Publication:
Aday Öğretmenlerin Mesleğe Uyum Süreci: Bir Durum Çalışması

dc.contributor.authorÇelik, Murat Can
dc.contributor.authorİçbay, Mehmet Ali
dc.contributor.editorŞimşek, Hasan
dc.contributor.editorHacıfazlıoğlu, Özge
dc.date.accessioned2019-10-30T08:27:55Z
dc.date.available2019-10-30T08:27:55Z
dc.date.issued2017-04-08
dc.description.abstractAdaylık eğitimi kısaca öğretmenlerin resmi olarak bir okula atanmalarıyla başlayan mesleki gelişim sürecidir. Bu süreçte öğretmenler sınıflarını, diğer öğretmenleri, okullarını, okul içinde yer alan süreçleri tanırken örgütsel ve mesleki bağlılık geliştirler. Bu nedenle öğretmenlerin mesleğini benimsemelerinde ve etkili bir öğretmenlik yaşamı oluşturmalarında adaylık dönemi önemli bir aşamayı oluşturur. Bu çalışmanın temel amacı aday öğretmenlerin mesleğe uyum sürecinde yaşadıkları deneyimleri yine öğretmenlerin bakış açılarıyla ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Veriler Çanakkale’de 2016 yılında lise ve ortaokulda göreve başlayan dört aday branş öğretmenine Aday Öğretmelerin Mesleğe Uyum Süreci adlı yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmada aday öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda aday öğretmenlikte mesleğe uyum sürecinde bürokratik işlemlerde yaşanan zaman kaybı haricinde rehber/danışman öğretmen uygulaması katkısıyla etkin ve nitelikli bir program uygulandığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractCandidateship training can be defined as the vocational development process starting with the appointment of a teacher to a school. During the candidateship period, teachers develop a sense of organizational and occupational attachment while they get familiar with their classes, other teachers, schools, and the processes in the school. As a result, this period is an important step for them to develop an effective teaching life and also to adapt to the teaching profession at the beginning of their teaching career. The main aim in this study was to describe how teachers adapted to their teacher profession, using the teachers’ own views about the candidateship period. As an example of a qualitative study, the study collected the data from the semi-structured interview with four teachers who started their teaching career in different schools in Çanakkale, Turkey, in 2016. The results mainly showed that apart from the time lost due to the bureaucracy the candidateship training succeeded in helping the novice teachers develop a sense of teaching profession, especially because of guide teachers in the schools.
dc.identifier31tr_TR
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5497
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesitr_TR
dc.relation.journalYED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Lifetr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAday Öğretmen
dc.subjectRehber Öğretmen
dc.subjectMesleğe Uyum Süreci
dc.subjectAdaylık Eğitimi
dc.subjectCandidate Teacher
dc.subjectGuide Teache
dc.subjectAdaptation to Teaching Profession
dc.subjectCandidateship Training
dc.titleAday Öğretmenlerin Mesleğe Uyum Süreci: Bir Durum Çalışması
dc.title.alternativeCandidate Teachers’ Adaptation to Teaching Profession: A Case Study
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage102tr_TR
local.journal.issue1tr_TR
local.journal.startpage89tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Aday Öğretmenlerin Mesleğe Uyum Süreci Bir Durum Çalışması.pdf
Size:
546.6 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: