Publication: Education and Educational Research: Blind Men, Elephant, Crisis of Identity
Date
2015-12-01
Authors
Şimşek, Hasan
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi
Abstract
Educational research is found to be problematic by some prominent education scholars. Major weaknesses of the field are supposed to be stemming from seven primary sources: The scientific, academic and disciplinary standing of education as a field of study; being somewhat an extension of other more established disciplines leading to mixed identities in the field; easy infiltration to the field by other disciplines and researchers; ambiguous standing of school as an institution in the society that creates a rather elusive context for solid theory and research; the field’s oversensitivity to larger external forces such as economic and political transformations; the concept of science in the eyes of policy-makers and funders that dictate certain forms of knowledge production, that is usually positivist; profile of practitioners and prestige of profession in education that is gender, pay and socio-economic structure of the profession. At the end, major proposals are presented to get the educational research out of this problematic status.
Eğitim araştımaları bazı önemli eğitim araştırmacıları tarafından sorunlu bir alan olarak görülmektedir. Bu sorunlu duruşun nedeni olarak sıralanabilecek yedi temel kaynak sayılabilir: Eğitimin bir çalışma alanı olarak bilimsel, akademik ve disipliner duruşu; daha köklü disiplinlerin (örn. Psikoloji ve Sosyoloji) uzantısıymış izlenimi veren konumu ve bunun karmaşık kimlik oluşumuna neden olması; başka disiplinlerin ve araştırmacıların alan kolayca nüfuz edebilmesi; alanın ekonomik ve siyasal dış dönüşümlere aşırı duyarlı olması; toplumda okul kurumuna ilişkin muğlak algı ve bunun güçlü bir kuram oluşturma ve araştırma potansiyeli üzerindeki olumsuz etkisi; politika yapıcıların ve araştırmaları fonlayanların kafalarında oluşmuş ve çoğunlukla pozitivist bilgi üretimi formlarını öne çıkaran bilim kavramı; cinsiyet, ücret yapısı ve sosyo-ekonomik statü gibi göstergeler sonucu oluşmuş meslek profili ve mesleğin prestiji. Makalenin sonunda eğitim alanını bu sırunlu duruşun dışına çıkarabileceği düşünülen temel bazı öneriler sunulmuştur.
Eğitim araştımaları bazı önemli eğitim araştırmacıları tarafından sorunlu bir alan olarak görülmektedir. Bu sorunlu duruşun nedeni olarak sıralanabilecek yedi temel kaynak sayılabilir: Eğitimin bir çalışma alanı olarak bilimsel, akademik ve disipliner duruşu; daha köklü disiplinlerin (örn. Psikoloji ve Sosyoloji) uzantısıymış izlenimi veren konumu ve bunun karmaşık kimlik oluşumuna neden olması; başka disiplinlerin ve araştırmacıların alan kolayca nüfuz edebilmesi; alanın ekonomik ve siyasal dış dönüşümlere aşırı duyarlı olması; toplumda okul kurumuna ilişkin muğlak algı ve bunun güçlü bir kuram oluşturma ve araştırma potansiyeli üzerindeki olumsuz etkisi; politika yapıcıların ve araştırmaları fonlayanların kafalarında oluşmuş ve çoğunlukla pozitivist bilgi üretimi formlarını öne çıkaran bilim kavramı; cinsiyet, ücret yapısı ve sosyo-ekonomik statü gibi göstergeler sonucu oluşmuş meslek profili ve mesleğin prestiji. Makalenin sonunda eğitim alanını bu sırunlu duruşun dışına çıkarabileceği düşünülen temel bazı öneriler sunulmuştur.
Description
Keywords
Educational Researc, Crisis of Identity in Education, Theory-Building in Education, Crisis of Education, Eğitim Araştırmaları, Eğitimde Kimlik Krizi, Eğitimde Kuram Oluşturma