Publication:
Temalı Konut Projelerinde Kullanılan Reklam Dilinin Kent Yaşamındaki Postmodern Göstergeleri

dc.contributor.authorKarabağ, Çiğdem
dc.contributor.authorHASGÜL, ESİN
dc.date.accessioned2022-12-07T07:15:26Z
dc.date.available2022-12-07T07:15:26Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractKent ve kent nosyonu, postmodern tüketim kültürünün etkisi ile oluşan toplumsal örüntüler çerçevesinde, bu üslubu yansıtan temalı mekânlara dönüş(türül)mektedir. Postmodernizm karakterini sergileme çabası içinde kurgulanan mimari yapılanmalar, gösterge ve imajlarla bireye gerçekdışı bir yaşamın anahtarını sunmaktadır. Alman felsefeci Walter Benjamin, kapitalizmin reklam gibi dinamikleri kullanarak her türlü imgeyi kendi içine alma ve dönüştürebilme durumunu “imgeleri çalmak” olarak tanımlamaktadır. Postmodern kentteki yaşam anlayışı artık “hipergerçeklik” kavramı üzerinden temalı konut projeleri adı altında işleyen bir model kurgulamaktadır. Yapay ortamlarda kurulu kopyala-yapıştır inşası ile gerçekleşen yeni kent parçaları; Baudrillard’ın rasyonel gerçekliğin yerini sentetik gerçekliğin alması olarak adlandırdığı ”simülakr” kavramıyla ilişkilenmektedir. Bu doğrultuda çalışma kapsamında; 2000-2020 yılları arasında yazılı ve görsel medyada yayınlanan, reklam tanıtımlarında tema içeriği olan ve İstanbul kenti özelindeki çoklu konut üretimleri incelenmektedir. Projeler konut proje görselleri, reklam metinleri ve tanıtım filmleri üzerinden seçimler yapılarak söylem analizi yöntemiyle değerlendirilmektedir. Böylelikle, postmodern tüketim kültürünün mimari üslubu eklektik bir anlayış ile çevreleyen reklam dilinin yansımaları ve yeni yaşam kültürünün göstergeleri ortaya koyulmuştur.tr
dc.identifier11
dc.identifier.citationKARABAĞ Ç, HASGÜL E (2020). Temalı Konut Projelerinde Kullanılan Reklam Dilinin Kent Yaşamındaki Postmodern Göstergeleri. İdealkent, 11(31), 1576 - 1603. 10.31198/idealkent.745638
dc.identifier.issn1307-9905
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31198/idealkent.745638
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8036
dc.language.isotr
dc.publisherADAMOR Araştırma Danışmanlık Medya Organizasyon Yayıncılık Ltd. Şti.
dc.relation.journalİdealkent
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.subjectPostmodernizm
dc.subjectTemalı Konut Projeleri
dc.subjectTüketim Kültürü
dc.subjectReklam Dili
dc.subjectGösterge
dc.titleTemalı Konut Projelerinde Kullanılan Reklam Dilinin Kent Yaşamındaki Postmodern Göstergeleritr
dc.title.alternativePostmodern Indicators of the Advertising Language Used in Themed Housing Projects in Urban Lifeen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage1606
local.journal.issue31
local.journal.startpage1576
relation.isAuthorOfPublicationb132add4-96e7-4597-a60b-cf49a56fc56f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb132add4-96e7-4597-a60b-cf49a56fc56f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
1.89 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: