Cilt 1, Sayı 4, Haziran 2003
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/184
Browse
Browsing Cilt 1, Sayı 4, Haziran 2003 by Language "en_US"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access A Preliminary Study on 'History' and 'Historiography' in Translation Studies(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Apak, FundagülBu araştırmada amaç, çeviribilimde 'tarih' ve 'tarih yazımı'na yönelik olarak yapılan bazı çalışmalarda 'çeviri tarihi'nin mi yoksa 'çeviri tarihi yazımı'nın mı incelendiğini sorgulamaktadır. Bu bağlamda ele alınacak çalışmaların 'çeviri tarihi' ve 'çeviri tarihi yazımı' konularına ne derece ışık tutuğunu araştıracak, yapılan karşılaştırmalarda elde edilen sonuçlardan yola çıkarak 'çeviri tarihi' ve 'çeviri tarihi yazımı'nda hangi çalışmanın yol gösterici olduğunu tespit etmeye çalışacağız. Bu tespitten hareketle oluşturulacak pilot çalışmada, 'çeviri tarihi' ve 'çeviri tarihi yazımı'nda yöntem kullanımı irdelenecektir. The aim of this study is to analyze some work in translation studies on the subjects of 'history' and 'historiography' and find out if they have questioned history of translation or historiography of translation. We will try to see how and to what extent these works shed a light on the concepts of 'history of translation' and 'historiography of translation'; and based on the results of these comparisons we will try to determine which work or works have the leading characteristics on these subjects. Building on these findings, methodology in 'history of translation' and 'historiography of translation' will be analyzed in a pilot study.Publication Open Access American Myth Trough Perspective of Turkish Newspapers; After September 11(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Gündeş, Simten; Tuncel, BerinSöylen kavramının genel tanımlarından yola çıkarak Amerikan söyleninin görünüşü 12-29 Eylül tarihleri arasında yayımlanan 6 ulusal Türk gazetesinin birinci sayfa manşetleri taranarak yapı ötesi yaklaşımla incelenmiştir. Depending on the general definitions of myth, the overall aspects of American myth have been studied through post-structural approach with respect to the headlines of 6 national Turkish newspaper issued between September 12-2009,2001.Publication Open Access Body and Space : In-Between Sight and Site(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Adiloğlu, FatoşBu çalışma mimarlık ve sinema alanlarında yer alan beden-mekan ve hareket dinamikleri üzerinde duracaktır. Araştırma, mimarlık-sinema etkileşimi içerisinde, mekan ve beden ilişkisi sorgularken, Stephen Heath'in 'anlatı mekanı', Barbara Bowman'in perdeye yanısyan 'alışagelmiş' mekan ve 'anlatı vurgulayıcı' mekan kavramlarından hareket edecektir. Giuliana Bruno'nun son zamanlarda dikkat çeken bakış açısı ile algıyı optik'den çok haptik algıya yönlendiren yaklaşımına yer verilecektir. Çalışma görsel anlatımda mekan ve beden ilişkisinin sosyo-kültürel yapıyla olan bağlantısını Halit Refiğ sinemasından örnekleyerek kuracaktır. The study will explore dynamics of body in motion/emotion as exercised in architecture and cinema. The analysis as 'questions of space and body' will draw on Stephen Heath's 'narrative soace', Barbara Bowman's 'habitual' and 'acute' space conceptions and Giuliano Bruno's provocative theory dwelling on the transformation from optic to haptic space. The emerging relationships of space nad body will be exemplified and analyzed in filmic construction. Study will finally attempt to establish a connection between the nature of visuality of space-body relationship as a socio-cultural construct in the filmic constructions of Halite Refiğ.Publication Open Access Implementation of Emotional Intelligence (EQ) Principles İn ELT Teacher Training(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Tuncay, HidayetDuygusal zeka (DZ) son zamanlarda birçok araştırmacının önem verdiği konu haline gelmiştir. Günümüzde Duygusal Zekâ uygulaması birçok şirkette ve de eğitim sahasında personelin yetiştirilmesi maksadıyla yapılmaktadır. Bu çalışmada duygusal zekâ prensipleri İngilizce eğitiminde anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin yetiştirilmesinde takip edilecek programın hedeflerini belirlemede etken unsur olarak yer alacaktır. İngilizce öğretmenleri dil eğitim ve öğretim ortamında başarıyı sürekli kılabilmek için öğrencilerinin olduğu kadar kendi duygu ve hislerine yön verebilmelidirler. Ayrıca öğretmenler öğrencilerinin var olan his ve duygularının yardımıyla yabancı dilin becerilerini kavramada başarılı olabilmeleri için gerekli olan dilbilim becerilerini geliştirmelerine/kazanmalarına yardımcı olup, rehberlik edebilirler. Geleneksel Zekâ olaraktan bilinen zekâ kavramı bir kimsenin zekâ düzeyini belirlemede ve açıklamada günümüze dek en önemli faktör olarak kullanılmaktaydı ancak, farkına varıldı ki, tek başına zeka düzeyi belirleme verileri bir kimsenin iş yaşamındaki başarılarını açıklamaya yetmemektedir. Bu bağlamda makalede esas olarak, Duygusal Zekâ prensiplerinin ana dili İngilizce öğretmenlerinin eğitiminde ve yetiştirilmesinde nasıl kullanabileceği ve İngilizce öğretiminin yapıldığı ortamdan ne derece fayda sağlanabileceği vurgulamaktır. Farklı İngilizce öğretim seviyelerinden ve yedi ayrı -okuldan İngilizce öğretmenlerine verilen tanımlayıcı anket sonuçları değerlendirilecek ve tartışılacak olup, bazı önemli sonuçlar çıkarılmaya ve dilin yerli ortamında öğretilmediği durumlarda fazla ürkütücü olmayan bir dil öğretim atmosferi yaratmada kullanılabilmesi için bazı çözümler araştırılacak ve sonuçlar çalışmanın sonunda yer alacaktır.Publication Open Access The Foreign Policy of Atatürk Concerning the Turkish World(İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2003-06) Karakoç, Ercan; Karakoç, Ercan Kılıçoğlu, GökmenAtatürk Türklüğü ile gurur duyan ve ömrünü Türk milletine adayan bir liderdi. O, yeni kurulan cumhuriyetin gücü ve uluslararası konjonktür elverdiği ölçüde Misak-ı Milli sınırlarını elde etmeye çalışmıştır. Atatürk, Lozan Barış Anlaşması sonrası misak-ı Milli sınırları dışında kalmış olan Türk varlığı ile alakasını kaybetmemiş, onların sorunları ile ölümüne değin yakından ilgilenmiştir. Türkiye dışında kalan Türklerle kültürel ve tarihi köprülerin sağlamlaştırılması hususunda yoğun çabalar göstermiştir. Yeni cumhuriyeti tehlikeye düşürecek maceracı poltikalardan uzak kalmış, zamanın büyük devletleriyle çatışma ortamına girmekten kaçınmış, ancak şartlar elverdiği zamanda milli hedeflere ulaşmaktan da geri durmamıştır. Atatürk devoted his life to the Turkish nation, felt proud of being a Turk and lived his life as a Turkish nationalist. He tried to accomplish the borders defined in National Oath as possible as the power of new rebuplic and international conjuncture. After the lausanne Treaty, he was interested in Turkish Diaspora living outside the borders of National Oath and paid attention to solve their problems until he died. He made great effort to strengthen the cultural and historical ties with Turkish people living outside the borders of Turkey. He did not follow adventurous policies which were dangerous for new public, avoided conflicts with powerful countries of that period, but he did not abstain from getting national goals under the suitable international conditions.