Publication:
Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme, Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Eğitimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorHareket, Erdem
dc.contributor.authorHATİCE, LEBLEBİCİ
dc.date.accessioned2023-12-25T11:43:21Z
dc.date.available2023-12-25T11:43:21Z
dc.date.issued2023
dc.description▪️ Bu çalışma verileri, 121B926 numaralı TÜBİTAK-4004 BITO Projesi kapsamındaki hazırlık aşaması çalışmalarından elde edilmiştir. Proje kapsamındaki bilimsel çalışmalarla herhangi bir bağlantısı bulunmamaktadır.
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme, çocuk hakları ve çocuk hakları eğitimine ilişkin tutumlarının ilişkisel bağlamda belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yaklaşımına uygun şekilde ilişkisel tarama deseninde tasarlanmıştır. Araştırma grubunu amaçlı örnekleme yoluyla belirlenmiş 314 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Duyan ve Gelbal (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan Barnett’in Çocuk Sevme Ölçeği, Karaman Kepenekçi (2006) tarafından geliştirilen “Çocuk Haklarına İlişkin Tutum Ölçeği ile Öztürk ve Doğanay (2017) tarafından geliştirilen ‘‘Çocuk Hakları Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği’’ uygulanarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde sınıf öğretmeni adaylarının çocuk haklarına yönelik tutumları, çocuk sevme düzeyleri ve çocuk hakları eğitimine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından karşılaştırılması için “Bağımsız Gruplar t-Testi”, “Tek Yönlü Varyans Analizi” kullanılmıştır. “Tek Yönlü Varyans Analizi-ANOVA” sonucunda ortaya çıkan anlamlı farklılığın hangi alt gruplar arasında olduğunu belirlemek için ise “Post-Hoc LSD Testi” analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme, çocuk hakları ve çocuk hakları eğitimine yönelik tutumları farklı değişkenler açısından ilişkisel olarak ele alınmış ve bu doğrultuda da çeşitli tespitler ve önerilerde bulunulmuştur.tr
dc.identifier25
dc.identifier.citationHAREKET E, Leblebici H (2023). Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme, Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Eğitimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 456 - 471. 10.32709/akusosbil.1071927
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.trdizin1182490
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32709/akusosbil.1071927
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8916
dc.language.isotr
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÇocuk Hakları
dc.subjectÇocuk Hakları Eğitimi
dc.subjectÇocuk Sevme
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adayları
dc.subjectTutum
dc.titleÖğretmen Adaylarının Çocuk Sevme, Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Eğitimine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage471
local.journal.issue2
local.journal.startpage456
relation.isAuthorOfPublication6f2e88e9-6425-4f02-8d0b-9d6f81a18a6a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery6f2e88e9-6425-4f02-8d0b-9d6f81a18a6a

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
leblebici_h_2023.pdf
Size:
944.74 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.81 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: