Cilt 6 Sayı 2 / Volume 6 Issue 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/1037
Browse
Browsing Cilt 6 Sayı 2 / Volume 6 Issue 2 by Author "Öymen Kale, Gözde"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Marka İletişiminde Instagram Kullanımı(The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Öymen Kale, GözdeBilgi iletişim teknolojilerinde her geçen gün yaşanan gelişmeler ve küreselleşmenin etkileri pazarlama iletişimi dahil birçok alanda değişime yol açmıştır. Günümüzde işletmeler yoğun olarak ayakta kalabilme, küresel rekabet ortamında sesini duyurabilme ve pazar paylarını rakiplerine kaptırmama çabasıyla mücadele etmektedirler. Bu anlamda yaşanan gelişmelerin tüketiciler üzerinde de büyük değişimlere yol açtığını göz önünde bulunduran işletmeler, geleneksel mecraların önemini yitirdiği bu dönemde tüketicilere ulaşabilmek adına onların çok yoğun olarak kullandıkları sosyal medyayı önemli bir marka iletişim ortamı olarak pazarlama karmalarına eklemişlerdir. Bu çalışmanın amacı, sosyal medyanın pazarlama faaliyetlerinde gelenekselin dışına çıkmayı zorunlu hale getirmesi gerekliliğinden ve Facebook, Twitter ve Youtube gibi ülkemizde en çok kullanılan sosyal ağların pazarlama stratejileri içinde artık sıklıkla yer almasından, markalar içinde yeni bir mecraya ihtiyaç duyulmasıyla dikkat çeken bir mecra olan Instagram pazarlamasının detaylı bir şekilde analiz edilmesidir. Çalışmada yaratıcı görseller kullanarak kendini ifade etme ve iletişim kurmaya yardımcı olmaya yarayan bir sosyal medya aracı olan Instagram’ın marka iletişimindeki önemine değinilerek, 2014 yılında Instagram’ı kullanarak başarıya ulaşan markaların kampanya örneklerine yer verilmiştir.