Publication:
Avrupa Birliği'nde, Amerika'da ve Türkiye'de Çocukların Zararlı Yayınlardan Korunması İçin Alınan Önlemler Ve Medya Okur Yazarlığı

dc.contributor.advisorTelevision entertains, informs and helps us stay connected to our commununity and the World. But haper-commercialization, violence and sex packeged as entertaintment, news bias gender discrimination and other manipulated messages explain and provide many reasons why both children and adults need media literacy. This paper is dealing with explaining the ways and means through which how pedagogical and technologial methods are deployed in order to discover how children should be protected from television’s harmful effects and what media literacy means with examples from the USA, the EU and Turkey.en
dc.contributor.authorTekinalp, Şermin
dc.date.accessioned2014-08-14T12:01:23Z
dc.date.available2014-08-14T12:01:23Z
dc.date.issued2007-05
dc.description.abstractTelevizyon bizi eğlendirir, bilgilendirir, dünya ve çevremizle bağlantı halinde olmamıza yardımcı olur. Ancak, aşırı ticarileşme, şiddet ve seksin eğlence olarak paketlenmesi, haberlerdeki önyargılar, cinsiyet ayrımcılığı ve diğer kurgulanmış mesajlar hem yetişkinlerin hem de çocukların medya okur yazarlığına niçin gereksinim duyduğunu açıklar ve nedenlerini ortaya koyar. Bu makale, ABD, AB ve Türkiye’den örneklerle, çocukların televizyonun zararlı etkilerinden nasıl korunması gerektiğini keşfetmek amacıyla pedagojik ve teknolojik yöntemlerin seferber edileceği yolları ve araçları ve medya okuryazarlığının ne anlama geldiğini açıklamaya çalışmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractTelevision entertains, informs and helps us stay connected to our commununity and the World. But haper-commercialization, violence and sex packeged as entertaintment, news bias gender discrimination and other manipulated messages explain and provide many reasons why both children and adults need media literacy. This paper is dealing with explaining the ways and means through which how pedagogical and technologial methods are deployed in order to discover how children should be protected from television’s harmful effects and what media literacy means with examples from the USA, the EU and Turkey.en
dc.identifier.issn1303-2739
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/452
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi Yayınlarıtr_TR
dc.subjectTelevizyontr_TR
dc.subjectÇocuktr_TR
dc.subjectMedya Okuryazarlığıtr_TR
dc.subjectTelevisiontr_TR
dc.subjectChildrentr_TR
dc.subjectMedia Literacytr_TR
dc.titleAvrupa Birliği'nde, Amerika'da ve Türkiye'de Çocukların Zararlı Yayınlardan Korunması İçin Alınan Önlemler Ve Medya Okur Yazarlığıtr_TR
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Avrupa Birliği'nde, Amerika'da ve Türkiye'de Çocukların Zararlı Yayınlardan Korunması İçin Alınan Önlemler Ve Medya Okur Yazarlığı .pdf
Size:
8.9 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: