Publication:
Kazak Türkçesinin yabancı bir dil olarak öğretilmesinde kullanılan "Kazak Tilin Üyreneyik" adlı eserin incelenmesi

dc.contributor.advisorTürk, Vahit
dc.contributor.authorYeni, Emre Berkan
dc.date.accessioned2016-02-12T13:35:50Z
dc.date.available2016-02-12T13:35:50Z
dc.date.issued2014-08
dc.description.abstractDil öğretim kitapları, dil öğretiminde kullanılan birçok materyalin arasında en temel olan ve sık başvurulan materyallerdir. Bu nedenle bu kitapların hazırlanması aşamasında dikkat edilmesi gereken birçok husus vardır. İlk olarak, bu eserlerin bir dili öğrenecek kişilerin o dili öğrenmekteki amaçlarına hizmet etmeleri gerekir. Kazak Türkçesi, Kazakistan'ın egemenliğini ilan ettiği günden itibaren dünya dilleri arasındaki yerini hızla almıştır. Çeşitli ülkelerden birçok insan Kazak Türkçesini öğrenmek amacıyla çeşitli faaliyetlerde bulunmaktadır. Kazakistan'ın devlet politikası olarak Kazak kültürünü korumak ve tanıtmayı desteklemesi de Kazak Türkçesine duyulan ilgiyi arttırmıştır. Kazak Türkçesinin yabancı bir dil olarak öğretilmesi, Kazakistan'ın gelişmesine bağlı olarak giderek yaygınlaşmıştır. Bu da basılı materyal talebini arttırmış, Kazak Türkçesi öğretmek için hazırlanan birçok kitap yayımlanmıştır. Bu tez çalışmasında, Kazak Türkçesinin yabancı bir dil olarak öğretilmesinde kullanılan Kazak Tilin Üyreneyik adlı eseri dil öğretim metodları ve Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni'ne uygunluğu açısından incelenmeye çalışılmıştır. Anahtar Sözcükler: Kazak Türkçesi, Yabancı Dil Öğretimi, Dil Öğretme Kitapları, Dil Öğretme Yöntemleritr_TR
dc.description.abstractLanguage teaching books are the most basic and commonly used materials in language teaching. Therefore, there are many significant matters that should be considered in their writing process. Above all else, they should serve the purpose of the language learners' purpose of the learning that language. Kazakh Turkish quickly gained its place between well-known languages of the world after Kazakhstan's decleration of independence. People from different countries are doing various activities to learn Kazakh Turkish. The public attention to Kazakh Turkish increased with the Kazakh Government's policy to protect and present Kazakh culture. Teaching Kazakh Turkish as a foreign language has been extended according to Kazakhstan's development. Therefore, the demand of printed material is increased and numerious books has been written and published to teach Kazakh Turkish. In this thesis, we tried to analyse the book called "Kazak Tilin Üyreneyik" that used in teaching Kazakh Turkish as a foreign language by the terms of the language teaching methods and Common European Framework of Reference for Languages. Keywords: Kazakh Turkish, Foreign Language Teaching, Language Teaching Books, Language Teaching Methodsen
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/879
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / Türk Dili ve Edebiyatı Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectDers Kitaplarıtr_TR
dc.subjectTextbookstr_TR
dc.subjectDil Öğretimitr_TR
dc.subjectLanguage Teachingtr_TR
dc.subjectKazakçatr_TR
dc.subjectKazakh Languagetr_TR
dc.subjectYabancı Dil Öğretimitr_TR
dc.subjectForeign Language Learningtr_TR
dc.titleKazak Türkçesinin yabancı bir dil olarak öğretilmesinde kullanılan "Kazak Tilin Üyreneyik" adlı eserin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAn analysis of "Kazak Ti̇li̇n Üyreneyi̇k" as a work used in teaching Kazakh Turkish as a foreign language
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
EmreBerkanYeniYLtez.pdf
Size:
4.2 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Yüksek Lisans Tezi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: