Cilt 6 Sayı 2 / Volume 6 Issue 2

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/1037

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 18 of 18
  • PublicationOpen Access
    New Reality In Museum
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Oruç, Zeren
    Bu çalışmada zaman ve mekanın ötesindeki yapısıyla teknolojinin ve değişen iletişim biçiminin bir ürünü olan sanal müzeler incelenecektir. Bunun için öncelikle müzenin tarihi ve teknoloji ile kurduğu ilişki incelenmiştir. Teknolojinin müze hayatına girişi, bir kalite kriteri olarak teknolojinin kullanılışı ve sonunda artan rekabet ortamı nedeniyle müzelerin taleplerini karşılamak adına girdiği teknik ve ekonomik yarış ortaya konmuştur. Çalışmanın konusu olan sanal müzelerin gelişimi, sanal müzelere karşı olumlu ve olumsuz yaklaşımlar incelenerek, henüz üzerinde fikir birliğine varılmamış olan sanal müze kavramını ve türleri açıklanıp sanal müzenin aslında ne olduğu açıklanmaya çalışılmıştır. Son olarak çalışmaya açıklık getirmek amacıyla ileride açıklanacak sebeplerle The Virtual Museum of Iraq ( Irak Sanal Müzesi) seçilerek incelenmiş ve bir sonuca varılmıştır.
  • PublicationOpen Access
    Dünyayı Yeniden Tasarlamanın Bir Başka Yolu; Kubizm
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Özbalcı Aria, Ümran; TR30906
    Kubizm Sanat anlayışı Apollinaire’nın Braque’ın bir resmine Küçük Küpler tanımlamasıyla başlamıştır. Kubizm’le sanat olayı tamamen özerk hale gelmiştir bu hareketin başlangıcı Cezanne’nın nesneleri küre, koni, silindir gibi geometrik biçimlere göre biçimlendirme sözüyle açıklanabilir, bu nesnelerin biçimsel analizi olarak tanımlanmaktadır, süreç içinde Kubizm Sentetik ve Analitik olmak üzere 2’e ayrılmıştır Doğa biçimlerinin analizine dayandığı için, Analitik Kubizm ve salt düşünsel elamanların sentezine dayandığı için sentetik kubizm adını alır. Kubistler nesnelere 3 boyutlu bir heykeli izlercesine tüm görüntü izlenimlerini aynı imge üzerinde buluşturmuşlardır,farklı özellikleri olan bu iki sanatçı ortak bir yol izleyerek yeni bir görsel dil oluşturmuşlar ve Kubizm’den sonra gelen sanat anlayışlarını ve sanatçılarını etkilemişler .Sanat aslında her zaman gerçeklikle oynamış ve çoğu zaman doğayı aşmayı ve resimsel bir bütünlük sağlamak için onu yeniden kurgulamayı planlamıştır.Bu yeni dil kendilerinden sonra gelecek sanatçıları ve akımları etkileyerek sanat tarihindeki ayrıcalıklı yerlerini almışlardır.
  • PublicationOpen Access
    Investigating Instructional Design Skill Development During The Project Based Multimedia Development Process
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Karakuş Yılmaz, Türkan; Çağıltay, Kürşat; TR6860
    While instructional design is a fast growing, changing and improving field, instructional designer training requires multi-faceted, real life-like, process oriented and contemporary educational understanding. In this case study, the learning outcomes obtained by the junior students who study at Computer Education and Instructional Technology and took a multimedia development course consisting an intense design process were investigated. During a semester, strategy of creating a team, nature of the projects and facilitators were changed for each project in the design course consisting two projects. While the actual participants of the study were 47 students (novice instructional designers), 16 graduates and 10 previous year students were interviewed to triangulate the results. To measure learning outcomes of current students, a survey was implemented as a pre and posttest. Project team and individual interviews were analyzed through content analysis. According to survey results, current students showed a significant improvement in skills on knowledge of instructional technologies, conducting instructional design processes, development of storyboards, using multimedia development programs, assessing instructional materials, using technological resources for instruction effectively, conducting and reporting research, editing audio/video, working collaboratively in teamwork and hardware knowledge. Regarding the entire data gathered from the all participants of the study, apart from survey results, they stated that they got a real life experience and learn how to communicate with target learners. The results imply that students are able to get many skills accepted as instructional designer skills in instructional design field via a multimedia design course. However, during the course, students had some problems such as lack of setting a connection between instructional design phases because of time limitations, challenging to contact with a real target group and having negative influences in processes and end products because of instructor-led random assignment of the first project teams. The results of the study will offer a resources for the future courses in terms of elaborating the outcomes brought by multimedia design process as well as the issues influencing the outcomes.
