Publication:
İtibar yönetimi algılaması: Bir sağlık kuruluşu örneği

dc.contributor.advisorÖzbaşar, Ahmet Sera
dc.contributor.authorDoğan, Neslihan
dc.date.accessioned2017-11-09T11:11:05Z
dc.date.available2017-11-09T11:11:05Z
dc.date.issued2016
dc.descriptionThe purpose of this study is to show the perception of reputation management in healthcare organizations. To achieve this goal there were used several selected literatures and different survey methods. Results obtained by the inquiry with different measurement criteria for each participant group are showing statistical opinion differences between patients, there relatives and employees about perception of reputation management in health institutions. Patient and employee's survey results about perception of reputation management exhibits almost the same and parallel view without significant or meaningful differences. Another point of view is that sub dimensions of reputation does not affect the opinion of employees and patients with different personal characteristics like age, gender, education background or marital status. The perception about properties like expectation, sufficient informing and reliability of the patients and employees have been measured in a physical way. The differences between the results has been interpreted on the bases of the hypothesis test. This study within the scoop of the answers given by the participants has been accepted as reliable and true with that all results are expected.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışma sağlık kuruluşlarında itibar yönetimi algısını nelerin oluşturduğunu ortaya koyma amacı ile yapılmıştır. Çalışmada literatür taraması ve anket uygulaması yöntemleri seçilerek bu amacın gerçekleştirilmesine çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar sağlık kurumlarında itibar yönetimi algısının hasta, hasta yakını ve çalışanların algılarının ayrı ayrı ölçütler yapılmış ölçümlerin sonucunda istatistiksel açıdan farklı olduğu gözlenmiştir. Çalışmada çalışanlar ile hastalara yönelik uygulanan anket, hastalar ile çalışanların itibar algılarının birbirine paralel şekilde olduğunu ve anlamlı bir şekilde farklılık göstermediğini ortaya koymuştur. İtibarın alt boyutlarının çalışanların ve hastaların yaş, cinsiyet, eğitim, medeni durum gibi özelliklerinden etkilenmediği, çalışmanın sonuçlarından bir diğeridir. Yine çalışmada Bilgilendirme Yeterliliği, İlgi (Anlaşılmaya Çalışma), Güvenilirlik, İletişim ve Fiziki Ortam boyutlarında Hasta ve Çalışan algısı ölçülmüş aralarındaki fark hipotez testine göre yorumlanmıştır. Çalışma kapsamında yapılan araştırmanın katılımcılarının verdiği yanıtlar güvenilirlik ve geçerliliğinin olduğunun kabul edilmesi, çalışmanın sınırlılıkları arasında yer almaktadır.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/1898
dc.language.isoen_UStr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalıtr_TR
dc.subjectAlgıtr_TR
dc.subjectPerceptiontr_TR
dc.subjectHasta yakınlarıtr_TR
dc.subjectPatient nearnesstr_TR
dc.subjectHastalartr_TR
dc.subjectPatientstr_TR
dc.subjectHastane yönetimitr_TR
dc.subjectHospital administrationtr_TR
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalstr_TR
dc.subjectSağlık kuruluşlarıtr_TR
dc.subjectHealth institutionstr_TR
dc.subjectSağlık personelitr_TR
dc.subjectHealth personneltr_TR
dc.subjectSağlık yönetimitr_TR
dc.subjectHealth managementtr_TR
dc.subjectÇalışanlartr_TR
dc.subjectWorkerstr_TR
dc.subjectİtibartr_TR
dc.subjectReputationtr_TR
dc.titleİtibar yönetimi algılaması: Bir sağlık kuruluşu örneğitr_TR
dc.titlePerception of reputation management: An example for healthcare
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: