Publication: Türkiye’de Yaşam Boyu Eğitim Politikaları
Program
Authors
Mollaibrahimoğlu, Melek
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bilgi ekonomisi; bilgiyi yoğun olarak bilgi-iletişim teknolojilerinin kullanılmasında merkez olarak gören
ekonomidir. Bilgi, insan odaklı olduğundan yeni teknolojilerin buluşuna yardımcı olmakta ve bu özelliğinden
ötürü diğer üretim girdilerinden daha önemli hale gelmektedir. Bilgi faktörü diğer üretim faktörlerinden de
farklıdır. Çünkü bilgi, kullanıldıkça azalmaz ve tükenmez. Bu sebeple bilginin sonu ve sınırları yoktur.
Geçmişten günümüze bakıldığında yaşanılan bilgi devrimlerinin sonucu olarak toplumların bilgi toplumuna,
ekonominin bilgi ekonomisine dönüşümünü görmekteyiz. Bilgi toplumunu gelişmiş toplum olarak
tanımlayabiliriz. Çünkü; toplumun gelişmiş olması bilgiye ve teknolojiye hakim olmaları ile orantılıdır. Bilgi
toplumunun oluşması ile eğitim süreklilik kazanmıştır. Yaşam boyu öğrenme, bilgi toplumuna uyumu
kolaylaştırır. Bu; teknolojinin eğitimde etkin kullanılması ile mümkündür.Türkiye’de Kalkınma Bakanlığı ve
Milli Eğitim Bakanlığı; bilgi toplumunun gerekliliklerini dikkate alarak stratejiler geliştirmekte, araştırma
yapmaktadır. Yaşam boyu eğitim için; eğitime yapılan yatırımlar arttırılmalı, bilgisayar kullanımı
desteklenmelidir. Eğitimde kadın-erkek eşitliği sağlanmalı, toplum eğitim alanında bilinçlendirilmeli ve
güçlendirilmelidir. Endüstrilerin ve iş sektörlerinin başarılı olmaları ve gelişmeleri bilginin yoğunluğu ile doğru
orantılıdır. Bilgiye ağırlık veren sektörler daha akılcı ve yenilikçi, daha teknolojik olarak icat yapabilme
imkanlarını arttırmaya olanak sağlar. Gelişmiş tüm ülkelerde bilgi ekonomisinin önemi ve duyulan ilgi artmaya
devam etmektedir. Çünkü bu ülkelerin ilerleyebilmesinde ki en önemli faktör bilgidir. Ülkeler bu bilgi sayesinde
diğer ülkelere karşı üstünlük kazanarak rekabetlerini güçlendirmektedir. Bu çalışmanın amacı; bilgi toplumuna,
bilgi ekonomisine ve yaşam boyu eğitimin önemine dikkat çekerek, bilgi toplumunun oluşturulması için iyi
eğitilmiş bireylerin gerekliliğini vurgulamaktır. Bu ancak yaşam boyu eğitimle mümkündür. Teknoloji
geliştirebilecek kuruluşların araştırma ve geliştirme faaliyetleri devlet tarafından desteklenmeli ve toplumun
teknoloji kullanımı yaygınlaştırılmalıdır. Bilgi için gerekli tüm yatırımların devlet tarafından yapılması, ülkenin
bilgi ekonomisine geçişi için uygun koşulların sağlanması gerekmektedir.