Publication: Yeni Medya Uygulamalarının Türkiye Ekonomisine Etkisi
Program
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Publisher:
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Yeni medya, geleneksel medya gibi serbest piyasa koşullarında ayakta kalabilmektedir. Bu durum, kapitalizmin küreselleşmesinde ve tekrar üretilmesinde belirleyici bir rol oynamaktadır. Yeni medyanın ortaya çıkışı ve büyümesi, kapitalizmin küreselleşmesini sağlamış ve bu süreçte ortaya çıkan sorunları çözmek için yeni sömürü yöntemleri geliştirilmiştir. Bu sömürü yöntemleri, demokratikleşme ve toplumun refahı gibi vaatlerle üçüncü dünya ülkelerine sunulmuş ve bu ülkeler kapitalizmin yeni pazarları haline gelmiştir. Ancak, yeni medyaya ilişkin iyimser yaklaşımların aksine, adil ve demokratik bir toplum yapısı kurulamamış ve eşitsizlikler artmıştır. İnternet globalleşen dünyada tüketicilerin vazgeçilmez bir parçası olmuştur. Bu durum tüketiciler için geçerli olduğu kadar firmalar için de geçerlidir. Böylece varlıklarını sürdürebilmek ve satış hacimlerini, marka bilinirliğini daha ileri seviyelere taşımak isteyen işletmelerin çevrimiçi dünyadan uzak durması neredeyse olanaksız hale gelmiştir. Bu dijital ekonomide çevrimiçi platformlarda ürün veya hizmetlerini tanıtmak, müşteri hacmini, kar marjını artırmak isteyen ve satış yapmak isteyen işletmelerin tüketicilerini daha iyi tanıması ve işletmelerin uygulamakta olduğu yeni medya stratejilerinin hangisinin geri dönümlerinin daha olumlu olduğunu belirlemesi işletmeler için son derece faydalı olacaktır. Hem internet hem de dijital ekonomi kavramlarının ortaya çıkışı ve gelişmesiyle birlikte e-ticaret bugün çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret, düşük paya sahip olan şirketlere aniden ivme kazandırma potansiyeline sahiptir. Ancak, küreselleşme, e-ticaret faaliyetlerini daha da karmaşık hale getirmiş ve değer zincirinde fark yaratabilecek unsurları içermiştir. Bu durumda, zaten küçük bir pazar payına sahip olan KOBİ'ler, e-ticaretten paylarını sürdürülebilir hale getirmek için küreselleşme tarafından getirilen yeniliklerden geri kalmamalıdır. Bu bağlamda bu çalışma, yeni medya ve dijital pazarlamanın küreselleşme ile birlikte gelişmesi sonucunda Türkiye ekonomisine e-ticaret şirketlerinin etkilerini ölçmek için yürütülmüştür. Dijital ekonominin, yeni medya ve dijital pazarlama kavramlarının Türkiye ekonomisi üzerinde ne kadar etkili olduğu, e-ticaret şirketlerinin hangi faaliyetleri yürüttüğü ve bu faaliyetlerin Türkiye ekonomisine ne kadar katkıda bulunduğu araştırılmıştır.
Description
Yüksek lisans tezi.
