Publication:
Giyim Mağazalarında Marka Kimliği ile İç Mekan Tasarımı Arasındaki İlişki ve Güncel bir Marka Üzerinden Değerlendirme

dc.contributor.advisorRana Kutlu
dc.contributor.authorKaracalı, Atlıhan Onat
dc.date.accessioned2014-08-27T08:25:48Z
dc.date.available2014-08-27T08:25:48Z
dc.date.issued2012-07
dc.description.abstractBu çalışmada, perakende tasarımında marka kimliği değerlendirilecektir. Bu doğrultuda, öncelikle kimlik ve imaj kavramları tanımlanacaktır. Kurumsal kimlik, marka kimliği, kurumsal imaj ve marka imajı kavramları ve bunların birbirleri ile ilişkileri, iletişim bilimi açısından değerlendirilecektir. Marka kimliğini, marka imajına dönüştüren anlam aktarım unsurları sıralanacaktır. İletişim ve mimari kapsamları bağlamak adına, marka kimliğinin mağaza iç mekan tasarımına etkileri açıklanacaktır. Marka kimliğinin diğer anlam aktarım unsurların tasarımında yapıldığı kadar iç mimari anlamda da yorumlanması gerekliliği, mağaza konsepti üzerinden vurgulanacaktır. İç mimari anlam aktarım unsurları olarak; cephe, vitrin, plan şeması, malzeme, renk, aydınlatma ve donatılar sıralanacaktır. Adı geçen tasarım elemanlarının ve bunlara ilişkin diğer tasarım kararlarının, müşteri ilgisi üzerinde büyük etkisi vardır. Çünkü günümüzde, ürünler değil; anlamlar tüketilmektedir. O hâlde, doğru tasarlanmış anlam aktarım unsurlarınca iletilecek doğru mesajların, değer biçilemez müşteri sadakati oluşturacağı açıktır. Sonuçta, çağdaş bir marka seçilerek, sıralanan anlam aktarım unsurları üzerinden marka kimliği ve mağaza tasarımı anlamında irdelenecektir. En sonda da marka kimliği ve mağaza tasarımı üzerinden iletişim ve iç mimari alanları için öneriler geliştirilecektir.tr_TR
dc.description.abstractIn the present study, the effects of brand identity on retail design will be considered. The identity and image entities will be introduced. Corporation identity, brand identity, corporation image, and brand image conceptions and their interactions will be explicated in communication terms. Sense delivering elements, which transform brand identity into brand image, will be listed. The must-be-considered effects of brand identity on interior design as a sense delivering element will be explained in order to link communication and architecture terms. The importance of abstracting brand identity articles into interior design as much as the other designed sense delivering elements such as graphic and advertisement will be stressed through shop concept. Interior design elements will be listed as façade, shop window, plan scheme, materials, color, lighting, and fittings. Mentioned design paraphrases and surrounding facilities have considerable impact on consumer attention. This is because; modern client consumes senses, not the goods. Therefore, correct messages delivered through correctly designed sense delivering elements will provide invaluable consumer loyalty. Finally, a contemporary brand will be selected. Its brand identity and store interior design approach will be analyzed through listed sense delivering elements. In the end, suggestions for both terms of brand identity and store interior design will be listed.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/632
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalıtr_TR
dc.subjectMarkatr_TR
dc.subjectMarka İmajıtr_TR
dc.subjectMarka Kimliğitr_TR
dc.subjectMağaza İçi Düzenitr_TR
dc.subjectZincir Mağazalartr_TR
dc.subjectİç Mimaritr_TR
dc.subjectBrandtr_TR
dc.subjectBrand İmagetr_TR
dc.subjectBrabd İdentitytr_TR
dc.subjectStore İnterior Ordertr_TR
dc.subjectChain Storestr_TR
dc.subjectInterior Architecturetr_TR
dc.titleGiyim Mağazalarında Marka Kimliği ile İç Mekan Tasarımı Arasındaki İlişki ve Güncel bir Marka Üzerinden Değerlendirmetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ATLIHAN ONAT KARACALI.pdf
Size:
10.42 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
yüksek lisans tezi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: