Eğitim Bilimleri Bölümü / Department of Educational Sciences
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/7994
Browse
Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü / Department of Educational Sciences by Publisher "Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Okulların Uzaktan Yönetimi(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2022) KARA, SULTAN BİLGE KESKİNKILIÇ; GÜNEŞ, DEMET ZAFERUzaktan yönetim, yeni teknolojiler olarak dijital örgütlerin yükselişi ve yönü ileyakından ilişkilidir ve okullar da bu kapsamdaki örgütlerdir. Bu değişim sonucunda,okullarda yapılan en temel iş olan öğretimsel ve yönetsel eylemlerde paydaşlarla biraraya gelme ve iletişim kurma şekli gözle görülür şekilde farklılaşmıştır. Uzaktançalışma süresinin artması ve yaygınlaşması ile, bu süreçten birinci derecede etkileneninsan faktörü ve iş yapma biçimlerindeki farklılaşmalar örgütlerin amaçlarınaulaşmalarında dikkatle incelemeleri gereken bir konu haline gelmiştir. Türkiye ve diğerülkeler Covid 19 pandemisi nedeniyle zorunlu olarak uzaktan eğitime geçmiş ve bugeçişle okulların işlevinde ve derslerin kazanımlarında bir değişiklik olmamakla birlikteöğrencilerin, öğretmenlerin, yöneticilerin ayrı ayrı mekanlarda aynı amaç içinbulunmaları iş yapma şekillerinde esas değişimi yaratmıştır. Öğretmenler ve öğrencilersanal okul ortamlarındayken, her iki öğeden de beklenilen yeterlikler değişmiştir. Yeniçalışma ve ders işleme şekilleri beraberinde yönetsel süreçleri farklı şekilde uygulamayızorunlu kılmaktadır. Özelikle sistemin devamı ve eğitsel etkinliklerin niteliği açısındanyönetim, kilit noktada yer almaktadır ve bu süreçte uzaktan yönetimin nasıl olmasıgerektiği, değişen rol ve sorumluluklar ile yönetim ilkelerinin tekrar ele alınmasıgereksinimi doğmuştur. Bu nedenle araştırmanın amacı, eğitimin (okulların) uzaktanyönetiminde dikkate alınması gereken noktaları ayrıntılı bir şekilde ele almak veuzaktan yönetimin nasıl olması gerektiği konusunda önerilerde bulunmaktır.Publication Open Access Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumunun Yordayıcısı Olarak Kişilerarası Yeterlik(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2021) EKER, HALİME; Taş, İbrahimBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde yaşam doyumunun yordayıcısı olarak kişilerarası yeterliği incelemektir. Araştırmanın bir diğer amacı ise, her iki değişkenin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Araştırma grubunu 156’sı (%43.9) erkek, 215’i (%56.1) kadın olmak üzere 355 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların yaşları 18-26 arasında olup yaş ortalamaları 20.23’tür. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Kişilerarası İlişkiler Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle değişkenlerin parametrik testlerin varsayımlarını karşılayıp karşılamadığı test edilmiştir. Varsayımların karşılandığı tespit edildikten sonra analizlere geçilmiştir. Veriler t testi, korelasyon ve basit doğrusal regresyon ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, kişilerarası yeterlik ile yaşam doyumu arasında orta düzeyde ve pozitif ilişki tespit edilmiştir. Kişilerarası yeterlik ile yaşam doyumunun cinsiyete göre anlamlı şekilde farklılaştığı ve her iki değişken düzeyinin kadınlarda daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, kişilerarası yeterliğin yaşam doyumunun anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar literatür ışığında tartışılmış ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.