Publication:
Pazarlama Maliyetlerinin Yönetiminde Hedef Maliyetleme Yönteminin Değerlendirilmesi

dc.contributorİşletmecilik Meslek Yüksekokulu / Vocational School of Bussiness Administration İşletme Yönetimi Önlisans Programı / Business Management Associate Programtr_TR
dc.contributor.authorBircan, Gözde
dc.contributor.authorID261927tr_TR
dc.date.accessioned2018-11-16T08:39:57Z
dc.date.available2018-11-16T08:39:57Z
dc.date.issued2018-01-18
dc.description.abstractHedef maliyetleme yöntemi, klasik maliyet yönetimi yaklaşımlarının yetersizliklerinin karşılanması amacıyla geliştirilen modern maliyet yönetimi yaklaşımlarından biridir. Hedef maliyetleme yöntemi, pazarlama maliyetleriyle üretim maliyetlerinin yakın ilişki içerisinde olduğu, pazarın dinamiklerini dikkate alarak geliştirilen pazara dayalı ve pazar odaklı bir maliyet yönetim sistemidir. Ağırlıklı olarak Japon şirketleri tarafından kullanılmaktadır. Modern maliyet yönetimi yaklaşımlarından hedef maliyetleme yöntemi ile birlikte üretim maliyetlerinin belirlenmesinde pazarlama maliyetlerinin önemi artmış ve üretim maliyetlerinin kontrol ve yönetimi öncelikle pazarlama maliyetlerinin kontrol ve yönetimi ile başlayan bir süreç haline dönüşmüştür. Çalışmamızda hedef maliyetleme yönteminin pazarlama maliyetleriyle olan ilişkisinden hareketle pazarlama maliyetlerinin yönetiminde hedef maliyetleme yönteminin gerekliliği değerlendirilmiş ve önemi üzerinde durulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractTarget costing method is one of the modern cost management systems which have been developed for fulfilment of inabilities of traditional cost management systems. Target costing method is a kind of cost management system in which production costs and marketing costs are in harmony. It has been developed by considering market dynamics based on market. The method is mainly applied by Japaneese Companies. Through target costing method, market costs have been getting important and the process of control and management of production costs has been turned into a process that starts with control and management of market costs in the determination of production costs. In this study, the need and importance of target costing method in management of market costs regarding the relationship between target costing method and market costs has been discussed.
dc.identifier28tr_TR
dc.identifier28tr_TR
dc.identifier28tr_TR
dc.identifier.issn1303-5444
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/3414
dc.language.isotrtr_TR
dc.relationMali Çözümtr_TR
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.subjectmaliyettr_TR
dc.subjectpazarlama maliyetitr_TR
dc.subjecthedef maliyetlemetr_TR
dc.subjectMarketing
dc.subjectcost
dc.subjectmarketing cost
dc.subjecttarget costing
dc.titlePazarlama Maliyetlerinin Yönetiminde Hedef Maliyetleme Yönteminin Değerlendirilmesitr_TR
dc.titleConsideration of Target Costing Method in Management of Marketing Costs
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Pazarlama Maliyetlerinin Yönetiminde Hedef Maliyetleme Yönteminin Değerlendirilmesi.pdf
Size:
311.57 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: