Publication:
Duyusal Kolaj ve Mekân

dc.contributor.authorBİRER, EMEL
dc.contributor.authorKAYA, SELVA
dc.date.accessioned2022-12-21T08:32:41Z
dc.date.available2022-12-21T08:32:41Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractMimarlık eğitimi yıllar içerisinde mekânı tanımlamak ve deneyimlemek üzere birçok yeni teknik ve yöntemle öğrencilerle buluşmaktadır. Mekânın yaşamsal ve duyusal boyutuna hitap edecek gerçekçi yaklaşımlar teknolojinin gelişmesiyle sanal gerçekliğe doğru ilerlemekte ve zaman içerisinde görselleşme ve ifade teknikleri de değişmektedir. Bu çalışma, sanatta ve mimarlık eğitiminin ilk yıllarında yapılan kavramsal çalışmalarda oldukça sık kullanılan kolaj tekniğinin mekânsal duyumsamaya karşılık gelen bir ifade tekniği olduğunu ve mekânın deneyimlenmesine hazırlık yapan çok boyutlu bir ifade tekniği olarak mimarlık eğitiminin tüm süreçlerinde yer alabileceğini savunmaktadır. Çalışmanın amacı mekânı duyular aracılığıyla algılatabilecek bir teknik olarak kolajın önemini vurgulamaktır. “Mimari tasarım sürecinde görmek, dokunmak, tat almak, koklamak ve işitmek duyularını kolaj tekniği harekete geçirir” hipotezi “IV. İstanbul Tasarım Bienali- Okullar Okulu” etkinlikleri kapsamında sergilenen “Evin Ayrıntıları” isimli duyusal kolaj çalışması üzerinden okunacaktır.tr
dc.description.abstractArchitectural education meets with students with many new techniques and methods to define and experience the space within years. Realistic approaches to address the vital and sensory dimension of the space are moving towards virtual reality through the development of technology. This study aims to use the collage technique, which is frequently used in art and conceptual design, as a representation technique that corresponds to spatial perception, and should be frequently included in architectural education. The aim of the study is to emphasize the importance of collage as a technique to perceive space with the senses. Seeing, touching, tasting, smelling and hearing the collage technique that stimulates the senses that the hypothesis. It will be examined through the sensory collage project named “Details of the House “exhibited under the “IV. Istanbul Design Biennial- a School of Schools” at activities.en
dc.identifier.citationBİRER E, KAYA S (2019). Duyusal Kolaj ve Mekân. Sanat ve Tasarım Dergisi, 0(24), 111 - 125.
dc.identifier.issn2149-6595
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8100
dc.language.isotr
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKolaj
dc.subjectMimarlık Eğitimi
dc.subjectDuyular
dc.subjectMekân
dc.subjectMimari İfade Teknikleri
dc.titleDuyusal Kolaj ve Mekântr
dc.title.alternativeSensory Collage and Spaceen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage125
local.journal.issue24
local.journal.startpage111
relation.isAuthorOfPublication1c4c8ca6-2e32-45e1-bc3b-bf0fe3e7bb1c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery1c4c8ca6-2e32-45e1-bc3b-bf0fe3e7bb1c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
428.48 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: