Publication:
Kadın öğretmenlerin kariyer süreçlerinde karşılaştıkları engellerin incelenmesi: İstanbul ili örneği

dc.contributor.advisorTütüniş, Birsen
dc.contributor.authorSuleymanova, Elvina
dc.date.accessioned2019-09-19T08:40:36Z
dc.date.available2019-09-19T08:40:36Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; kadın öğretmenlerin kariyerler engellerini tespit etmektir. Bu amaç kapsamında kadın öğretmenlerin okullarda alınan kararlara katılım düzeyleri, kariyer engellerini ve iş yaşamındaki yerlerini algılama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırmada betimsel nitelikte olan genel tarama modeli kullanılmıştır. Bu yöntem aracılığı ile kadın öğretmenlerin kariyer süreçlerinde karşılaştıkları engeller öğretmen ve yönetici görüşlerine göre tespit edilerek mevcut olan durum ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada İstanbul ilinde görev yapan toplam 320 öğretmen ve yöneticiye anket uygulanmıştır. Analiz sonuçlarında katılımcılar; kadın öğretmenlerin kariyer engellerinden en fazla "Aileden Kaynaklı Kariyer Engelleri" ile karşılaştıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca kariyer engelleri boyutlarından "Aile Kaynaklı Kariyer Engelleri" ile cinsiyet, eğitim ve medeni durum arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır. Başka bir ifade ile kadın öğretmenler erkek öğretmenlere göre, lisans mezunu öğretmenler lisansüstü mezunu öğretmenlere göre, boşanmış öğretmenler evli ve bekar öğretmenlere göre aile ilgili nedenlerin kadın öğretmenlerin kariyerlerine daha fazla engel olduklarını düşünmektedirler.
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the career barriers for women teachers. In this content, the level of participation of women teachers in the decision making in schools, their career barriers and their perception of their position in business life are investigated. In the research, descriptive survey model was used. Through this method, the obstacles of female teachers in the career processes were determined according to the opinions of teachers and managers tried to reveal the current situation. In the study, a total of 320 teachers and managers were conducted a questionnaire in Istanbul. In the results of the analysis, the participants stated that the most common barrier of female teachers is "family-based career barriers". In addition, there is a statistically significant variation between the career barriers dimension of family-based career barriers and gender, education and marital status. In other words, comparison of female teachers with male teachers, comparison of undergraduate degree teachers with postgraduate degree teachers, and while comparing divorced teachers with married and single teachers family-related reasons are more career barriers of female teachers.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5347
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectKariyer Engelleri
dc.subjectKadın Öğretmenler
dc.subjectKadın Yöneticiler
dc.subjectCareer Barriers
dc.subjectFemale Teachers
dc.subjectWomen Managers
dc.titleKadın öğretmenlerin kariyer süreçlerinde karşılaştıkları engellerin incelenmesi: İstanbul ili örneği
dc.title.alternativeThe investigation of the obstacles of women teachers in career processes: Sample of Istanbul
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage119tr_TR
local.journal.startpage1tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Elvina Suleymanova YL tez.pdf
Size:
3.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: