Publication: Marka İletişiminde Instagram Kullanımı
Loading...
Date
2016-04
Authors
Öymen Kale, Gözde
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
The Turkish Online Journal of Design Art and Communication
Abstract
Bilgi iletişim teknolojilerinde her geçen gün yaşanan gelişmeler ve küreselleşmenin etkileri pazarlama
iletişimi dahil birçok alanda değişime yol açmıştır. Günümüzde işletmeler yoğun olarak ayakta
kalabilme, küresel rekabet ortamında sesini duyurabilme ve pazar paylarını rakiplerine kaptırmama
çabasıyla mücadele etmektedirler. Bu anlamda yaşanan gelişmelerin tüketiciler üzerinde de büyük
değişimlere yol açtığını göz önünde bulunduran işletmeler, geleneksel mecraların önemini yitirdiği bu
dönemde tüketicilere ulaşabilmek adına onların çok yoğun olarak kullandıkları sosyal medyayı önemli
bir marka iletişim ortamı olarak pazarlama karmalarına eklemişlerdir. Bu çalışmanın amacı, sosyal
medyanın pazarlama faaliyetlerinde gelenekselin dışına çıkmayı zorunlu hale getirmesi
gerekliliğinden ve Facebook, Twitter ve Youtube gibi ülkemizde en çok kullanılan sosyal ağların
pazarlama stratejileri içinde artık sıklıkla yer almasından, markalar içinde yeni bir mecraya ihtiyaç
duyulmasıyla dikkat çeken bir mecra olan Instagram pazarlamasının detaylı bir şekilde analiz
edilmesidir. Çalışmada yaratıcı görseller kullanarak kendini ifade etme ve iletişim kurmaya yardımcı
olmaya yarayan bir sosyal medya aracı olan Instagram’ın marka iletişimindeki önemine değinilerek,
2014 yılında Instagram’ı kullanarak başarıya ulaşan markaların kampanya örneklerine yer verilmiştir.
Description
Keywords
Instagram, Marka İletişimi, Sosyal Medya, Instagram, Brand Communication, Social Media