Publication: Education and Educational Research: Blind Men, Elephant, Crisis of Identity
dc.contributor.author | Şimşek, Hasan | |
dc.contributor.editor | Şimşek, Hasan | |
dc.contributor.editor | Hacıfazlıoğlu, Özge | |
dc.date.accessioned | 2019-10-31T12:22:42Z | |
dc.date.available | 2019-10-31T12:22:42Z | |
dc.date.issued | 2015-12-01 | |
dc.description.abstract | Educational research is found to be problematic by some prominent education scholars. Major weaknesses of the field are supposed to be stemming from seven primary sources: The scientific, academic and disciplinary standing of education as a field of study; being somewhat an extension of other more established disciplines leading to mixed identities in the field; easy infiltration to the field by other disciplines and researchers; ambiguous standing of school as an institution in the society that creates a rather elusive context for solid theory and research; the field’s oversensitivity to larger external forces such as economic and political transformations; the concept of science in the eyes of policy-makers and funders that dictate certain forms of knowledge production, that is usually positivist; profile of practitioners and prestige of profession in education that is gender, pay and socio-economic structure of the profession. At the end, major proposals are presented to get the educational research out of this problematic status. | |
dc.description.abstract | Eğitim araştımaları bazı önemli eğitim araştırmacıları tarafından sorunlu bir alan olarak görülmektedir. Bu sorunlu duruşun nedeni olarak sıralanabilecek yedi temel kaynak sayılabilir: Eğitimin bir çalışma alanı olarak bilimsel, akademik ve disipliner duruşu; daha köklü disiplinlerin (örn. Psikoloji ve Sosyoloji) uzantısıymış izlenimi veren konumu ve bunun karmaşık kimlik oluşumuna neden olması; başka disiplinlerin ve araştırmacıların alan kolayca nüfuz edebilmesi; alanın ekonomik ve siyasal dış dönüşümlere aşırı duyarlı olması; toplumda okul kurumuna ilişkin muğlak algı ve bunun güçlü bir kuram oluşturma ve araştırma potansiyeli üzerindeki olumsuz etkisi; politika yapıcıların ve araştırmaları fonlayanların kafalarında oluşmuş ve çoğunlukla pozitivist bilgi üretimi formlarını öne çıkaran bilim kavramı; cinsiyet, ücret yapısı ve sosyo-ekonomik statü gibi göstergeler sonucu oluşmuş meslek profili ve mesleğin prestiji. Makalenin sonunda eğitim alanını bu sırunlu duruşun dışına çıkarabileceği düşünülen temel bazı öneriler sunulmuştur. | |
dc.identifier | 29 | tr_TR |
dc.identifier.issn | 1300-1272 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11413/5512 | |
dc.language.iso | en_US | tr_TR |
dc.publisher | İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi | tr_TR |
dc.relation.journal | YED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Life | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Educational Researc | |
dc.subject | Crisis of Identity in Education | |
dc.subject | Theory-Building in Education | |
dc.subject | Crisis of Education | |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | |
dc.subject | Eğitimde Kimlik Krizi | |
dc.subject | Eğitimde Kuram Oluşturma | |
dc.title | Education and Educational Research: Blind Men, Elephant, Crisis of Identity | |
dc.title.alternative | Eğitim ve Eğitim Araştırmaları: Kör Adamlar, Fil, Kimlik Krizi | |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.journal.endpage | 10 | tr_TR |
local.journal.issue | 2 | tr_TR |
local.journal.startpage | 1 | tr_TR |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- Education and Educational Research Blind Men, Elephant, Crisis of Identity.pdf
- Size:
- 514.06 KB
- Format:
- Adobe Portable Document Format
- Description:
License bundle
1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
- Name:
- license.txt
- Size:
- 1.82 KB
- Format:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Description: