Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü / Department of Psychological Counseling and Guidance
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6783
Browse
Browsing Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü / Department of Psychological Counseling and Guidance by Author "Berkant, Hasan Güner"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Eğitim Bilimleri Alanında Lisansüstü Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Görüşlerinin ve Beklentilerinin Belirlenmesi(2011) Berkant, Hasan Güner; Eren, İsmail; ÖZDOĞAN, DİDEM; 149072; 55836Publication Embargo Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim Bilimine Giriş Dersindeki Temel Kavramlara Yönelik Yeterlikleri ve Kavram Yanılgıları(2012) Berkant, Hasan Güner; Eren, İsmail; ÖZDOĞAN, DİDEM; 55836; 149072Bu araştırmanın genel amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitim bilimine giriş dersinde belirlenen 11 temel kavrama yönelik yeterliklerini ve yanılgılarını belirlemektir. Araştırma, tarama (survey) modelinde ve betimsel özelliktedir. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 61 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, eğitime giriş dersine yönelik belirlenen 11 kavramı öğrencilerin yazılı olarak tanımlamaları ile toplanmıştır. Toplanan veriler nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ile incelenerek, öğrencilerin kavram yeterlikleri ve yanılgıları belirlenmiştir. Ayrıca, veriler üzerinde betimsel istatistikler ve Mann Whitney U-testi yoluyla nicel analizler yapılmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin eğitim bilimine giriş dersindeki temel kavramların tamamına yönelik ortalama yeterlik düzeylerinin çoğunlukla yetersiz düzeyde olduğunu ve her bir temel kavrama yönelik yeterlik düzeyleri bakımından kavramların yarısından fazlasında yetersiz olduklarını göstermektedir. Genel olarak öğrencilerin çoğu eksik tanımlama yanılgısına sahip olmasına rağmen, ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerine kıyasla daha yeterli oldukları belirlenmiştir.Publication Metadata only Problem Solving Abilities of Pre-Service Teachers(2013) Berkant, Hasan Güner; Eren, İsmail; ÖZDOĞAN, DİDEM; 55836; 149072Publication Metadata only Problem Solving Abilities of Pre-service Teachers(2012) Berkant, Hasan Güner; Eren, İsmail; Reyhanlıoğlu, Didem; 55836; 149072