Publication:
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algısının Marka Vefasına Etkisinde Marka Aşkının Aracılık Rolü

dc.contributor.authorANIK, EMİNE
dc.contributor.authorTığlı, Emine
dc.date.accessioned2024-11-15T10:54:47Z
dc.date.available2024-11-15T10:54:47Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractGünümüzde bilgi teknolojilerinin yaygınlaşması ve markalar arası rekabet bilgi odaklı ve sürekli değişen bir tüketici profilinin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Yeni tüketiciler değişen beklentileriyle, marka tercihlerinde somut değerlere ek olarak soyut değerleri de önemsemeye başlamışlardır. Markalar da tüketicilerin beklentilerini karşılayarak olumlu desteklerini alabilmek ve sürdülebilir, güçlü ilişkiler kurmak için toplum yararına olan faaliyetlere yönelmişlerdir. Literatürde kurumsal sosyal sorumluluk kavramı olarak karşılaşılan bu faaliyetlerin pazarlama stratejisi olarak kullanılmaya başlandığı söylenebilir. İlgili literatür incelendiğinde kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin tüketici marka ilişkilerinde kritik bir rol oynadığı ve tüketicilerin markalara karşı bilişsel, davranışsal ve duygusal tepkilerini olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Bu bağlamda, bu çalışma kurumsal sosyal sorumluluk algısının, yeni bir kavram olarak literatürde yerini alan marka vefasına etkisini ve bu etkide marka aşkının aracılık rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada e-ticaret markalarından alışveriş yapan 509 nihai tüketiciden toplanan veriler Smart PLS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda kurumsal sosyal sorumluluk algısının marka vefası üzerinde anlamlı olarak etkili olduğu ve bu ilişkide marka aşkının kısmi aracılık rolü olduğu belirlenmiştir.tr
dc.identifier12
dc.identifier.citationANIK, E., TIĞLI, M. (2024). Kurumsal sosyal sorumluluk algısının marka vefasına etkisinde marka aşkının aracılık rolü. Business and Management Studies: An International Journal , 12(1), 161 - 175. doi.org/10.15295/bmij.v12i1.2354
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.trdizin1274178
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v12i1.2354
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9297
dc.language.isotr
dc.publisherACC Publishing
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journal
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
dc.subjectAlgılanan Kurumsal Sosyal Sorumluluk
dc.subjectMarka Vefası
dc.subjectMarka Aşkı
dc.titleKurumsal Sosyal Sorumluluk Algısının Marka Vefasına Etkisinde Marka Aşkının Aracılık Rolütr
dc.title.alternativeThe Mediating Role of Brand Love in the Effect of Corporate Social Responsibility Perception on Brand Fidelityen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage175
local.journal.issue1
local.journal.startpage161

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
↓ Tam Metin/Full Text
Size:
587.76 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: