Publication:
Okul Müdürlerinin Mentörlük Düzeylerinin İncelenmesi: İstanbul-Bahçelievler Örneği

Thumbnail Image

Organizational Units

Program

Date

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırma okul müdürlerinin mentörlük uygulamalarının ne düzeyde olduğunun incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma yöntemlerine göre genel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmada veriler; Okul Müdürlerinin Mentörlük Ölçeği'nden ve Kişisel Bilgiler formundan oluşan veri toplama aracı ile toplanmıştır. Araştırma 2023-2024 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Bahçelievler ilçesindeki okullarda görev yapan 301 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kullanılan ölçeklerin veri analizi için SPSS 25 programında yapılmıştır. Katılımcıların okul müdürlerinin mentrolük düzeylerinin incelenmesinde aritmetik ortalama ve medyan değerlerine bakılmıştır. Ayrıca alt boyutlarının kendi aralarında farklılaşıp farklılaşmadığını test etmek adına Friedman Testi kullanılmıştır. Ayrıca hangi alt boyutun birbirinden farklılaştığını belirtmediği için bir sonraki adım olarak, alt boyutlar arasında Bonferroni düzeltmeli Post-hoc Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Ayrıca boyutların sosyo-demografik değişkenlerin güven aralıklarını karşılaştırmak için Hata Çubuk Grafiği oluşturulmuştur ve Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda; okul müdürlerinin yüksek düzeyde mentörlük gösterdikleri belirlenmiştir. Araştırmada öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin mentörlük düzeyleri Kişisel Beceriler, Kariyer Destekleyici Rol ile Mesleki Rehberlik ve Destek alt boyutlarında incelenmiştir. Okul Müdürlerinin Mentörlüğü Ölçeği alt boyutlarının kendi aralarında farklılaşıp farklılaşmadığını test sonucuna göre katılımcı öğretmenlerin Okul Müdürlerinin Mentörlüğü Ölçeği alt boyut puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ancak etki büyüklüğü küçük fark bulunmuştur. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenlerin çalıştıkları eğitim kademesine, yaşlarına, meslekte çalışma sürelerine göre okul müdürlerinin mentörlük düzeyi hakkındaki görüşlerinin anlamlı farklılık göstermediği, ancak cinsiyetlerine göre okul müdürlerinin mentörlük düzeyi hakkındaki görüşlerinde anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır. Eğitim durumu açısından ise Kişisel Beceriler alt boyutuna katılma durumunun sıra ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı ancak küçük etki büyüklüğüne sahip olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin şu anki okul müdürleri ile birlikte çalışma sürelerine göre okul müdürlerinin mentörlük düzeyi hakkındaki görüşlerinde anlamlı bir farklılaşmanın olduğu görülmüştür.

Description

Yüksek lisans tezi.

Source:

Keywords:

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

9

Views

45

Downloads