Publication:
Covid-19 Pandemisinde Sosyal Medya Kullanımındaki Değişim Ve Dijital Pazarlama İlişkisi Üzerine Bir Analiz

dc.contributor.authorÇetiner, Emine Müge
dc.contributor.authorÖzer, Anıl
dc.contributor.authorID2855tr_TR
dc.date.accessioned2022-04-12T11:33:19Z
dc.date.available2022-04-12T11:33:19Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractİlk kez Çin’in Wuhan kentinde başlayan yeni koronavirüs (Covid-19) salgını, kısa sürede tüm dünyaya yayılmış ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından da pandemi olarak ilan edilmiştir. Pandemi bağlamında bulaşıcılığın azalması için devletler ve yönetimler yeni düzenlemeler yapmışlardır. Pandemi ile sosyal hayatın sekteye uğraması, sosyal ve kültürel davranışların değişmesine yol açmıştır. Bu değişimler ve sosyal dolaşımların kısıtlanması nedeni ile de kuruluş, kurum ve ülkelerin ekonomileri hasar görmüştür. Bu süreç içerisinde yaşanan olaylar, bazı alışkanlıkların değişmesine ve yeni alışkanlıklar kazanılmasına yol açmıştır. Bu makalede, dijital pazarlama ve sosyal medya kullanım alışkanlığının değişimi 2019 ve 2020 yılları özelinde incelenmiştir. Değişen sosyal medya kullanıcı sayıları, sosyal medya platformları bazında irdelenmiştir. 2020 yılında pandemi etkisi ile insanların sosyal medya platformlarında daha fazla zaman geçirdiği, buna bağlı olarak kullanıcı sayısının arttığı anlaşılmıştır. Böylece sosyal medya platformlarının ve dijital pazarlamanın nasıl etkileneceği ve gelecekteki durumlarıyla ilgili kısa bir perspektif ortaya konmuştur. Buna göre, dijital platformların, işletmeler açısından önemli bir platform olma eğiliminin hızla arttığı ve önemli bir pazarlama tekniği olarak gelişmekte olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe new coronavirus (Covid-19) epidemic, which started in Wuhan, China for the first time, spread all over the world in a short time and was declared as a pandemic by the World Health Organization (WHO). In the context of pandemic, states and administrations have made new regulations to reduce contagiousness. The disruption of social life due to the pandemic has led to changes in social and cultural behavior. Due to these changes and the restriction of social movements, the economies of organizations, institutions and countries were damaged. The events that took place during this period caused some habits to change and new habits to be acquired. In this article, the change in digital marketing and social media usage habits is examined in 2019 and 2020. The changing numbers of social media users are examined on the basis of social media platforms. In 2020, it has been understood that people spend more time on social media platforms with the effect of the pandemic, and the number of users has increased accordingly. Thus, a brief perspective on how social media platforms and digital marketing will be affected and their future situation has been presented. Accordingly, it has been concluded that the tendency of digital platforms to be an important platform for businesses is rapidly increasing and is developing as an important marketing technique.
dc.identifier7tr_TR
dc.identifier.issn2587-2168
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/6656
dc.language.isotrtr_TR
dc.relation.journalInternational Journal of Disciplines Economics & Administrative Sciences Studies (IDEA STUDIES Journal)tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCovid-19
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectPazarlama
dc.subjectDijital pazarlama
dc.subjectCovid-19
dc.subjectSocial media
dc.subjectMarketing
dc.subjectDigital marketing
dc.subjectM30
dc.subject030
dc.subjectL86
dc.titleCovid-19 Pandemisinde Sosyal Medya Kullanımındaki Değişim Ve Dijital Pazarlama İlişkisi Üzerine Bir Analiz
dc.title.alternativeAn Analysis On The Relationship Of Social Media Usage And Digital Marketing In The Covid-19 Pandemia
dc.typeArticletr_TR
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage419tr_TR
local.journal.issue30tr_TR
local.journal.startpage411tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
05- Covid-19 Pandemisinde Sosyal Medya Kullanimindaki Değişim Ve Dijital Pazarlama Ilişkisi Üzerine Bir Analiz.pdf
Size:
1015.15 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: