Publication:
İnternetin Siyasal İletişim ve Siyasal Sistemler Üzerinde Etkisi

No Thumbnail Available

Date

2019-02

Authors

Kavaklı, Nurhan

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

İnternet ve internet tabanlı bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, geleneksel medya dolayımıyla gerçekleşen iletişim düzeninde değişimlere yol açmıştır. Önceki iletişim düzeninde pasif bir içerik tüketicisi konumunda bulunan sıradan yurttaşların içerik üretim ve dağıtım sürecinin aktif ajanları olabilecekleri yeni bir iletişim düzeni belirmiştir. Benzer değişim siyasal iletişim için geçerlidir. Özellikle sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte siyasal iletişim için yeni alternatifler doğmuştur. Sosyal medyanın etkileşimli iletişime izin veren yapısı bireylerin siyasi aktörlerle daha etkin bir iletişim kurabilmelerinin önünü açmakla kalmamış, kullanıcılar arasında hızlı ve etkin bir iletişime hizmet edebilecek yeni ortam ve olanaklar da sunmuştur. Benzer şekilde siyasal partilerin ve aktörlerin seçmenlerle ve rakipleriyle olan iletişimini etkileyebilecek yeni kanallar da oluşmuştur. Özellikle ABD eski başkanı Obama ve ekibinin seçmenlerle olan ilişkilerinde sosyal medyayı yaratıcı bir şekilde kullanması dikkatlerin bu kanallara daha çok yönelmesine neden olmuştur. İnternet, siyasal partiler için seçim dönemlerinde oylarını artırabilmeleri, ara dönemlerde ise seçmen kitlesi ve parti örgütü ile bağlarını güçlendirebilmeleri için yararlanabilecekleri ekonomik ve doğrudan bir iletişim kaynağı olarak görülmeye başlanmıştır. Diğer yandan bütün bu gelişmelerin partiler arası rekabet ve parti sistemleri üzerinde ne tür etkileri olacağına dair farklı tartışmaların ortaya çıktığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, yeni medyanın siyasal iletişim ve bu doğrultuda siyasal sistemler üzerindeki etkilerini çeşitli kuramsal tartışmalar ışığında irdelemektir. Bu doğrultuda konuya ilişkin yapılan ampirik çalışmalara da değinilecektir.
The development of the Internet and Internet-based information and communication technologies have led changes in communication through traditional media. For ordinary citizens who were passive content consumers in the previous order of communication, a new one has emerged in which they can be active agents in producing and distributing content. This change is also true for political communication. Especially with the spread of social media, new alternative channels and possibilities become available for political communication. Social media that allows interactive communication has not only paved the way for individuals to communicate more effectively with political actors, but also has provided new environments and facilities that can support fast and effective communication between users. Particularly, the fact that former US President Barrack Obama and his team used social media creatively in their relations with the voters has driven more attention to these channels. The Internet has been considered as an economic and direct source of communication that political parties can use to increase their votes in election periods and to strengthen their ties with the party organization in other times. On the other hand, it is seen that there have been different discussions about the impact of all these developments on the party systems and the competition between parties. The purpose of this study is to examine the effects of Internet on political communication and political systems in the light of various theoretical debates. In this context, empirical studies on the subject will be mentioned.

Description

Keywords

İnternet, Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal İletişim, Siyasal Sistemler, Internet, New Communication Technologies, Political Communication, Political Systems

Citation