  • PublicationOpen Access
    By The Power Of Sns, We Can… And Yet…Activism Through Sns: Potential And Limitations In Turkey
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Görkem, Şenay Yavuz; TR23046
    This research article summarizes the findings of a larger research study which attempted to gather data on Turkish activists’ perceptions on the scope, strength and limitations of digital activism. Qualitative data were collected via a web-based survey from 302 activists to find out what potential and limitations Turkish activists attribute to utilization of SNS for activism purposes. The results illustrated that a total of 263 activists in the sample appreciated SNS for providing a fertile ground for activism and a total of 131 activists drew attention to the potential of SNS for managerial purposes, for awareness raising and for creating positive publicity for the cause and the activists. The role of SNS for the maintenance of polyvocality was expressed by a total of 115 activists. The political environment, surveillance, control and manipulation of the internet, disbelief in jurisdiction, the fear atmosphere and the social environment were the limitations selfreported by the activists in the sample.
  • PublicationOpen Access
    Sosyal Medyada Kullanılan Mesajların Halkla İlişkiler Çalışmalarındaki Önemi
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Koçak, Sevinç
    Doğru mesajın, doğru zamanda, doğru hedef kitlelerle paylaşılması ve sonuçlarının değerlendirilerek yeni çalışmalara kaynaklık etmesi döngüsüne dayanan halkla ilişkiler çalışmalarında, teknolojik olanakların ve internet mecrasının gelişmesi ile birlikte gerek uygulama şekilleri, gerekse uygulama esaslarında değişimler ve dönüşümler yaşanmıştır. Kurumsal itibarın bileşenleri olan, sosyal sorumluluk, ürün ve hizmet kalitesi, finansal performans, insan kaynakları yönetimi ve çalışanların değeri, kurumun gelecek öngörümler ve geçmiş değerlendirmelerini sosyal paydaşları ile birlikte gerçekleştiren kurumlar algılarını olumlu şekilde tasarlamaktadır. Şeffaf ve açık mesajlarla hedef kitlelerini, internet ve sosyal medya üzerinden kurumsal mesajları ile gerçekleştiren kuruluşların itibarları da güvenirlik ilkesi üzerinde gelişerek, günden güne sağlamlaşmaktadır. Bu çalışmada, sosyal medyada kurumsal mesajların algı yönetimindeki rolüne ilişkin literatür değerlendirmesi, analizi ve yorumlaması yapılmıştır. Ayrıca iki yönlü simetrik halkla ilişkiler modelinin internetin teknolojik olanaklarını ne şekilde kullandığının örnekleri sunulmuş ve analiz edilmiştir. Böylece algı yönetimine ve itibar yönetimine kaynaklık eden sosyal medya mesajları rastgele örneklem metodu ile incelenmiş ve yorumlanmıştır.
  • PublicationOpen Access
    Televizyon Programlarının Çocukların Eğitimindeki Yeri “Susam Sokağı Örneği”
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Yılmaz, Selin
    Bu çalışmada televizyon programlarının çocuklar üzerindeki etkisi incelenmiştir. 2 – 6/7 yaş arası çocuklarda görsel ve işitsel algının öğrenim düzeyine etkisi incelenmiştir. İşlem öncesi döneme ait Nesneleri algılamaya, anlamlandırmaya çalışırlar. Araştırma örneklemi olarak susam sokağı programı incelenmiştir.
  • PublicationOpen Access
    Evil Eye Belief In Turkish Culture: Myth Of Evil Eye Bead
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Tuncer Manzakoğlu, Bilgen; Türkmenoğlu Berkan, Saliha
    Evil eye belief is found in many parts of the world and it plays a major social role in a large number of cultural contexts. The history of evil eye bead usage dated back to ancient times, but upon time it’s meaning have been re-constructed by culture. This paper focused on an amulet based commodity “evil eye bead” used against evil eye and for ornament in Turkey. In order to analyze the myth of evil eye bead, two-sectioned survey was conducted. First section determined evil eye belief rate, participant profile and objects against evil eye. In the second section, the semantic dimensions of evil eye bead was analyzed in the myth level encompassing its perception and function as a cultural opponent act. This paper interrogated the role of culture, geography, and history on the evil eye bead myth.
  • PublicationOpen Access
    A Theoretical Framework For The Evaluation Of Virtual Reality Technologies Prior To Use: A Biological Evolutionary Approach Based On A Modified Media Naturalness Theory
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Yumurtacı, Onur; TR57227
    The rapid development of information and communication technologies has opened a whole new realm of applications for these technologies. One such application is the development of virtual reality, which aspires to immerse the user within the system such that they feel more “present” within the portrayed virtual plane of existence than within their true reality. Many studies have developed a variety of approaches and methods on measuring immersion and presence in these systems, yet few have addressed the underlying technology for what it really is – namely communication technology – and evaluated the technology’s potential for immersion and presence before exposing the user to the virtual experience. Part of the issue lies in the difficulty in quantifying arguably subjective experiences such as immersion and presence. This study examines the existing literature on the definition and evaluation of immersion, presence, and virtual reality technologies, and aims to provide a theoretical framework through which virtual reality technology may be evaluated based on the human biological apparatus it appeals to. The framework is constructed on a modified version of the Media Naturalness Theory, which was selected as a basis due to the evolutionary support it provides in explaining our communication preferences. The framework may then be utilized to analyze prospective technologies for their potential to provide immersive experiences and incite presence in the users before any exposure or use has taken place, possibly providing further validity to any findings of post-exposure studies (such as with questionnaires so ubiquitous in the literature of the field).
  • PublicationOpen Access
    Bedensel Engellilerin Kamusal Alanda Ulaşılabilirliği: “Engelsiz Dünya” Mobil Uygulamasının Sosyal Sorumluluk Projesi Olarak İncelenmesi
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Kınar, Ömür
    Çalışmada, Türkiye’de yaşayan bedensel engelli bireyin fiziksel çevreye ulaşılabilirliğinin temel hak ve özgürlüklerini tam olarak kullanabilmelerinin başta “Birleşmiş Milletler Engelli Hakları Sözleşmesi” olmak üzere, uluslararası insan hakları düzeninde kamusal alanda ulaşılabilirliğinin anlamı tartışılacak. Engellilerin, Türkiye’de yasal olarak fiziksel çevreye ulaşılabilirliğini sağlamaya ilişkin yasal düzenleme ve uygulamaların düzeyi aktarılacaktır. Türkiye’de kamusal alanda engellilerin temel ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve sosyalleşmelerini sağlayabilecekleri fiziksel çevreye diğer bireyler gibi eşit ve ayrımcılığa uğramadan katılımını sağlamaya yardımcı olmak için tasarlanmış mobil cihaz uygulamalarından bahsedilecektir. Örneklem olarak, Türkiye Vodafone Vakfı’nın 2014 yılında oluşturduğu, “Engelsiz Dünya” mobil cihaz uygulamasının kullanılabilirliği, “sosyal sorumluluk” ve “engellik” başlıkları çerçevesinde incelenecektir. Örnekleme tekniklerinden ise; olasılığa dayalı olamayan tekniklerden kartopu örnekleme yöntemi kullanılacaktır. 1940’lı yıllardan itibaren ama özellikle 1990’lardan sonra gelişmekte olan ve 2000’li yıllardan günümüze şimdiki halini alan Engelli Haklarıyla paralel olarak teknolojik gelişmeler sayesinde engelllilere yardımcı olabilecek mobil cihaz uygulamalarının ülkemizde nasıl kullanıldığının değerlendirmesi yapılacaktır.
  • PublicationOpen Access
    Sinemada Fütürist Yaklaşım : Minority Report Filminin İncelenmesi
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Boyar, Nihan
    Toplumların bir beklenti olarak gördüğü gelecek olgusu, yeni olan her şeyin var olabilme gücüyle ilişkilidir. Temel anlamda yeni olan her şeyin gerçekleşmesi, aynı zamanda gelecekte yapılacak olanların bir vaadini temsil edebilmektedir. Günümüzde yaratılan çeşitli teknolojik araçların toplum tarafından benimsenip bir ihtiyaç haline dönüşmesi ise, kitlelerin yeni olana duyduğu arzuyu daha da arttırmaktadır. Gelecekçiliği, teknolojiyi ve her türlü bilimsel gelişmeyi idealleştiren Fütürizm kavramı; diğer sanat alanlarında etkili olduğu gibi, sinemada da karşımıza çıkmaktadır. Bu açıdan filmlerde yaratılan kurgusal teknolojilerin günümüzde kullandığımız araçlara dönüşmesi, bilimsel ve kültürel alanlarda ki değişimler açısından büyük önem taşımaktadır. Bu sebeple çalışmada, bir hayal ürünü olarak yaratılan ütopik araçların yaşadığımız dönemdeki gerçeklik ve kullanılabilirlik boyutu, Minority Report (Minority Report, Spielberg, 2002) filmi üzerinden çözümlenecektir.
