Havayolu şirketlerinde yan gelir: Havayolu yöneticilerinin ve yolcu tercihlerinin karşılaştırılması
Özet
Küresel ve bölgesel politik/siyasi/ekonomik krizlere yüksek seviyede duyarlı yapıya sahip olan ticari
havayolu taşımacılığı sektörü; özellikle düşük kar marjları, değişken operasyonel maliyetler
sebebiyle sektör içindeki firmaları çetin rekabet koşulları içinde faaliyet göstermeye zorlamaktadır.
Zorlaşan rekabet koşulları içerisinde havayolları yeni gelir kalemleri arayışına girmişlerdir ve
çözümü yan gelir kalemlerinin üretilmesinde bulmuşlardır. Çalışmada, farklı türdeki havayolu iş
modellerinde, yan gelirlerin araştırılması, yönetici ve yolcuların tercihlerinin karşılaştırılması
hedeflenmiştir. 17 farklı uluslararası havayolundan, 160 havayolu yöneticisi ve 24 farklı ülkeden
188 havayolu yolcusu ile yapılan anket çalışmasında; havayolu yöneticilerinin ve yolcuların farklı
havayolu iş modellerinde farklı yan gelir üretim yöntemlerini tercih ettikleri görülmüştür. Being highly sensitive to the global and regional political and economic crises, Commerical Air
Transportation Industry companies are forced to operate under severe competition conditions. Under
those challenging competition conditions, airlines have been searching for new revenue streams in
and found the solutions within ancillary revenue options.Purpose of this study was to research
ancillary revenues of airlines and compare the ancillary revenue preferences of airline managers
and passengers for different types of airline business models. A survey research was conducted for
comparing the preferences of these two groups by participation of 160 airline managers from 17
international airlines and 188 airline passengers from 24 countries. Results of the survey showed
that airline managers' and passengers’ ancillary revenue production method preferences diverges
from each other depending on airline business models.
Konu
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11413/4789Koleksiyonlar
- Makaleler / Articles [36]