Publication:
Tüketim Olgusunun Sinemada Kullanımı: Fıght Club Filminin İncelenmesi

dc.contributor.authorKınay, Ömür
dc.date.accessioned2014-09-23T11:33:37Z
dc.date.available2014-09-23T11:33:37Z
dc.date.issued2014-04
dc.description.abstract“Tüketim toplumu”, bugün yürürlükte olan toplum yapısının, yapılan birçok tanımlamalarından sadece bir tanesi olmaktadır. Tüketim toplumu denilince akla ilk gelen ‘tüketme’ edimi Fight Club filminde, ürün yerleştirme uygulamasıyla bireyi ve toplumu doğrudan etkileyen ve biçimlendiren bir yapıyı ifade etmek için kullanılmış ve eleştirel bir bakış açısıyla işlenmiştir. Bir anlatı türü olarak sinema filmlerinin çözümlenmesi pek çok farklı yöntemle yapılmaktadır. Bunlardan; söylem analizi, içerik analizi, metinlerarası ve göstergebilimsel çözümleme başlıcaları olmaktadır. Bu çalışma kapsamında Fight Club filminin tüketim toplumuna yönelik geliştirdiği eleştirel bakış açısı incelenmiş, filmin anlatısal yapısında gösterdiği marka ve ürünleri, Cristel A. Russel tarafından üç farklı ürün yerleştirme sınıflandırmasıyla; ekrana yerleştirme (screen placement), senaryoya yerleştirme (script placement) ve olay örgüsüne yerleştirme (plot placement) olarak tespit edilip çözümlenecektir.tr_TR
dc.description.abstract“Consumer society” is one of the terms available to describe the structure of societies today. In the film Fight Club, the act of “consuming” is exemplified through product placement, which the film does, but nonetheless approaches in a critical context in order to demonstrate how it directly affect the individual and society. As a type of narrative, film can be analyzed through different methods. Discourse analysis, content analysis, inter-textual analysis and semiology are some of these methods. In this study, the critical point of view towards the consumer society taken on by Fight Club has been examined through a close analysis of the brands and products placed within the narrative structure. This analysis has been undertaken through Cristel A. Russel’s three different product placement classification systems: screen placement, script placement and plot placement.en
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11413/786
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationtr_TR
dc.subjectTüketimtr_TR
dc.subjectSinematr_TR
dc.subjectKitle İletişim Araçlarıtr_TR
dc.subjectMarkatr_TR
dc.subjectFight Clubtr_TR
dc.subjectConsumptiontr_TR
dc.subjectCinematr_TR
dc.subjectMass Communication Toolstr_TR
dc.subjectAdvertisementtr_TR
dc.subjectBrandtr_TR
dc.titleTüketim Olgusunun Sinemada Kullanımı: Fıght Club Filminin İncelenmesitr_TR
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tüketim Olgusunun Sinemada Kullanımı Fıght Club Filminin İncelenmesi .pdf
Size:
22.74 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: