Person:
GÜNEŞ, DEMET ZAFER

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Dr. Öğr. Üyesi

Last Name

GÜNEŞ

First Name

DEMET ZAFER

Name

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Publication
    Okulların Uzaktan Yönetimi
    (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2022) KARA, SULTAN BİLGE KESKİNKILIÇ; GÜNEŞ, DEMET ZAFER
    Uzaktan yönetim, yeni teknolojiler olarak dijital örgütlerin yükselişi ve yönü ileyakından ilişkilidir ve okullar da bu kapsamdaki örgütlerdir. Bu değişim sonucunda,okullarda yapılan en temel iş olan öğretimsel ve yönetsel eylemlerde paydaşlarla biraraya gelme ve iletişim kurma şekli gözle görülür şekilde farklılaşmıştır. Uzaktançalışma süresinin artması ve yaygınlaşması ile, bu süreçten birinci derecede etkileneninsan faktörü ve iş yapma biçimlerindeki farklılaşmalar örgütlerin amaçlarınaulaşmalarında dikkatle incelemeleri gereken bir konu haline gelmiştir. Türkiye ve diğerülkeler Covid 19 pandemisi nedeniyle zorunlu olarak uzaktan eğitime geçmiş ve bugeçişle okulların işlevinde ve derslerin kazanımlarında bir değişiklik olmamakla birlikteöğrencilerin, öğretmenlerin, yöneticilerin ayrı ayrı mekanlarda aynı amaç içinbulunmaları iş yapma şekillerinde esas değişimi yaratmıştır. Öğretmenler ve öğrencilersanal okul ortamlarındayken, her iki öğeden de beklenilen yeterlikler değişmiştir. Yeniçalışma ve ders işleme şekilleri beraberinde yönetsel süreçleri farklı şekilde uygulamayızorunlu kılmaktadır. Özelikle sistemin devamı ve eğitsel etkinliklerin niteliği açısındanyönetim, kilit noktada yer almaktadır ve bu süreçte uzaktan yönetimin nasıl olmasıgerektiği, değişen rol ve sorumluluklar ile yönetim ilkelerinin tekrar ele alınmasıgereksinimi doğmuştur. Bu nedenle araştırmanın amacı, eğitimin (okulların) uzaktanyönetiminde dikkate alınması gereken noktaları ayrıntılı bir şekilde ele almak veuzaktan yönetimin nasıl olması gerektiği konusunda önerilerde bulunmaktır.
  • Publication
    İlkokul Bahçelerinin, Doğal Ögeler ve Çocukların Fiziksel Gelişimi Açısından İncelenmesi
    (Mustafa Süleyman Özcan, 2023) Saygın, Dilruba; GÜNEŞ, DEMET ZAFER
    Doğa ile etkileşim halinde olan çocuklar fiziksel, bilişsel, sosyal, duyuşsal, ruhsal, eğitsel ve sağlık gibi pek çok açıdan olumlu gelişim göstermektedirler. Fakat şehirleşmenin hızla artması, buna paralel olarak nüfusun çoğalması, insanların birbirini tanımaması ve güvenli mekanların azalmasıyla çocukların kapalı mekanlarda geçirdikleri süre artmıştır. Oysa çocuklar günlerinin büyük bir kısmını okulda geçirmektedirler. Bu doğal ortamı oluşturmada ise okul yöneticilerine büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, ilkokul bahçelerini, doğal ögeler ve fiziksel gelişim açısından incelemektir. Araştırma nitel bir çalışmadır ve araştırma deseni “Olgubilim (fenomenoloji)”dir. Araştırmada ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Buna bağlı olarak çalışma grubunu 2021- 2022 eğitim öğretim yılında İstanbul Avrupa Yakası’nda görev yapan 6 müdür, 24 sınıf öğretmeni ve katılımcıların çalıştıkları okul bahçeleri oluşturmaktadır. Veriler, gözlem ve standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, doğal ögeler kullanan okul bahçelerinin tamamında çim ve toprak alan bulunmakta; doğal ögeler kullanmayan okulların tamamında ise asfalt veya sadece taş zemin döşendiği gözlemlenmiştir. Doğal ögeler kullanan iki okulda öğrenci başına düşen yeşil alan miktarı yeterli, bir okulda ise yetersizdir. Doğal ögeler kullanmayan okullarda yeşil alan hiç bulunmamaktadır. Okul, tarihi bir alanda değilse ya da sıfırdan inşa edilmiyorsa okul müdürleri, -bazı düzenlemeler için üst makamlardan izin almak şartıyla- bahçelerinde üst yüzey düzenleme yapmaya yetkileri olduklarını ifade etmişlerdir. Yapılan görüşmelerde, okul müdürlerinin bahçeleri düzenlerken dikkat ettikleri unsurların başında güvenlik gelmiştir. Doğal ögeler kullanmayan okul bahçelerinde çalışan öğretmenlerin neredeyse tamamı bahçeleri fiziksel gelişim açısından yetersiz bulmuşlardır. Doğal ögeler kullanan okullarda çalışan öğretmenler de benzer şekilde yetersiz bulmuşlardır. Ancak okul bahçesini fiziksel gelişim açısından yeterli gören doğal ögeler kullanan okullarda çalışan öğretmenler de mevcuttur.
  • Publication
    Ortaokullarda Görev Yapan Yöneticilerin Sergiledikleri Liderlik Stillerinin Öğretmenlerin İş Performansına Etkisi
    (Milli Eğitim Bakanlığı, 2023) Can, Sultan; GÜNEŞ, DEMET ZAFER
    Bu araştırmanın amacı, yöneticilerin dönüşümcü, öğretimsel, kültürel, vizyoner ve etik liderlik stillerinin ortaokulda görev yapan öğretmenlerin iş performansına etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde devlet ortaokulunda görev yapan 2194 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 318 öğretmen oluşturmaktadır. Bulguların toplanmasında “Demografik Bilgi Formu”, “Liderlik Stilleri Ölçeği” ve “Öğretmen Performans Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinden önce verilerin normal dağılıp dağılmadığına bakılmış, verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, minimum, maksimum, standart sapma, korelasyon ve basit doğrusal regresyon kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yöneticilerin sergiledikleri; dönüşümcü, öğretimsel, kültürel, vizyoner ve etik liderlik stilleri ile ilgili öğretmen görüşlerinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin performans ölçeği geneli için görüşlerinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Liderlik stilleri ve öğretmen performansı arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca liderlik stillerinin, öğretmen performansının anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.