  • PublicationOpen Access
    Tablet Ortamında Resimli Çocuk Kitapları; Biçim Ve İçerik Özellikleri Üzerine Bir İnceleme
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Ersan, Merve; TR56357
    Günümüz teknolojisinin kullanıcısına sunduğu en önemli yeniliklerden biri olan tablet cihazlar, haberleşme, sosyal ağlar, müzik, oyun ve daha birçok alan gibi, resimli çocuk kitaplarına da var olabilecek yeni bir ortam yaratmıştır. Tablet ortamında yer alan resimli çocuk kitapları “uygulama” olarak karşımıza çıkar. Kitap uygulamaları içerik olarak kitap kavramını barındırsa da biçim olarak tamamen farklı bir ortama taşımıştır. Bu uygulamalar bir zamanlar basılı ve durağan olan sayfaya ses, hareket, etkileşim ve oyun getirerek okuyucuların kitap okuma biçimlerini değiştirecek yenilikler sunmuştur. Ayrıca bu olanaklar sayesinde, kitap uygulamaları sadece içerik sunmakla kalmamakta, zengin bir öğrenme deneyimi de sağlayabilmektedir. Basılı ortamda olduğu gibi bu alanda da çocuklar için gelişimsel açıdan uygun, tasarım ve içerik açısından nitelikli uygulamalara ihtiyaç doğmaktadır. Tablet cihazlar üzerinde çocuklara yönelik bir tasarım yapmak başlı başına birçok soruyu beraberinde getirmektedir. Göz önünde bulundurulması gereken unsurlar, geleneksel çocuk kitaplarında bulunması gereken özelliklere birçok açıdan hem benzemekte hem de farklılaşmaktadır. Bu çalışma, betimleme yöntemi çerçevesinde etkileşimli çocuk kitabı uygulamaları alanındaki tasarım ilkelerini irdeleyerek, nitelikli bir etkileşimli çocuk kitabı uygulamasının biçim ve içerik yönünden nasıl olması gerektiğini araştırmaktadır.
  • PublicationOpen Access
    Semiyoloji ve Semiyotik Üzerine Düşünceler
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Çiçek, Mehmet; TR6802
    Türkçede Göstergebilim diye tek sözcükle karşılanan kavram Fransızca ve İngilizcede iki sözcükle karşılanmaktadır: Semiyoloji ve Semiyotik (Fr. Sémiologie; Sémiotique / İng. Semiology; Semiotics). Semiyoloji ve Semiyotik aynı şeyler midir, farklı şeyler mi? Biz bu kavramların eş anlamlı değil; olsa olsa yakın anlamlı olabileceklerini düşünüyoruz. Bu makalede bu kavramlar ve bu kavramlara ilişkin görüşler irdelenecektir.
  • PublicationOpen Access
    Dergi Reklamlarında Spor Ünlüsü Kullanımı: GQ Türkiye Örneği
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Katırcı, Hakan; Yüce, Arif; TR38588; TR120779
    Using celebrities in magazine ads is a popular advertising technique around the world. The purpose of this paper is to analyse sport celebrity endorsements in GQ Turkey. A content analysis approach is used to analyse ads. The findings showed that sport celebrity endorsements are use 3,29% ratio in all ads. However any woman sport celebrity endorsement is used. Generally the football players are used in sport celebrity endorsements.
  • PublicationOpen Access
    Marka İletişiminde Instagram Kullanımı
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Öymen Kale, Gözde
    Bilgi iletişim teknolojilerinde her geçen gün yaşanan gelişmeler ve küreselleşmenin etkileri pazarlama iletişimi dahil birçok alanda değişime yol açmıştır. Günümüzde işletmeler yoğun olarak ayakta kalabilme, küresel rekabet ortamında sesini duyurabilme ve pazar paylarını rakiplerine kaptırmama çabasıyla mücadele etmektedirler. Bu anlamda yaşanan gelişmelerin tüketiciler üzerinde de büyük değişimlere yol açtığını göz önünde bulunduran işletmeler, geleneksel mecraların önemini yitirdiği bu dönemde tüketicilere ulaşabilmek adına onların çok yoğun olarak kullandıkları sosyal medyayı önemli bir marka iletişim ortamı olarak pazarlama karmalarına eklemişlerdir. Bu çalışmanın amacı, sosyal medyanın pazarlama faaliyetlerinde gelenekselin dışına çıkmayı zorunlu hale getirmesi gerekliliğinden ve Facebook, Twitter ve Youtube gibi ülkemizde en çok kullanılan sosyal ağların pazarlama stratejileri içinde artık sıklıkla yer almasından, markalar içinde yeni bir mecraya ihtiyaç duyulmasıyla dikkat çeken bir mecra olan Instagram pazarlamasının detaylı bir şekilde analiz edilmesidir. Çalışmada yaratıcı görseller kullanarak kendini ifade etme ve iletişim kurmaya yardımcı olmaya yarayan bir sosyal medya aracı olan Instagram’ın marka iletişimindeki önemine değinilerek, 2014 yılında Instagram’ı kullanarak başarıya ulaşan markaların kampanya örneklerine yer verilmiştir.
  • PublicationOpen Access
    Türkiye’de Kullanılan Online Müzik Platformları : Spotify Örneği
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Ergün, Ezgi
    Teknolojinin gelişmesi, internetin ve beraberinde akıllı telefonların yaygınlaşması ile birlikte müzik dinlemek çok daha ulaşılabilir hale gelmiştir. Bu ulaşılabilirliği sağlayan şeylerin başında son yıllarda yaygınlaşmış olan online müzik dinleme platformları yer almaktadır. Bu çalışmada ücretsiz ve premium seçenekleriyle içerisinde yerli yabancı ve farklı kategorilerde binlerce şarkı barındıran online müzik dinleme uygulamalarından Spotify, içerik bakımından incelenmektedir.
  • PublicationOpen Access
    Sosyal Medya Ve Akıllı Mobil Teknoloji: Akıllı Sosyal Yaşamlar
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Ataman Yenğin, Didem
    İletişim bireyler ve toplumlar için var olmanın önemli koşullarından biridir ve bu noktada iletişim araçları da aynı etki ve öneme sahiptir. Teknolojik gelişmelerle değişen ve gelişen iletişim araçları gün geçtikçe bedenlerimizin uzantısı halini almakta ve bu durum da onları bizler için her geçen gün daha da vaz geçilmez kılmakta. Biz bireylerin birer uzantısı halin alan bu iletişim araçları teknolojik anlamda yaşanan değişme ve gelişmelerle nesneler olarak sahip oldukları beceri ve yetenekleri de adeta bireylerin yetenek ve becerilerine dönüştürmektedir. Öyle ki bir bilgisayarın ya da cep telefonunun hızlılığı, pek çok şeyi aynı anda yapabilrliği, hafızası vb pek çok özelliği bireylerin bu aletleri kullanmada gösterdikleri başarı ve yetenekle eş görülmketedir. Bir bakıma “bana kullandığın teknolojiyi söyle sana kim olduğunu söyleyeyim” durumu yaşanmaktadır. Zamanla güncellenen ve yenilenen her bir cihazla kendini yenilemeye alışan bireyler tüketim alışkanlıklarının kendilerine yüklediği sosyo-ekonomik satatü göstergelerini de güncellemeyi ihmal etmemektedirler. Bir kez daha araçlarla mesajın kendisini oluştururken aynı zamanda bireyler de kendilerini toplum içerisinde ifade etme ve istedikleri yeri alma çabası içerisinde olduklarının da mesajını vermektedirler. İnternetin hayatlarımızdaki etkin rolünün hüküm sürmeye başlamasıyla birlikte tanıştığımız yeni medya ortamları artık kullandığımız araçlarla yaşamlarımızın vaz geçilmez bir parçası halini almış gerçek yaşamlarımız aynı zamanda sanal birer kimliğe de sahip olmuştur. Gerçeğinin yanında sanal kopyalarıyla birlikte yaşanılan pek çok kimlik ve yaşamın iç içe geçtiği günümüz dünyasında teknolojik gelişmlerin etkisiyle artık dünyanın neredeyse tamamına erişebilme, onlarla iletişime geçebilme şansına sahip olmaktayız. Özellikle de 1973 yılında ilk cep telefonunun geliştirilmesi ve tarihsel süreç içerisinde 2005 yılından itibaren akıllı cep telefonlarına dönüşmesiyle bu cihazın yaşamımızın önemli bir parçası halini alması sanki saniyeler içerisinde gelişen bir olaymış gibi gelmektedir. Dokunmatik