Publication:
Öğretmenlerin Bireysel Yenilikçilik Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Okul Müdürlerinin Kuantum Liderlik Davranışları

dc.contributor.authorYOZ, EMRAH
dc.contributor.authorKARA, SULTAN BİLGE KESKİNKILIÇ
dc.date.accessioned2023-01-31T13:35:54Z
dc.date.available2023-01-31T13:35:54Z
dc.date.issued2021
dc.description▪ Bu makale yazarın (Yoz, Emrah) yüksek lisans tezinden türetilmiştir.
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarının öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerini ne düzeyde yordadığının belirlenmesidir. İlişkisel tarama deseninde yürütülmüş araştırmanın örneklemini 2019-2020 öğretim yılında İstanbul ili Bahçelievler, Bakırköy, Büyükçekmece ve Beylikdüzü ilçe anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev alan 386 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ve “Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin “sorgulayıcı” aralığında ve çoğunluğun yüksek düzeyde yenilikçi; okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarının da yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri arasında yüksek düzey ve pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu söylenebilir. Sonuç olarak, öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışı değişkenleri ile kurulan model doğrulanmıştır. Diğer bir ifade ile okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışları öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısıdır. Bu bulguya göre öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin %52’ si okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışları ile açıklanabilmektedir.tr
dc.identifier1
dc.identifier.citationYOZ E, KARA S (2021). Öğretmenlerin Bireysel Yenilikçilik Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Okul Müdürlerinin Kuantum Liderlik Davranışları. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(23), 349 - 370.
dc.identifier.issn1309-4815
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8286
dc.language.isotr
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
dc.relation.journalMSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBireysel Yenilikçilik
dc.subjectKaos ve Karmaşıklık
dc.subjectLiderlik
dc.subjectKuantum Liderlik
dc.titleÖğretmenlerin Bireysel Yenilikçilik Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Okul Müdürlerinin Kuantum Liderlik Davranışlarıtr
dc.title.alternativeQuantum Leadership Behavior of School Principals as a Predictor of Teachers’ Individual Innovation Levelsen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage370
local.journal.issue23
local.journal.startpage349
relation.isAuthorOfPublication8a2a7d9b-667e-4965-87ed-d06b386e9966
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8a2a7d9b-667e-4965-87ed-d06b386e9966

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
64.38 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: