Publication:
Türkiye'deki Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programlarının Müfredat Çıktılarında Dijital Okur Yazarlık Becerisi Bileşenlerinin Düzeyinin Tespit Edilmesi ve İhtiyacın Belirlenmesi

dc.contributor.advisorMehmet Üstünipek
dc.contributor.authorİLHAN, BAŞAK
dc.date.accessioned2025-03-26T11:37:16Z
dc.date.issued2024
dc.descriptionYüksek lisans tezi.
dc.description.abstractGelişen dijital teknolojiler dünyasında geleneksel müfredat yapıları özellikle yönetim alanlarından mezun olanların, kendi sektörlerinin hızlı değişen yapısına etkin biçimde katılmaları için yeterli olmamaktadır. Yöneticilerin stratejik planlama, bütçe yönetimi, insan kaynakları, iletişim, pazarlama ve satış gibi birçok konuda uzmanlaşması beklenmektedir. Bu konuların uygulamasının dijital teknolojilerden bağımsız düşünülmesi artık mümkün değildir. Kültür sektörü de bu açıdan diğer sektörlerden farklı değerlendirilemez. Bu araştırmanın konusu Sanat ve Kültür sektöründe yönetim pozisyonlarında çalışan kişilerin, dijital okuryazarlık konusundaki durumunu tespit etmek ve Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programlarında bu becerinin zorunlu müfredata entegre edilmesine yönelik ihtiyacını ortaya çıkarmaktır. Bu sebeple, araştırma tarama modeli kullanılmaktadır. Bu konunun irdelenmesi sırasında betimsel araştırma yapılarak Dünya'da ve Türkiye'de Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans programlarının sanatsal, işletme-yönetim ve dijital-bilişim içerikleri ayrıştırılarak ele alınmaktadır. Böylece mevcut olan müfredat içeriği analiz edilerek, eleştirel bir değerlendirmesi yapılmaktadır. Mevcut öğrencilerin bu konudaki düşüncelerini tespit etmek için çıkarımsal yaklaşımla hazırlanmış olan anket tekniği kullanılmaktadır. Sektör çalışanlarının görüşleri ise karma araştırma yöntemi ile tespit edilmektedir. Anket yoluyla toplanan veriler analiz edilmektedir. Aynı zamanda TÜİK, UNESCO gibi kurumların raporları ile araştırma sonuçları desteklenmektedir.tr
dc.identifier.tezno878439
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/9462
dc.language.isotr
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programları Müfredatı
dc.subjectSanat ve Kültür Yönetiminde Akademik Eğitim
dc.subjectBilişimin Sanat ve Kültür Yönetiminde Yeri
dc.subjectBilişim İçerikli Konuların Müfredata Entegrasyonu
dc.titleTürkiye'deki Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programlarının Müfredat Çıktılarında Dijital Okur Yazarlık Becerisi Bileşenlerinin Düzeyinin Tespit Edilmesi ve İhtiyacın Belirlenmesitr
dc.title.alternativeDetermining the Level of Digital Literacy Skill Components in the Curriculum Outcomes of Culture and Arts Management Undergraduate Programs in Turkey and Determining the Requirementsen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage249
local.journal.startpage1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
4.36 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: