Publication:
Hatırlı pazarlamanın önemi ve Türkiye pazarındaki yeri üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorÇağlar, Hatice Nazan
dc.contributor.authorKösebay, Sinem
dc.date.accessioned2021-11-22T08:34:03Z
dc.date.available2021-11-22T08:34:03Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractBilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaşmaya başlaması ile, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamaları daha kolay bir hal almıştır. İnternette yaşanan hızlı gelişmelerle birlikte tüketiciler sosyal medya da hem içerik oluşturmaya hem de deneyimlerini paylaşmaya başlamışlardır. Sosyal medya araçlarının kullanım oranlarının artmasıyla birlikte yeni bir pazarlama anlayışı da ortaya çıkmıştır; Hatırlı Pazarlama. Tüketicilerin büyük bir kısmı ürün ya da hizmeti satın almadan önce internet ortamında bu ürün ile ilgili yorumları araştırmaya başlamıştır. Sosyal medyanın etkin ve sürekli kullanılması, tüketicilerin ürünleri satın almadan önce, daha önce bu ürün ya da hizmetten faydalanmış kişilerin deneyimlerini araştırarak, satın alma işlemlerine yön vermelerine neden olmuştur. Markalar yeni çıkan ürünlerin tanıtımlarında klasik yöntemleri denemek yerine, ürünleri daha önce kullanmış ve bunu öneren kişilerin yardımına başvurmaya başlamıştır. Bu çalışmada amaç sosyal medya üzerinden yapılan hatırlı (Influencer) reklamlarının önemini incelemek ve Türkiye'deki bu yeni pazar anlayışı üzerine bir araştırma sunmaktır.
dc.description.abstractSatisfaction of the customer needs became easier with the sprung of the Internet and computer usage. Consumers begun to create their own contents in the social media as well as share their own experience thanks to the Internet's fast development. A new understanding of the marketing has emerged with the grow of the social media usage rate; Influencer Marketing. The majority of the consumers started to search for reviews and comments on the Internet before paying for the related product or service. The effective and continuous usage of the social media caused that the consumers orient their purchases considering the opinions and experiences of others who have been using this product or service. Brands started to request help from the users that have been using their products earlier and those who have been recommending their products or services, instead of trying traditional methods when launching their new products. The aim in this project is to investigate the importance of the advertisements realized via influencer marketing techniques on social media and to make a survey about the understanding of this new marketing style in Turkey.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/6497
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalıtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administration
dc.subjectTelevizyon Pazarlama
dc.subjectViral Pazarlama
dc.subjectTelevision marketing
dc.subjectViral marketing
dc.titleHatırlı pazarlamanın önemi ve Türkiye pazarındaki yeri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the importance of the influencer marketing and its place in Turkey
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
SinemKösebayYLTez.pdf
Size:
1.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: