(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2005-01) Gökalp, Nuri
Gelişen ve değişen teknolojik yapılanmalar küresel eğitimde yaygın ve ortak çözümlerin geliştirilmesine olanak verirken, ayni zamanda bireylerden beklentilerin de hızla artmasına neden olmaktadır. Günümüzde öğrenme stratejisi önem kazanmakta, anlam, değişim, yenilik, büyüme ve kendini gerçekleştirme gibi kavramları da kapsamaktadır. Yaşanılan bu değişimlerle isletmeler için insan kaynaklarının geliştirici boyutu ve öğrenme yoluyla kazanılan yetenekler daha da önem kazanmıştır. Bu nedenle bilgi toplumu öğrenmenin sürekli olduğu kurumlara ihtiyaç duyar. XXI.
yüzyıl öğretim kurumlarının bu gerçeği göz önüne alarak, etkin öğrenme yaklaşımını uygulamalarının yararlı olacağı düşünülmektedir.