ekranların yaşamlara kattığı kolaylık, medya ortamlarının yeni medya ortamlarına dönüşmesiyle bireyleri pek çok rahatlığa alıştırmış bununla birlikte yaşamlarının her alanında köklü değişmelerin de yaşanmasına neden olmuştur. Özellikle internetin yaşamlarımızın ayrılmaz bir parçası oluşuyla birlikte birbirlerine görünmez ağlarla bağlanan bireyler bu yeni sanal dünyada pek çok itiyaçlarını da giderebilme olanağını bulmuşlardır. Bu ihtiyaçların en başında sayılabilecek olan sosyalleşme ihtiyacı da günümüz toplumunda bireylerin sanal amlarda gerçekleştirdiği ve ‘yeni medya’ ortamları olarak kabul edilen pek çok sosyal paylaşım siteleri üzerinden gerçekleştirilmektedir. Böylelikle teknolojik hayatta yaşanan değişimlerin sosyal hayatlarımız üzerine olan etkisini de bu çalışmada kullanımlar doyumlar yaklaşımı bazında da değerlendirerek ele almamızı mümkün kılmaktadır. Bu çalışma yaşanan teknolojik gelişmlerin ve medya ortamlarının farklılaşmasıyla birlikte bireyler tarafından kullanış şekillerinde ve amacında görülen değişimleri ele alarak ortaya çıkan yeni yaşam anlayışı üzerinde durmaktadır. Bu bağlamda, sosyal medya, akıllı mobil telefonlar ve bu gelişmlerin etkisiyle yeniden biçimlenen akıllı sosyal yaşamlar şeklinde konu ele alınmaktadır.
  • PublicationOpen Access
    Phenomenology And Media Lıteracy
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Ayhan, Çise; Domitran, Zrinka; Radunovic, Nikola; Tavakoli, Sepehr Dadjoi
    Is phenomenology a movement or concept? Is it a research method in human science? Different approaches have been introduced with the term of phenomenology, even it has been named as movement.It is commonly understood in either of two ways: as a disciplinary field in philosophy, or as a movement. In phenomenologist's point of view, “Phenomenology is the theory of experiences in general, inclusive of all matters, whether real or intentional, given in experiences, and evidently discoverable in them" Phenomenology demands that we seek to discover the world as it is experienced by those involved in it. It is about the nature of human experience and the meaning that people attach to their experiences. The axis of phenomenology is discussion about conscious, the conscious which becomes manifest in mind without any median and prejudice. Media literacy is a gate for this conscious and maybe we can say that considering circumstances of contemporary life in third millennium and modern society that are ensuring concept of media literacy, without media literacy this conscious is distorted. In this regards, the research paper attempts to analyse the term of phenomenology and its relation to media literacy. In this regards, what is discussed in this study is as follows: ‘What is the meaning of Phenomenology’, ‘What is the position of the term?’, ‘Who are the most important researchers on this field?’, What is the usibility of the topic’, ‘To what extend has the phenomenology been used by media literacy?’
  • PublicationOpen Access
    Yeni Medyada İllüstrasyon Ve Fotografik İnvazyon : Lucas Levitan
    (The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 2016-04) Atabek, Aslıhan
    With transformation process from classical or mass media to new media, similar movements like graffiti, which was firstly occurred as a social reaction and became an art branch, have been seen in the digital media. A movement in digital media has started by Lucas Levitan by illustrating on digital images similar to graffiti based on wall painting in the real media. In these movement called by Levitan as photographic invasion, pictures in digital media having copyrights are subjected to invasion, and pictures are deformed. The work which has been started by Levitan as instagram project is a good sample for examining illustration and manipulation issues in new media. For this reason illustration concept was examined in perspective of Levitan and photographic invasion. According to results of the study, photographic invasion is similar with graffiti which is a branch of art occurred a reaction of art to the right of property. In photographic invasion, illustrations on pictures without any permission for copyright, whereas in the graffiti compositions are installed on other’s right of property without permission. In this respect, photographic invasion is a candidate for literature, and the first argument of this was given in this research.