Person:
KAYA, ÇİĞDEM

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Doç.Dr.

Last Name

KAYA

First Name

ÇİĞDEM

Name

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Publication
    Are Time Management and Cyberloafing Related? Investigating Employees’ Attitudes
    (2020) Ötken, A. Begüm; Bayram, Ayhan; Göl Beşer, Senem; KAYA, ÇİĞDEM; 246912; 108211; 18140
    Time is a critical commodity both for individuals and companies because it is not possible to substitute or purchase it. The concept of time management, therefore, attracted the attention of both academicians and practitioners. Companies started to question behaviour of employees using their companies’ Internet access for non-work-related purposes during work hours. These activities constitute an unproductive use of time and detract employees from completing their work demands. In this framework, the purpose of this study is to understand whether time management and cyberloafing are related. Data were collected from 300 employees working in Istanbul, Turkey. Results show that the time wasters dimension negatively explained the variance in serious cyberloafing. Results also show that time planning and time attitude dimensions positively explained the variance in minor cyberloafing. Understanding the relationship between time management and cyberloafing provides fruitful results for companies and individuals in terms of productivity and achieving goals at work.
  • Publication
    Çağrı merkezlerinde iş yükünün işte tükenmişlik duygusu üzerindeki etkisi
    (Journal of Life Economics, 2021) Deniz, Ahmet; KAYA, ÇİĞDEM; 18140
    Çağrı Merkezleri, 2000’li yıllar itibariyle ivmelenen gelişim sürecinde özellikle teknolojik gelişmeler ile hem ulusal hem de küresel düzeyde ciddi bir hacim kazanmıştır. Bu gelişim, iş gücü anlamında artışlara yol açmış yanı sıra çağrı merkezlerinin üretim ve verimlilik ile kar elde etme gereklilikleri kaynaklı iş yapmaları doğal bir iş yükünü beraberinde getirmiştir. Rekabetin artması, maliyetleri düşürme zorunluluğunu beraberinde getirmiş, bu da çağrı merkezleri için çalışma saatlerinin ve iş yükünün artmasına sebep olarak kârlılığın belli seviyelerde korunması zorunluluğunu oluşturmuştur. İş yükü hem işveren hem de işgören açısından performans çıktılarını etkileyen belirleyici bir unsurdur. Çalışanlar çoğunlukla iş yüklerinden şikayet etmekte, motivasyon ve performansları düşmekte, sonucunda orta ve uzun vade de tükenmişlik gibi olumsuz tepkiler söz konusu olmaktadır. İş yükünün temel etkileri stres ve tükenmişlik duygularıdır. Araştırmada Türkiye’de faaliyet gösteren çağrı merkezi çalışanlarının iş yüklerinin, işte tükenmişlik duygusu üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada oluşturulan model temelinde kullanılan ölçeklere dair anket İstanbul ili ve Anadolu illerindeki çağrı merkezi sektöründe çalışmakta olan 850 kişiye uygulanmıştır. Yapılan analizlerle iş yükü ve işte tükenmişlik arasındaki ilişkinin etkisine bakılmıştır. Araştırma bulgularına göre, iş yükünün işte tükenmişlik duygusu üzerindeki etkisi oldukça belirgindir. İş yükünün artış gösterdiğinde işgörenlerin işteki tükenmişlik eğilimlerinin de artış gösterdiği görülmektedir. Bu sonuca göre çağrı merkezi yöneticilerinin iş yükü dengelerini doğru değerlendirmeleri kurumun ileriye dönük iş sonuçları açısından önem teşkil etmektedir.