Publication:
Temel Tasarım Eğitiminde Bauhaus Okulu'nun Mekan Üretimine Etkisi

dc.contributor.authorHASGÜL, ESİN
dc.contributor.authorBİRER, EMEL
dc.date.accessioned2022-12-21T08:06:03Z
dc.date.available2022-12-21T08:06:03Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractBu çalışma mimari tasarım eğitimine başlarken "Temel Tasarım" aracılığıyla mekan organizasyonunu öğretme isteği üzerine kurgulanmış, tasarlama deneyimi üzerine Bauhaus etkisinin ele alınmasını ve bu etkinin oluşturduğu alt açılımların mimari mekan tasarımına ne şekilde yansıyabileceğinin sorgulanmasını içermektedir. Bu çalışmanın amacı Bauhaus okulu ilkeleri ile tasarım (mekan organizasyonu) ilkeleri arasındaki ilişkiyi keşfetmek ve bu ilişkinin yansımalarını mimari tasarım eğitimi üzerinden değerlendirmektir. Çalışmada yöntem olarak mekanı anlamanın ve yorumlamanın düşünsel sistematiği analiz-transformasyon(dönüşüm)-sentez süreçleriyle ele alınmakta ve elde edilen bulgular üzerinden mekan organizasyonu ile Bauhaus çalışmalarının ilişkisi ortaya çıkarılmaktadır. Bu doğrultuda araştırma kapsamında, "Temel Tasarım" stüdyosunda tasarıma giriş yapan öğrencilerin Bauhaus okulu etkileri üzerinden oluşturdukları ürün tasarımları incelenmekte, bu tasarlama sürecinde sonuç ürünlerin, düşünsel altyapı ile oluşturulan kimlik arasındaki mekânsal ilişkisi ele alınmaktadır. Sonuç olarak Bauhaus okulu ilkeleri ile tasarım (mekan organizasyonu) ilkeleri arasındaki ilişkiyi keşfetmek mimari tasarım eğitiminde önemli bir başlangıçtır.tr
dc.description.abstractThis study is based on the desire to teach spatial organization through ‘Basic Design’ while examining theBauhaus effect on the design experience and to question how the sub-expansions of this effect can bereflected starting the architectural design education. The aim of this study is to explore relationshipbetween Bauhaus school principles and design (spatial organization) principles and to evaluate thereflections of this relationship through architectural design education. In this study, the intellectualsystematic of understanding and interpreting the space as a method is discussed through analysistransformation-synthesis processes and relationship between spatial organization and Bauhaus studies isrevealed through the findings obtained. In this context, product designs created by students whoentered ‘Basic Design’ studio based on tshe effects of Bauhaus school are examined, and spatialrelationship of resulting products with intellectual infrastructure and identity created is examined. As aresult, exploring relationship between Bauhaus school principles and design (spatial organization)principles is an important beginning in architectural design education.en
dc.identifier12
dc.identifier.citationHASGÜL E, BİRER E (2019). TEMEL TASARIM EĞİTİMİNDE BAUHAUS OKULUNUN MEKAN ÜRETİMİNE ETKİSİ. Art-e Sanat Dergisi, 12(23), 26 - 42.
dc.identifier.eissn1308-2698
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21602/sduarte.538954
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11413/8098
dc.language.isotr
dc.publisherSüleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
dc.relation.journalArt-e Sanat Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTemel Tasarım
dc.subjectBauhaus Etkisi
dc.subjectGestalt
dc.subjectMimari Tasarım
dc.subjectMekan
dc.titleTemel Tasarım Eğitiminde Bauhaus Okulu'nun Mekan Üretimine Etkisitr
dc.title.alternativeThe Effect of Bauhaus School on Space Production in Basic Design Educationen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.indexed.attrdizin
local.journal.endpage42
local.journal.issue23
local.journal.startpage26
relation.isAuthorOfPublicationb132add4-96e7-4597-a60b-cf49a56fc56f
relation.isAuthorOfPublication1c4c8ca6-2e32-45e1-bc3b-bf0fe3e7bb1c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb132add4-96e7-4597-a60b-cf49a56fc56f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Tam Metin/Full Text
Size:
68.95 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: