Publication:
Sinema Filmlerindeki Sanatsal Temalar Aracılığıyla Modern Kentlerin Pazarlanması

dc.contributor.advisorYıldız, Öykü Ezgi
dc.contributor.authorÖzdel, Gizem
dc.date.accessioned2017-10-18T08:10:16Z
dc.date.available2017-10-18T08:10:16Z
dc.date.issued2014
dc.descriptionThese days, specially urban marketing getting important because of globalization. Modern cities are taking control of their countries, economical destiny. Specially urban marketing now, has to be strategical and sustainable. In today's marketing area film and city marketing has got a direct relationship. Cities, are now using movies as a marketing device. Films are creating their reality. But that reality is in these days for city marketing useful and creating attractiveness. City relates art themes using by movies. Movies using that art themes new way and in the end themes starting control cities images. This study mostly leveraged published literature in the field of urban marketing. Study aiming the semiologically finding real meaning of art themes used by movies. Art theme and movie relationship creating by myth. Mythies and art themes, marketing power is a big advantage for cities.tr_TR
dc.description.abstractGünümüz dünyasında, küreselleşme ile birlikte modern kentlerin ülkeleri adına önemi artmıştır. Kentlerin, pazarlama adına yaptığı çalışmaların çağımızda sürekli ve stratejik bir şekilde yapılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Kentler, sinema filmleriyle eski dönemlerden beri bir ilişki içinde olmuştur. Filmlerin içeriğine bağlı olarak farklı imajlarla ele alınan kent, çağımızda sinemanın pazarlama ve algıyı yönetme yeteneğinden yararlanmaktadır. Kentlerin sinemada kendilerini sanatsal temalar aracılığıyla görünür kılmaları, filmlerde kentlerin çeşitli sanatsal elemanlarla özdeşleşmesine neden olmuştur. Çalışmada kentler için olmazsa olmaz bir çalışma alanı haline gelmiş ve her geçen gün önem kazanan kent pazarlaması kavramı ve kent pazarlaması adına sinemada kullanılan sanatsal temaların rolünün üzerinde durulmuştur. Kentlerin, sinemanın ürettiği mitler aracılığıyla pazarlanmasında sanat eserlerinin rolü göstergebilimsel çözümlemeler yapılarak açıklanmıştır. Göstergebilimsel anlamda kullanılan sanat öğelerinin senaryoya uygun olarak edindikleri yeni bağlamların kentlerin pazarlanmasındaki etkisi vurgulanmıştır.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/1697
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı / İletişim Sanatları Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artstr_TR
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencestr_TR
dc.subjectGösterge bilimtr_TR
dc.subjectSemioticstr_TR
dc.subjectKentlertr_TR
dc.subjectCitiestr_TR
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.subjectMarketingtr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectArttr_TR
dc.subjectSinematr_TR
dc.subjectCinematr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectCommunicationtr_TR
dc.titleSinema Filmlerindeki Sanatsal Temalar Aracılığıyla Modern Kentlerin Pazarlanmasıtr_TR
dc.title.alternativeArt Themes Urban Marketing Power Used by Movies
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Sinema filmlerindeki sanatsal temalar aracılığıyla modern kentlerin pazarlanması .pdf
Size:
1.93 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: