İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/163
Browse
Browsing İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat / Journal of İstanbul Kültür University Arts and Social Sciences by Language "en_US"
Now showing 1 - 11 of 11
- Results Per Page
- Sort Options
Publication A Preliminary Study on 'History' and 'Historiography' in Translation Studies(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Apak, FundagülBu araştırmada amaç, çeviribilimde 'tarih' ve 'tarih yazımı'na yönelik olarak yapılan bazı çalışmalarda 'çeviri tarihi'nin mi yoksa 'çeviri tarihi yazımı'nın mı incelendiğini sorgulamaktadır. Bu bağlamda ele alınacak çalışmaların 'çeviri tarihi' ve 'çeviri tarihi yazımı' konularına ne derece ışık tutuğunu araştıracak, yapılan karşılaştırmalarda elde edilen sonuçlardan yola çıkarak 'çeviri tarihi' ve 'çeviri tarihi yazımı'nda hangi çalışmanın yol gösterici olduğunu tespit etmeye çalışacağız. Bu tespitten hareketle oluşturulacak pilot çalışmada, 'çeviri tarihi' ve 'çeviri tarihi yazımı'nda yöntem kullanımı irdelenecektir. The aim of this study is to analyze some work in translation studies on the subjects of 'history' and 'historiography' and find out if they have questioned history of translation or historiography of translation. We will try to see how and to what extent these works shed a light on the concepts of 'history of translation' and 'historiography of translation'; and based on the results of these comparisons we will try to determine which work or works have the leading characteristics on these subjects. Building on these findings, methodology in 'history of translation' and 'historiography of translation' will be analyzed in a pilot study.Publication American Myth Trough Perspective of Turkish Newspapers; After September 11(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Gündeş, Simten; Tuncel, BerinSöylen kavramının genel tanımlarından yola çıkarak Amerikan söyleninin görünüşü 12-29 Eylül tarihleri arasında yayımlanan 6 ulusal Türk gazetesinin birinci sayfa manşetleri taranarak yapı ötesi yaklaşımla incelenmiştir. Depending on the general definitions of myth, the overall aspects of American myth have been studied through post-structural approach with respect to the headlines of 6 national Turkish newspaper issued between September 12-2009,2001.Publication Body and Space : In-Between Sight and Site(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Adiloğlu, FatoşBu çalışma mimarlık ve sinema alanlarında yer alan beden-mekan ve hareket dinamikleri üzerinde duracaktır. Araştırma, mimarlık-sinema etkileşimi içerisinde, mekan ve beden ilişkisi sorgularken, Stephen Heath'in 'anlatı mekanı', Barbara Bowman'in perdeye yanısyan 'alışagelmiş' mekan ve 'anlatı vurgulayıcı' mekan kavramlarından hareket edecektir. Giuliana Bruno'nun son zamanlarda dikkat çeken bakış açısı ile algıyı optik'den çok haptik algıya yönlendiren yaklaşımına yer verilecektir. Çalışma görsel anlatımda mekan ve beden ilişkisinin sosyo-kültürel yapıyla olan bağlantısını Halit Refiğ sinemasından örnekleyerek kuracaktır. The study will explore dynamics of body in motion/emotion as exercised in architecture and cinema. The analysis as 'questions of space and body' will draw on Stephen Heath's 'narrative soace', Barbara Bowman's 'habitual' and 'acute' space conceptions and Giuliano Bruno's provocative theory dwelling on the transformation from optic to haptic space. The emerging relationships of space nad body will be exemplified and analyzed in filmic construction. Study will finally attempt to establish a connection between the nature of visuality of space-body relationship as a socio-cultural construct in the filmic constructions of Halite Refiğ.Publication Emotional Intelligence (EQ) In ELT/EFL Curciculum(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-11) Tuncay, HidayetBu makalede, Duygusal Zeka unsurlarının İngilizce Dil Öğretimi'ne uyarlaması ele alınmıştır. Dil öğretim kitaplarının yanısıra, İngilzce Dil Öğretimi'nin öğretmenler tarafından hem metodolojik hem de akademik olarak sıkı bir şekilde takip edilmesi gereken bazı özellikleri de mevcuttur. Duygusal Zeka, belli bir oranda öğrencilerimizin duygusal gelişimlerini, geliştirdikleri öğrenme alışkanlıkları ve stratejilerini öğrenme aşamasında yönlendirmemize yardımcı olabilmektedir. Yabancı dil öğretmenleri, kitap yazarları ve program tasarımcıları olarak bizler, öğrencilerimize İngilizce Dil Öğretimi'nde gerekli olan dilbilim becerilerini kazandırmaktan birinci derecede sorumluyuz. Ayrıca Duygusal Zeka, hem öğretmenin hem de dil öğrenen kişilerin duygusal konumlarını anlamada önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle Goleman'ın (1995) ileri sürdürdüğü, kendi-farkındalık, kendini-kontrol, motivasyon, kendini başkalarının yerine koyma, sosyal beceriler gibi unsurlar öğrenci öğretmen ikili iletişiminde bizim için önemli bir yol gösterici olacaktır. Öte yandan Duygusal Zeka, öğrenci öğretmen iletişimini düzenlemede ve Hedef Dil'i endişeden uzak, ürkütücü olmayan ve motive edici bir atmosferde sunmada da önemli bir rol oynayacaktır. This paper discusses the implementation of Emotional Intelligence (EQ) constructs (Goleman,1995) in ELT curriculum. Along with textbook designs, teaching in ELT itself has some priorities that should be followed strictly by teachers both methodologically and academically. To some extend, EQ may help us how to navigate our students emotional feelings, learning habits and strategies developed by themselves while learning takes place. We, as non-native teachers, textbook designers and curriculum developers are all responsible for furnishing our students with neccessary linguistic skills in ELT. Besides, EQ will play an important role on both learners and teachers emotional state of being. So Goleman's (1995) Constructs -self- awareness, self-regulation, motivation, empathy, social skills - will be a guide for us to understand teachers and learners interaction. EQ, however, is also the core point as for how to regulate teacher-learner interactions and presenting Target Language (TL) in an unthreatening, excitement-free, motivating atmosphere.Publication German Foreign Policy After Unification 'Normality' or 'Assertiveness?'(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-11) Kaiser, BiancaBu çalışma, Almanya'nın 1990 yılında birleşmesinden sonra 'normal' mi yoksa 'iddialı' bir dış politika mı izlediğini incelemektedir. Bu amaçla, savaş sonrası dönemden 1989'a kadar geçen süre içinde Alman dış politikasını belirleyen prensiplerle birleşme sonrasındaki dönemden günümüze kadarki dönemde oluşan prensipler karşılaştırılmaktadır. Alman dış politikası genellikle süreklilik gösterirken, bazı gelişmeler paradigmatic değişimlere neden olmuşlardır. Bu anlamdaki en önemli gelişme, Alman askerlerinin NATO bölgesinin dışında çalıştırılması ile ilgili olan 'bölge-dışı' tartışmasıdır. Bu makalenin ana tezi Alman dış politikasının ne normal ne de iddialı olduğudur; aksine 'yeni' bir Alman dış politikasının geliştirilmiş olduğunu yönündedir. This article discusses whether German foreign policy after unification in 1990 has become 'normal' or 'assertive'. To this end, a comparison is made between principles guiding German foreign policy during the post-war period up uıntil 1989, and the post-unification period until the present. Whereas German foreign policy has generally been characterized by continuity, some developments have produced a paradigmatic change. The most important development in this regard is the 'out of area' discussion, which refers to the deployment of Germany soldiers outside NATO territory. However, the main contention of the article is that German foreign policy has neither become 'normal' nor 'assertive', but has rather developed into something 'new'.Publication Implementation of Emotional Intelligence (EQ) Principles İn ELT Teacher Training(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Tuncay, HidayetDuygusal zeka (DZ) son zamanlarda birçok araştırmacının önem verdiği konu haline gelmiştir. Günümüzde Duygusal Zekâ uygulaması birçok şirkette ve de eğitim sahasında personelin yetiştirilmesi maksadıyla yapılmaktadır. Bu çalışmada duygusal zekâ prensipleri İngilizce eğitiminde anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin yetiştirilmesinde takip edilecek programın hedeflerini belirlemede etken unsur olarak yer alacaktır. İngilizce öğretmenleri dil eğitim ve öğretim ortamında başarıyı sürekli kılabilmek için öğrencilerinin olduğu kadar kendi duygu ve hislerine yön verebilmelidirler. Ayrıca öğretmenler öğrencilerinin var olan his ve duygularının yardımıyla yabancı dilin becerilerini kavramada başarılı olabilmeleri için gerekli olan dilbilim becerilerini geliştirmelerine/kazanmalarına yardımcı olup, rehberlik edebilirler. Geleneksel Zekâ olaraktan bilinen zekâ kavramı bir kimsenin zekâ düzeyini belirlemede ve açıklamada günümüze dek en önemli faktör olarak kullanılmaktaydı ancak, farkına varıldı ki, tek başına zeka düzeyi belirleme verileri bir kimsenin iş yaşamındaki başarılarını açıklamaya yetmemektedir. Bu bağlamda makalede esas olarak, Duygusal Zekâ prensiplerinin ana dili İngilizce öğretmenlerinin eğitiminde ve yetiştirilmesinde nasıl kullanabileceği ve İngilizce öğretiminin yapıldığı ortamdan ne derece fayda sağlanabileceği vurgulamaktır. Farklı İngilizce öğretim seviyelerinden ve yedi ayrı -okuldan İngilizce öğretmenlerine verilen tanımlayıcı anket sonuçları değerlendirilecek ve tartışılacak olup, bazı önemli sonuçlar çıkarılmaya ve dilin yerli ortamında öğretilmediği durumlarda fazla ürkütücü olmayan bir dil öğretim atmosferi yaratmada kullanılabilmesi için bazı çözümler araştırılacak ve sonuçlar çalışmanın sonunda yer alacaktır.Publication Leading Financial Crises Indicators İn Turkey(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2004-04) Gülcan, Yaprak; Ayhan, DuyguFinansal serbestleşme sonrası, finansal krizler, Kaminsky ve reinhart’ın (1998) ‘’İkiz krizler’’olarak adlandırdıkları eş zamanlı para ve bankacılık krizleri ile şekillenmektedir. Ulusal para birimi ile bankacılık sektöründeki problemlerin karşılıklı etkileşimi, finansal zayıflığı tetiklemekte ve banka bilançolarını bozmaktadır. Bankaların ödeme güçlüğü çekmesi, para birimi ve vade uyumsuzlukları ve geri dönmeyen krediler ise finansal krizlerin merkezi parçası olan bankacılık krizleri meydana gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, 1989-2002 çeyrek dönemi için Türkiye’de öncü niteliğindeki makroekonomik ve finansal göstergeleri lojistik model kullanarak belirlemektir. Belirlenen sekiz spesifikasyon ve onbeş deyişken arasında, sadece ‘’Ticaret Bankaları Dış Yükümlülükler/GSYİH’’ oranında artış ile ‘’Uluslararası Rezervler’’ de düşüş, tam anlamıyla para ve bankacılık krizlerinin varlığına işaret etmektedir. Beklenenin aksine, Bankacılık sektörü Yurtiçi Kredi Hacmi Toplamı/GSYİH oranı finansal kriz olasılığını olumsuz etkilerken, reel döviz kuru pozitif etkide bulunmaktadır.Publication The Dissolution Of The Ottoman Empire And The Foundation Of Modern Turkey Under The Leadership Of Mustafa Kemal Atatürk(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-11) Ucuzsatar, Necati UlunayBirinci Dünya Savaşı (1914-1918) sonlarında, dünya tarihi, sömürgen Avrupa güçlerinin emperyalist hırsları nedeniyle "Osmanlı" adıyla anılan yüzyıllarca yeryüzünün büyük bir kısmında egemen olmuş bir büyük imparatorluğunun dağılmasını, parçalanmasını ve paylaşılmasını idrak etti. Osmanlı İmparatorluğunun parçalanmasından sonra emperyalizmin Türk ulusunu yok etmek için önyargılı düşmanlığına ve planlarına rağmen, Türkler, Mustafa Kemal 'in liderliğinde müttefik istilacılara karşı kendi vatanlarında büyük bir zafer kazandılar ve Atatürk'ün aklına, ilkelerine, ideolojisine ve barışçı düşüncelerine dayanan demokratik, laik, modern ve çağdaş bir Türkiye Cumhuriyeti kurdular. By the end of "World War I", (1914-1918), because of the imperialist ambitions of the imperial European powers, the history of the globe perceived the dissolution, dismemberment and partition of a great empire named "Ottoman" which domibated a large part of the world for centuries. Despite prejudged aggressiveness and plans of imperialism to destroy the Turkish nation, after the dismemberment of Ottoman empire, the Turks won a remarkable victory in their heartland under the leadership of Mustafa Kemal against the Allied invaders and founded a democratic, secular, modern and contemporary Turkish republic based on the Atatürk's wisdom, principles, ideology and peaceful thoughts.Publication The Foreign Policy of Atatürk Concerning the Turkish World(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Karakoç, Ercan; Karakoç, Ercan Kılıçoğlu, GökmenAtatürk Türklüğü ile gurur duyan ve ömrünü Türk milletine adayan bir liderdi. O, yeni kurulan cumhuriyetin gücü ve uluslararası konjonktür elverdiği ölçüde Misak-ı Milli sınırlarını elde etmeye çalışmıştır. Atatürk, Lozan Barış Anlaşması sonrası misak-ı Milli sınırları dışında kalmış olan Türk varlığı ile alakasını kaybetmemiş, onların sorunları ile ölümüne değin yakından ilgilenmiştir. Türkiye dışında kalan Türklerle kültürel ve tarihi köprülerin sağlamlaştırılması hususunda yoğun çabalar göstermiştir. Yeni cumhuriyeti tehlikeye düşürecek maceracı poltikalardan uzak kalmış, zamanın büyük devletleriyle çatışma ortamına girmekten kaçınmış, ancak şartlar elverdiği zamanda milli hedeflere ulaşmaktan da geri durmamıştır. Atatürk devoted his life to the Turkish nation, felt proud of being a Turk and lived his life as a Turkish nationalist. He tried to accomplish the borders defined in National Oath as possible as the power of new rebuplic and international conjuncture. After the lausanne Treaty, he was interested in Turkish Diaspora living outside the borders of National Oath and paid attention to solve their problems until he died. He made great effort to strengthen the cultural and historical ties with Turkish people living outside the borders of Turkey. He did not follow adventurous policies which were dangerous for new public, avoided conflicts with powerful countries of that period, but he did not abstain from getting national goals under the suitable international conditions.Publication Turkey's European Union Candidature and The Issue of Democratic Reform(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2002-11) Rumford, ChrisDemokrasi ve insan hakları genellikle Türkiye'nin AB'ne üyeliğinde engel olarak algılanmaktadır. Müktesabata Uyum için Ulusal Programın son basımı Türkiye'nin Kopenhag siyasi kriterlerine uymakta direndiğine ilişkin endişeleri giderecek pek fazla bir şey ortaya koymamaktadır. Türkiye'nin yerel demokratik normlarını AB'ninkilerle uyumlaştırmada gelişme kaydetmemesinin siyasi elitler arasındaki ayrılık ve bölünmelerden kaynaklandığı iddia edilmektedir.Publication What Oral Presentations Biring Into Efl Class(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2004-04) Zeyrek, Hasan HüseyinDil, bir iletişim aracıdır ve dilin en önemli ögesi de konuşmadır. Bu nedenle her İngilizce hocasının temel amacı öğrencileri İngilizce konuşmaya teşvik etmek ve dilde daha akıcı hale gelmelerini sağlamaktır. Dil öğrenen herkes öncelikle konuşma becerisi kazanmayı ve daha sonra diğer üç dil becerisi olan ‘’Dinlediğini Anlama’’, ‘’Okuduğunu Anlama’’ ve ‘’Yazma’’ becerilerini edinmek ister. Bu çalışmada ‘’Öğrenci Konuşma Süresi’’ni artırma konusunda sözlü sunumların önemi vurgulanmakta; öte yandan, bu tür sunumlar yaptırmanın zorlukları ve riskleri ele alınmaktadır.