Publication:
Amerika Birleşik Devletleri eğitim sisteminde lise eğitimi ve lise sonrasına yönlendirme çalışmaları; Maryland eyaleti, montgomery yerel eğitim bölgesi örneği

dc.contributor.advisorGünay, Şebnem
dc.contributor.authorDemirer, Sibel
dc.date.accessioned2019-09-18T13:36:06Z
dc.date.available2019-09-18T13:36:06Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Amerika Birleşik Devletleri Maryland Eyaleti Montgomery Yerel Eğitim Bölgesi devlet okulları lise eğitiminin ve öğrencileri bir üst eğitim kurumuna (Üniversiteye) hazırlama sürecinde yapılan mesleki yönetme ve kariyer çalışmalarının incelenmesi, Türkiye'deki ortaöğretim kurumlarıyla benzerlik ve farklılıkların ortaya konmasıdır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma soruları kapsamında, Türkiye ile Amerika Birleşik Devletleri Maryland Eyaleti Montgomery Yerel Eğitim Bölgesi lise eğitimi, lise mezuniyet gereklilikleri; bir dersten başarılı sayılma, ders kredi gereklilikleri ve topluma hizmet çalışmaları yönlerinden olmak üzere toplam 3 farklı tema incelenmiştir. Türkiye ile Amerika Birleşik Devletleri Maryland Eyaleti Montgomery Yerel Eğitim Bölgesi lise eğitiminde mesleki yöneltme ve kariyer hazırlığı, üniversite ve kariyer hazırlığı, bir psikolojik danışman ve rehber öğretmene düşen öğrenci sayısı, rehberlikle kullanılan teknoloji yazılımları, mesleki rehberlik alanındaki ulusal standartların içeriği yönlerinden olmak üzere toplam 4 farklı tema ile ele alınmıştır.Elde edilen bulgular değerlendirilmiş, Türkiye ve Amerika'nın benzerlik ve farklılıkları ilgili temalarla ortaya konmuştur. Sonuçlar, Türkiye'deki MEB Ortaöğretim 2023 vizyonu planlamaları bağlamında tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to compare high school diploma requirements and college and career readiness between Turkey and Montgomery County Public Schools, Maryland State, United States of America. In this study, A comparative document investigation metod which is one of the qualitative research methods is used. To compare Montgomery County Public Schools (MCPS) high school diploma requirements with Turkey Public Schools : Course Credits, High School Assessments and Student Service Learning themes are used. To compare Montgomery County Public Schools (MCPS) college and career readiness with Turkey Public Schools : college and career readiness assessments, student/counselor ratio, technology softwares in school counseling, National Standarts for Students subjects are used. The findings were evaluated and thematic explanations were done, similarities and differences are highlighted.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/5338
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalıtr_TR
dc.subjectAmerika Birleşik Devletleri
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim Sistemi
dc.subjectKariyer Gelişimi Planlaması
dc.subjectKariyer Geliştirme
dc.subjectLiseler
dc.subjectMeslek Seçimi
dc.subjectOkul Seçimi
dc.subjectUnited States of America
dc.subjectEducation
dc.subjectEducation System
dc.subjectCareer Development Planning
dc.subjectCareer Development
dc.subjectHigh Schools
dc.subjectVocational Choice
dc.subjectSchool Choice
dc.titleAmerika Birleşik Devletleri eğitim sisteminde lise eğitimi ve lise sonrasına yönlendirme çalışmaları; Maryland eyaleti, montgomery yerel eğitim bölgesi örneği
dc.title.alternativeNavigating through U.S.A education system, secondary education and college& career readiness; a comparative document investigation of montgomery county public schools, maryland
dc.typemasterThesistr_TR
dspace.entity.typePublication
local.journal.endpage158tr_TR
local.journal.startpage1tr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Sibel Demirer YL Tez.pdf
Size:
9.32 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: