İletişim ve Tasarımı Bölümü / Department of Communication and Design
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6822
Browse
Browsing İletişim ve Tasarımı Bölümü / Department of Communication and Design by Subject "Advertisement"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Tüketim Olgusunun Sinemada Kullanımı: Fıght Club Filminin İncelenmesi(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2014-04) Kınay, Ömür“Tüketim toplumu”, bugün yürürlükte olan toplum yapısının, yapılan birçok tanımlamalarından sadece bir tanesi olmaktadır. Tüketim toplumu denilince akla ilk gelen ‘tüketme’ edimi Fight Club filminde, ürün yerleştirme uygulamasıyla bireyi ve toplumu doğrudan etkileyen ve biçimlendiren bir yapıyı ifade etmek için kullanılmış ve eleştirel bir bakış açısıyla işlenmiştir. Bir anlatı türü olarak sinema filmlerinin çözümlenmesi pek çok farklı yöntemle yapılmaktadır. Bunlardan; söylem analizi, içerik analizi, metinlerarası ve göstergebilimsel çözümleme başlıcaları olmaktadır. Bu çalışma kapsamında Fight Club filminin tüketim toplumuna yönelik geliştirdiği eleştirel bakış açısı incelenmiş, filmin anlatısal yapısında gösterdiği marka ve ürünleri, Cristel A. Russel tarafından üç farklı ürün yerleştirme sınıflandırmasıyla; ekrana yerleştirme (screen placement), senaryoya yerleştirme (script placement) ve olay örgüsüne yerleştirme (plot placement) olarak tespit edilip çözümlenecektir.