Person:
GÜZELCİ, HANDAN

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Dr. Öğr. Üyesi

Last Name

GÜZELCİ

First Name

HANDAN

Name

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Publication
    An Experimental Study On Creating Process Of Geometric Patterns
    (2015-12) GÜZELCİ, ORKAN ZEYNEL; GÜZELCİ, HANDAN; 187152; 201115
    Artists and designers use geometric patterns to cover surfaces since ancient times. In the 13th century the architectural works show artists have a broad knowledge of creating geometric patterns. Mathematicians conduct researches and achieve creation principles of these patterns barely in the 20th century. In this context, the principles of patterns can be known by its designer but cannot be distinguished easily with a deductive approach. Geometric shapes that are typically repeating in order form a geometric pattern. Patterns are seen as an integrated composition of geometric shapes. Nowadays, computer-based programs help to create various patterns fast and efficiently. Mathematical operations are defined to make transformations on shapes. Executing simple transformations like moving, copying, mirroring and rotating on an initial shape creates 2D geometric patterns. The first objective of this study is to search the generation process of geometric patterns and find out which parameters are used to create these patterns. This study aims not only to create shapes or geometric pattern alternatives but also to teach generation principles of geometric patterns to design students experimentally by a generative code. In the scope of this study, 2D geometric patterns are studied which are analyzed by a deductive approach. According to analysis, the following parameters are used in generation process; Specification of initial shape / Position of initial shapes / Distance between repeated shapes / Number of the repetition of x and y-axis / Determination of the angle transformations By changing these parameters experimentally in coding interface, the transformation of patterns and variety in pattern geometry are examined. Before changing parameters, the main structure of code modified three times. At the first coding, hexagon shape is created by using simple lines. By copying hexagon ten times on “x” and “y” axis and moving one shape (hexagon) many different patterns are created. Besides, sub shapes are emerged in the pattern, which are not hexagons anymore. At the second coding, changing the edge number of initial shape is transformed hexagon into a pentagon. The angles between pentagons edges are modified, and pentagons become stars with different angles. These star geometries also rotate on the axis to generate different geometric patterns. During the third modification of code, hexagons edge number is set as a variable. Changing the edge number creates a pattern that includes lines, triangles, square, pentagon, hexagon and polygons with more edges than six. As a result of modified parameters like sizes, positions, edge numbers and angles many unpredictable patterns emerge. This study shows the efficiency of coding on pattern generation. Emerged shapes can be used again as an initial shape, and new patterns can be generated with a high variety.
  • Publication
    İstanbul'un Değişim Sürecinde Konut Reklamlarının Göstergebilimsel Çözümlemesi: 2000 Sonrası Mimari Örnekleri
    (2018-01) GÜZELCİ, HANDAN; 201115
    20. yüzyılda etkilerini görmeye başladığımız küreselleşme kavramı; 21. yüzyılda ise ulusların siyasi, ekonomik, sosyo-kültürel güçlerinin ve teknolojinin aracılığı ile, tüm dünyada hissedilen bir olayı temsil etmektedir. Küreselleşmenin altında yer alan dinamikler kentlerde değişim ve dönüşümlere sebep olmaktadır. Kentlerde değişim ve dönüşüm gündelik hayat ve mimari stillerde görülmektedir. Farklı mimari tipolojilerden günlük hayatla ilişkili olan konutun yeri göz önünde oluşu nedeni ile çok büyüktür. Araştırmanın kapsamı içinde İstanbul’un dönüşümünün simgelerinden biri olan konut sektörüne sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik açılardan bakılmaktadır. İstanbul’da görülen konut modellerine sosyo-ekonomik açıdan yaklaşıldığında devlet ideolojisi ve üretim mekanizmalarınca oluşturulan tüketim kavramı, teknoloji ve kitle kültürü yer almaktadır. İstanbul’da ki konut modellerinin sosyo-kültürel değerleri incelendiğinde ise üst birimlerce oluşturulan yapay kültürün ürünü olan moda ve trendler kültürel değerlerin yozlaşmasına sebep olduğu görülmektedir. İstanbul’un görsel olarak hissedilen değişim ve dönüşümünün geri planında iki uçlu bir araştıma yapmak bu araştırmada izlenen yolu belirtmektedir. Gelişim, dönüşüm ve değişime istinaden İstanbul’un konut piyasasının, tarihsel süreç içinde başta “küreselleşme” beraberinde “tüketim” ve “medya”nın rollerinin ev’in konuta dönüşümünde incelenmesi araştırmanın anlamsal çerçevesini oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlanan, bir vaka analizi olarak 2000 yılı sonrası kapalı lüks konut yerleşimleri, yüksek katlı rezidanslar ve karma kullanım şehir içi konut yerleşimlerinden oluşan konut reklâmlarının yaygın söylemlerinin medya aracılığı ile irdelenmesidir. Çalışmada 25 farklı konut projesi için basında yer alan reklamların gösterge bilimsel bir çözümlemesi yapılmıştır. İnceleme sonucunda konutların reklamlarında yer alan vurgulardan yola çıkarak günümüz konut sistemlere yönelik bir sınıflandırma yapılmıştır. Araştırma temel strüktürü üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm literatür taraması sonucu konuya giriş niteliği taşıyan temel kavramların açıklamalarından oluşmaktadır. İkinci bölüm ise, Türkiye ve özellikle metropolü olan İstanbul’un değişen ve dönüşen konut piyasasının tarihsel süreç içerisindeki yeri ve buna sebep olan etkenlerin neler olduğu belirtilmektedir. Üçüncü ve son bölümde ise İstanbul’un kusursuzluktan uzak, belirsiz ve geçici yapısı içinde, medyada yer alan etkileyici görüntülere sahip konut reklamlarının göstergebilimsel bir çözümleme aracılığı ile yeni yaşam kültürlerine etkisi ortaya konmaktadır.
  • Publication
    Design Tactics for Enhancing the Adaptability of Primary and Middle Schools to the New Needs of Postpandemic Reuse
    (Emerald Group Publishing Ltd., 2021) Sen Bayram, Asena Kumsal; Alaçam, Sema; GÜZELCİ, HANDAN; Akkuyu, Elif Işık; Sencan, İnanç; GÜZELCİ, ORKAN ZEYNEL
    Purpose - The aim of this study is to present design tactics (DTs) for supporting the adaptability of existing primary and middle school buildings into the emerging needs of coronavirus disease 2019 (COVID-19). The study introduces a novel algorithmic model for postoccupancy evaluation of the existing school buildings and provides solutions to enhance the adaptability of these buildings. Design/methodology/approach - This study employs the DTs defined by the authors, integration of DTs to the algorithmic model and tests the usability of the proposed model in the selected sample set. The sample set consists of four primary and middle school buildings with different architectural qualities. The degrees of flexibility of the existing sample set are evaluated depending on the outcomes of the implementation. Findings - The degrees of flexibility are achieved as a result of execution of the algorithmic model for each selected school building. Initial results of the case studies show that the flexibility of a school building is highly related to affordances and design decisions of the plan layout which were considered in the initial phases of the design process. Architectural qualities such as open plan and having sufficient voids in the interior and exterior space become prominent factors for ensuring flexibility. Originality/value - Developing a systematic approach to the adaptation problem of primary and middle school buildings to postpandemic reuse is a novel research topic. Apart from this contextual originality, the proposed taxonomy for postpandemic reuse in terms of three levels of adaptation is a new conceptual framework. Moreover, the propos
  • Publication
    İÇ MİMARLIK EĞİTİMİ 3.ULUSAL KONGRESİ 
    (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2015-10) Melikoğlu Eke, Armağan Seçil; Ekmekci, Türkan Oya; GÜZELCİ, HANDAN; ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL; TR30997; TR113306; TR216327
  • Publication
    Semiological analysis of residence advertisements in the case of Istanbul's transformation: Architectural examples of post-2000
    (Istanbul Kultur Univ, Atakoy Campus, Bakırkoy, Istanbul, 34156, Turkey, 2018-01) GÜZELCİ, HANDAN; 201115
    Commencing by showing its impacts in the 20th century, the concept of globalization represents an event experienced all over the World in the 21st century through political, economic, sociocultural power of nations and Technologies. Underlying dynamics of the concept of globalization lead to changes and transformation cities. Change and transformation of urban areas have seen in human daily life and architectural styles. As one of the architectural typologies and special research areas, residences are of great importance within the multi-layered structure of Istanbul which is a result of changes and transformation throughout the historical process. Within the scope of the study, residential sector is considered in terms of socio-cultural and socio-economic aspects as one of the attributes of Istanbul`s transformation. When residence models in Istanbul are approached from socioeconomic perspective, concept of consumption, technology and mass culture created by globalization driven state`s ideology and production mechanisms appears. Analysis on socio-cultural values of residence models in Istanbul shows that fashions and trends which are a product of superior entities lead to degeneration of cultural values. There is a requirement for a two-point study and determining the methodology for this study in the background of visually experienced changes and transformation in Istanbul. Analysis of roles of particularly "globalization" as well as "consumption" and "media" in transformation of a home into a residence in the historical course of residential market in Istanbul based upon progress, transformation and changes forms semantic framework of the study. Objective of the study is to discuss common statements in residence advertisements consisting of post-2000 enclosed luxurious residence settlements, high-rise residences and multi-purpose urban residences as a case study around technology and media. In the study, advertisements of 25 different residence projects appeared in the media are analyzed semiologically. As a result of the analysis, a classification was made for today`s residence systems by taking emphasis in residence advertisements as a start point. Main framework of the study consists of three parts. In part one, as a result of literature review, conceptual definitions are made for basic terms used as introduction to the subject. In part two, the place of changing and transforming residential market in Turkey and particularly in its metropolis, Istanbul, throughout historical process and factors effecting thereof are stated. Final and the third part provides impacts of residence advertisements appearing in the media with thrilling pictures on new life cultures within the perfect, uncertain and volatile structure of Istanbul.
  • Publication
    An Analytical Approach to Identify Design Criteria for Reducing Earthquake Risks in Residential Interiors
    (Istanbul Teknik Universitesi, Faculty of Architecture, 2023) Garip, S. Banu; Garip, Ervin; Birgönül, Zeynep; GÜZELCİ, HANDAN
    A vital measure to prevent earthquake risks is to retrofit existing buildings or design and construct resistant structures. After increasing the earthquake resistance of buildings, measures taken in building interiors comes to the forefront. In the scope of this study, comprehensive analytical research is conducted to identify the criteria for reducing earthquake risks in the design of residential interior spaces. Reviewing the literature of both national and international publications using the keywords and phrases “Earthquake and Interior Design” “Earthquake and Furniture Design”, “Earthquake and Architectural Design”, “Earthquake and Materials”, “Precautions for Earthquake Damages”, “Earthquake Psychology” is employed as a method. In the next step, criteria extracted from the content analysis are categorized, analyzed and evaluated systematically. Together with this research, a set of measures to reduce earthquake risks for the interior design of residential interiors was presented. It also includes risks and strategies related to categorized interior elements, which designers can use in the design process. Many people could be inside residences, where most daily life is spent during an earthquake. This describes the study’s widespread impact. The design criteria presented are expected to be a source that includes a set of categorized data with a holistic approach to reduce risks, leading to safe design, and ensuring up-to-date continuity of knowledge for future designs.
  • Publication
    Sanat sergileri için diyagram tabanlı ve kullanıcı etkileşimli görselleştirme arayüzü tasarımı
    (İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı / Mimari Tasarım Bilim Dalı, 2017-05) GÜZELCİ, HANDAN; Usta, Ayhan
    Günümüzde görülen sayısal ve görsel veri miktarındaki artışa bağlı olarak verinin rafine edilmesi, enformasyona dönüştürülmesi ve sonrasında aktarımında teknolojinin rolü çok büyüktür. Ekonomi, istatistik, sağlık bilimleri, mimarlık, medya gibi birçok alanda, teknoloji aracılığıyla verinin doğru bir şekilde alıcıya ulaşabilmesi ve alıcının bilgi üretebilmesini sağlamak için, farklı türlerde veri görselleştirme teknikleri geliştirilmektedir. Veri görselleştirme süreci, ham verinin elde edilmesinden, görselleştirme teknikleri ile alıcının belleğinde kalıcı yer edinmesine (verinin bilgiye dönüşmesine), kadar bir dizi süreci temsil etmektedir. Amaçlarının ve misyonlarının toplulukları eğitmek olan müzeler ziyaretçinin bilgi üretebilmesi için diğer eğitim kurumlarından farklı olarak enformal yöntemlerle etkileşimli öğrenme modelleri sunmaktadırlar. Özellikle doğa, uzay bilimleri ve tarih müzelerinde önceden strüktüre edilmiş bilgi ziyaretçiye etkileşim kurma yolu ile sunulmaktadır. Etkileşimli bir yolla bilgiye ulaşılması ziyaretçiyi müze ziyaretinde aktif konuma getirmektedir. Öte yandan sanat müzelerinde eserler ziyaretçiye sunulurken bilgilendirme için sözlü ve yazılı anlatımlar (tema bilgileri, etiket vb.), sesli rehberler ve QR kodlar kullanılmakta ve bu nedenle ziyaretçi müzede pasif bir ziyaretçi rolünü üstlenmektedir. Bu nedenle çalışma kapsamında, ziyaretçiyi sergiyi gezerken ve ziyaret sonrasında daha aktif bir konuma getirmek amacıyla, diyagramın soyutlama özelliğinden yararlanan ayrıca sergi hakkında görünür ve görünmeyen bilgileri düzenleyerek sunan bir görselleştirme arayüzü tasarımı yapılmıştır. Arayüz, sanat sergilerinden elde edilen somut verilerin (sergi, eserler, temalar, müzenin sergi ve katalog oluşturmadaki tutumu vb.) soyut diyagramlara dönüştürülmesi ile kullanıcının kendi seçimlerine ve talepleri üzerine görsel temsiller oluşturacak şekilde tasarlanmıştır. Kullanıcının etkileşimli görselleştirme arayüzü aracılığıyla oluşturduğu görüntülerden veriler arasındaki örüntülerini ortaya çıkarması ve buna bağlı olarak yeni bilgilere ulaşması beklenmektedir. Arayüzün tasarımı; ham veriyi toplama, veriyi dönüştürme, görsel yapılar ve görüntüler olarak dört aşamadan oluşmaktadır. Görselleştirme arayüzünün tasarımı, sergi hakkındaki verilerin elde edilebilmesi, dönüştürülmesi ve sonrasında ziyaretçiler tarafından deneyimlenebilmesi için İstanbul Modern Sanat Müzesi'nin 2015 yılında açtığı temalı, süreli ve karma "Sanatçı ve Zamanı" sergisi üzerinden yapılmıştır. Serginin ham verileri sergi mekanında yer alan tema panoları ve etiket gibi yazılı kaynaklardan, müzenin sergi için hazırladığı kataloglardan ve internet ortamından elde edilmiştir. Görselleştirme arayüzünün tasarımının ilk aşaması olan ham verilerin düzenlenmesinde Getty Center tarafından geliştirilen CDWA (Categories for the Description of Works of Art) sınıflandırma sisteminin ana kategorileri kullanılmıştır. Sergide yer alan 183 eser için hazırlanan sınıflandırma sisteminde veriler yazılı ve sayısal olarak ayrıştırılmıştır. Veri karmaşıklığının oluşmaması ve bilgisayar tarafından verilerin daha kolay görselleştirilebilmesi için yazılı verilerin bir kısmı da sayısal verilere dönüştürülmüştür. Dönüştürülmüş verilerin ziyaretçiler tarafından kolayca anlaşılabilmesi için veriler iki boyutlu görsellere dönüştürülmüştür. Dönüştürülmüş veriler birbirleri ile ilişkilendirilerek, temel tasarım öğelerinden nokta, çizgi, düzlem ve renk kullanımıyla eserlerin özelliklerini temsil eden görsel yapılar oluşturulmuştur. Görsel yapıları tanımlayan diyagramların oluşumunda, veri türleri arasındaki ilişkiyi görselleştirme özelliğine sahip Processing kodlama ortamı kullanılmıştır. Processing kodlama ortamı, bilgisayar ortamında düzenlenmiş verileri kullanarak görüntüleri oluştururken, sergi ziyaretçisinin fare(mouse) ve klavye kullanımı ile arayüzü etkileşimli bir şekilde kullanmasına olanak sağlaması nedeniyle bu tez çalışmasında tercih edilmiştir. Çalışma kapsamında hazırlanan diyagram tabanlı arayüz tasarımının kurgu aşamasında kalmaması ve çalışmanın başında belirlenen amaçlara hizmet edip etmediğini deneyimlemek üzere arayüz bir grup ziyaretçiye kullandırılarak ziyaretçilerin görüşleri alınmıştır. Üç aşamalı olarak gerçekleştirilen deneyim odaklı sorgulamaların ilk aşamasında ziyaretçilere arayüz tanıtılmadan sergi hakkında edindikleri bilgilere sorgulayan bir anket yapılmıştır. İkinci aşamada ziyaretçilere arayüz tanıtılarak arayüzü kullanma imkanı tanınmış, arayüz kullanımları gözlemlenerek görüntüler üzerinden elde edilen bilgiler gözlem tekniği ile kayıt altına alınmıştır. Üçüncü aşamada ise ziyaretçilere sergi ve arayüz deneyimi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar sorularak, arayüzün kendilerine sunduğu olanaklar üzerine görüşlerini bildirmelerini amaçlayan bir anket daha yapılmıştır. Sonuç olarak sanat sergileri için kullanıcı odaklı, etkileşimli, dinamik, bilgi üretmeye teşvik edici bir arayüz tasarlamak üzere geliştirilen bu çalışmada ziyaretçilerin geri bildirimleri alınarak arayüz geliştirilmiştir. Arayüzün tasarım aşamasında kullanılan CDWA standartlarının evrensel olması ve seçilen serginin kapsamlı bir karma sergi olması gelecekte düzenlenecek sanat sergileri için de görselleştirme arayüzünün uyarlanabilmesini olanaklı kılmaktadır. Bu özelliği ile çalışma, tek bir alan için geliştirilmiş, sabit ve müdahale edilemez bir çalışma olmak yerine diğer sergilere de uygulanabilen, esnek ve geliştirilebilir bir çalışma olma niteliği taşımaktadır.
  • Publication
    Malzemeye Uygulanan Dijital Fabrikasyon Tekniklerinin İç Mekanda Yarattığı Etkilerin İncelenmesi
    (2018-11) GÜZELCİ, ORKAN ZEYNEL; GÜZELCİ, HANDAN; 201115
    Günümüzde mimarlık alanında kullanılan malzemelerin geleneksel yöntemler dışında inovatif potansiyellerinin ortaya çıkarcak biçimde ve dijital teknolojilerin temsil ve hassas üretimde etkili biçimde kullanılması daha karmaşık iç mekan öğeleri üretilebilmesine olanak tanımaktadır. Malzemenin farklı yorumlanmasında ve yeni formlar oluşturmada dijital fabrikasyon yöntemleri ve buna bağlı gelişen Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) yazılımları, hızlı prototipleme CNC (Computer Numerical Control) ve robot kollarını gibi araçlar kullanılmaktadır. Çalışmanın amacı farklı ölçeklerde tasarımları üretmek için kurgulanan dijital fabrikasyon süreçlerinde farklı yöntem, malzeme, araç ve işlemlerin çeşitli biçimlerde bir arada kullanımlarının keşfedilmesi ve irdelenmesidir. Çalışma kapsamında dijital fabrikasyon ve dijital fabrikasyon süreciyle ilişkili terminoloji ve kavramlar açıklandıktan sonra, mobilyanın yanı sıra hacim, yüzey veya yapı elemanı ölçeğinde iç mekanda dijital fabrikasyon süreciyle üretilmiş örnekler incelenmiştir. Sonuç olarak seçilen projeler üzerinden yöntem, malzeme, araç ve işlem ilişkisinin irdelenmiş ve sonrasında elde edilen verilere göre malzemelerin ve tekniklerin olumlu- olumsuz yönleri ve mekanlarda yarattığı etkiler üzerine bir inceleme yapılmıştır.