Person:
ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Dr. Öğr. Üyesi

Last Name

ÖZBEK

First Name

DERYA ADIGÜZEL

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Publication
    “Hayat Eve Sığar" Evi Nasıl Dönüştürecek?: COVID-19 Süreci ve Sonrası İçin Konut Tasarım Stratejileri
    (TÜBİTAK SOBAG Proje, 2020) ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL; USTA, GÜLAY; Nişel, Rauf Nurettin; EKE, ARMAĞAN SEÇİL MELİKOĞLU
    Bu proje COVID-19 pandemisinin konutun fiziksel ve psiko-sosyal durumunu etkileyerek, dönüştürdüğü, yeni ve farklı işlevler ve ihtiyaçlar eklediği ve insanların konuttan beklentilerinin değişime uğradığı/uğrayacağı tezine dayanmaktadır. Projenin temel amacı, bu değişimin sorgulanarak tespit edilmesi, bu tespitlere dayanarak mevcut konut stokunun kullanım olanakları ve yeni yapılacak konutlar için tasarım stratejileri geliştirmektir. COVID-19 pandemisiyle birlikte evlerde yaşanan mekânsal (fiziksel) ve anlamsal (psiko-sosyal) değişimlerin tespit ve sorgulama süreci için pandeminin devam etme durumuna bağlı olan bir araştırma tasarımı geliştirilmiştir. Bunun için niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri birlikte ve diyalektik bir yapı içinde kullanılmıştır. Araştırmanın ilk adımı olan literatür bölümünde konutun fiziksel ve psiko-sosyal bileşenlerine yer verilmiş, COVID-19 pandemisinin süreçleriyle birlikte bu bileşenlerin nasıl bir değişimden geçmekte olduğu ve konuta eklenen yeni işlev ve ihtiyaçlar araştırılmıştır. Araştırmanın ikinci adımında, nicel araştırma yöntemi olan anket tekniği COVID-19 pandemisinin Türkiye’de en çok etkilediği illerin başında gelen İstanbul ilinde yaşayan katılımcılara uygulanmıştır. Katılımcıların COVID-19 pandemisi karantina öncesi, süresi ve sonrasının herhangi bir zaman diliminde evin fiziksel ve psiko-sosyal durumu, COVID-19 pandemisiyle eklenen hijyen önlemleri, sosyal yaşam ihtiyaçları, evden/uzaktan çalışma ve eğitim durumlarına ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın üçüncü adımında anket tekniği ile elde edilen verileri derinleştirmek için niteliksel araştırma yöntemi olan açık uçlu-yarı yapılandırılmış sorular ile online görüşme tekniği kullanılmıştır. Nitel araştırma bölümü, nicel araştırma bölümünde ulaşılan sonuçların daha kapsamlı araştırılmasına yönelik ilerleyen bir süreç olmuştur. Örneklem grubunun tanımlanmasında ve yarı-yapılandırılmış görüşme formunun hazırlanmasında nicel araştırmanın sonuçları referans alınmıştır. Nicel ve nitel tekniklerin bir arada kullanıldığı araştırma tasarımından gelen veriler birlikte değerlendirilerek, bütüncül sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma tasarımından elde edilen sonuçlar ve öneriler, son bölümü oluşturan tasarım stratejisi adımında mevcut konut stokunun kullanım olanakları ve yeni yapılacak konutlar için tasarım üretimlerine dönüştürülmüştür.
  • Publication
    Mekanı Anlama Üzerine Süreç Odaklı Bir Yaklaşım
    (2017-12) Ertürk, Doğan Zafer; ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL; 113306
    Çalışmanın amacı, mekanın yaşamla biçimlenen ve insan ile olan sarmal ilişkisinin temelini oluşturan hissedilen özelliklerini anlamaya yönelik bir kuramsal çerçeve ve yaklaşımın geliştirilmesidir. Bunun için öncelikle mekanın yaşamla biçimlenişi referans alınarak, mekanın hissedilen özelliklerinin oluştuğu, mekan ile bir araya gelme ilişkilerinin gerçekleştiği ilintiler ve bağlamlar incelenmiştir. Mekanı anlamlandıran ilk ilinti; mekanla ilk karşılaşmanın gerçekleştiği beden ile mekan arasında kurulmaktadır. Bireyin mekanı bedeni ile yaşaması bellekte şiirsel düşünme ile tariflenmektedir. Mekan; yalnızca insanları değil, aynı zamanda şeyleri de barındırır ve onlarla da anlam kazanır. Diğer taraftan, insan topluma bağımlı bir varlık olarak toplumsal yapı içinde mekanı deneyimlemektedir. Mekanın yaşamsal süreçlerle oluşan hissedilen özellikleri beden, şiir, şey ve toplum ilintileri ile yaşanmakta ve böylelikle anlaşılmaktadır. Mekanın hissedilen özelliklerini anlamamızı sağlayan bu ilintiler mekanda bir ağ örüntüsü içinde var olurlar. Bu örüntü, mekanın hissedilen özelliklerini anlamamıza imkan veren bağlam zeminini tanımlamaktadır. Bağlam zemini, ilinti örüntülerini oluşturan birleşenler ve kavramlar sentezlenerek ortaya konmuştur. Böylelikle mekanın hissedilen özelliklerini anlamak için kuramsal çerçeveye ulaşılmıştır. Sonrasında, kuramsal çerçeveye dayanılarak mekanın hissedilen özelliklerini anlamaya yönelik süreç odaklı, rastlantısallıkların, doğrudan ve dolaylı ilişkilerin sürece dahil edilebildiği bir yaklaşım geliştirilmiştir. Bu yaklaşım, mekanın hissedilen özelliklerinin tasarım sürecinde ve mevcut yapılarda sorgulanabilmesine kapı aralamaktadır. Çalışma bütününde yalnızca sonucun değil, sonuca giden yolun ve bu yolculuk deneyiminin neler söylediğinin de önemsendiği düşünme şekli benimsenmiştir.
  • Publication
    How Does "Stay Home" Transform a House? The Route Map of a Research
    (Konya Technical Univ, Fac Architecture & Design, 2022) EKE, ARMAĞAN SEÇİL MELİKOĞLU; ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL; USTA, GÜLAY; SALTIK, ÖZGE ILIK; Özerenler, Sedef Sav; DEMİR, ELİF GELMEZ; EVLİYAOĞLU, FURKAN
    COVID-19 pandemic caused transformation by influencing the physical and psycho-social status of houses, and by introducing different functions and needs which led to or will lead to changes in individuals' expectations from their houses. Drawing on this idea, this study allows for the detection of such changes through examination and for the consideration of future house arrangements, housing designs and their production by identifying the usage possibilities of existing houses. The research design is structured in three main steps. First step is the literature part that draws the conceptual framework of the study. Second step includes survey technique with use of panel design as a quantitative research method. In the research, third step has built with semi-structured interview to be deepen analyzing of the results of the quantitative part. The findings reached through this study have the potential to lead future house arrangements as well as housing production and design which are also significant in terms of innovative and creative housing designs studied within disciplines such as interior architecture and architecture. Sample of the research is the city of Istanbul which is first of the most affected cities from COVID-19 pandemic. Selecting a big and multi-component metropolis like Istanbul as research area for residential spaces brought different difficulties in the application processes of research methods while allowing the multidimensional examination of the subject. The research design proposed by this study possess the quality of a guiding sample for future scientific studies.
  • Publication
    Trabzon’da Konuta “İç”ten Bakmak: [?]+1 Toprak 2 Atölyenin Ardından
    (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2019) ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL; EKE, ARMAĞAN SEÇİL MELİKOĞLU; SAV, SEDEF; ALTINTAŞ, MERİÇ
    Konut, insanın dünyadaki varoluşunun mekansal karşılığı olarak barınak/ev/yuva gibi kavramlara karşılık gelmekte; kullanıcınınaidiyet duygusunu besleyen, psikolojik ve sosyolojik beklentilerini karşılayan ve çoğalarak kültürel bir değer olması beklenenözelleşmiş bir mekan türüdür. Ne yazık ki güncel konut projeleri incelendiğinde, arzu edilen “konut”ların çok ötesinde bir tabloile karşılaşılmaktadır; kullanıcı ihtiyacı, rant, lüks, statü gibi piyasa koşullarına hizmet eden konular üzerinden ele alınmaktave kullanıcıya sunulmaktadır. Konutun anlamı ve manevi değeri kenara itilirken iç mekan tasarımları görmezden gelinmekte veyaşamlar piyasa değeri [?]+1 olan topraklara sıkıştırılmaktadır. Bu sorundan hareketle güncel konut projeleri ve görmezden gelineniç mekan tasarımlarını tartışmaya açmak ve konuya eleştirel bir bakış açısı getirmek amaçları ile “[?]+1 Toprak Atölye” dizisidüzenlenmektedir. “[?]+1 TOPRAK ATÖLYE”, ilk olarak 3. İstanbul Tasarım Bienali kapsamında, kolektif bir üretim mantığıylakurgulanarak İstanbul bağlamında ele alınarak yürütülmüştür. İstanbul, bu atölye dizisinin ilk odağı ve referans noktasını teşkiletmektedir ancak, konuya yalnızca İstanbul ölçeğinden bakmanın tekdüzeliğini bozmak üzere devam niteliğindeki atölyelerinçeşitli kentlere yayılması, konunun farklı bağlamlarda tartışılması ve yorumlanması planlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmaya konuolan “[?]+1 Toprak Atölye 2” Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü’nün ev sahipliğinde Trabzonkenti bağlamında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada bu atölyenin strüktürü, süreci ve sonuç ürünleri hem kendi bağlamında hem debirinci atölyenin sonuçları üzerinden tartışılmaktadır.
  • Publication
    İç mimarlık eğitimini tartışma zemini olarak kongreler: İÇMEK-İç mimarlık eğitimi ulusal kongresi örneği
    (2019-12-19) MELİKOĞLU EKE, ARMAĞAN SEÇİL; USTA, GÜLAY; ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL
    Çalışma kapsamında, tüm tasarım disiplinlerinde olduğu gibi iç mimarlık alanına yadsınamaz katkılar sağlayan iletişim ortamları tartışmaya açılmakta ve bu ortamlarda önemli bir yere sahip olan İÇMEK- İç Mimarlık Eğitimi Ulusal Kongresi’nin tarihsel arka planı okunmaktadır. İÇMEK- İç Mimarlık Eğitimi Ulusal Kongresi’nin temel amacı iç mimarlık eğitimini çok yönlü tartışmaya açmaktadır. İÇMEK iç mimarlık eğitimini tartışmaya açan ilk kongrelerden biri olması, sonrasında düzenli bir şekilde eğitimi farklı açılardan konu alarak tarihsel bir birikim ortaya koyması açısından önemli görülmektedir. Diğer yandan, İÇMEK kongresinde sunulan bilimsel çalışmalar, iç mimarlık eğitimde günceli takip etmeye imkan vermekte ve sunduğu paylaşım ortamıyla da meslek paydaşlarını bir araya getirerek iletişim ortamı yaratmaktadır. Çalışmanın ilk adımı olarak iç mimarlıktaki iletişim ortamları kongreler üzerinde incelenmiştir. İkinci adımda İÇMEK kongresinin amacı, kapsamı, her yıl tartışmaya açtığı üst ve alt temaları açısından dökümü yapılmıştır. Aynı zamanda İÇMEK kongrelerinde sunulan bildirilerin anahtar kelimeleri analiz edilmiştir. Anahtar kelimeler aracılığı ile kongrelerde öne çıkan konular ve kavramlar belirlenmeye, buna bağlı olarak da eğitimde hangi konuların öne çıktığı saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, İÇMEK kongresi üzerinde iç mimarlık eğitimde ne zaman hangi konuların öne çıktığı, nasıl bir anlayışın benimsendiği ve eğitim yaklaşımları ortaya konmuştur.
  • Publication
    Mimari Mekanın Tanımlanması Üzerine Bir Çalışma
    (İstanbul Kültür Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Anabilim Dalı, 2016-01) ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL
    İnsanların yaşamları çok katmanlılığıyla mekan(da/la) belirmekte ve şekillenmektedir. Aynı zamanda, mekan da bu katmanlı süreçlerle var olmakta ve devinimini sürdürmektedir. Mekan ile insan arasında birbirine sarmalanan ve birbirini bütünleyerek var eden ilişkiler ve ilintiler ağı bulunmaktadır. Bu biçimlenişi ile mimari mekan; insan yaşamı kadar yaşanmışlığını da barındırarak saklamaktadır. Ancak mimari mekanla ilgili çalışmalar, yalnızca mekanın tasarım, uygulama ve kullanıma yönelik sorgulamaları içermektedir. Mekanın fiziksel, toplumsal, biçimsel, psikolojik, ekonomik ve ideolojik yapısı ve özelliklerini farklı açılardan konu edinmektedir. Sorgulama ve incelemelerde mimari mekanın hissedilen özellikleri geri plan kalmaktadır. Çalışma da bu eksiklikten yola çıkarak, mimari mekanın hissedilen özelliklerinin ne olduğu ve nasıl çözümlenebileceği sorularına odaklanmaktadır. Mekan-yaşam biçimlenişini bütünsel şekilde kavrayarak, mimari mekanın hissedilen özelliklerini keşfe çıkan bir yolculuk önermektedir. Mekanın hissedilen yanının nasıl bir düşünce ile ele alınacağı, tezin omurgasını oluşturmaktadır. Tezin omurgası, mimari mekanın hissedilen özelliklerini konu edinerek üç adımda hacim kazanmaktadır. Birinci adım, tezin kavramsal çerçevesini oluşturan mimari mekanın anlamlandırılmasıdır. Mimari mekanın hissedilen özelliklerinin; beden, şiir, şey ve toplum ilintileri üzerinden anlaşılacağı düşünülerek, bu ilintilerin izleri takip edilmiştir. Mekan-yaşam biçimlenişinde, bu ilintiler bütünü, mekanın hissedilen özünün bağlam zeminini ifade etmektedir. Mekanın hissedilen özellikleri; mekan-yaşam biçimlenişinde, mimari mekanı anlamlandıran, beden-şiir, beden-şey, beden-toplum, şiir-şey, şiir-toplum ve şey-toplum ikili kesişimlerinde yani bağlamlarında, oluştuğu ön görülmektedir. Bu oluşumun sorgulanması çalışmayı ikinci adıma yönlendirmiştir. İkinci adım; bu bağlam zeminin mekan-yaşam biçimlenişi üzerinden okunmasıdır. Mekanın hissedilen özelliklerinin, bağlam zemini örnek mekan olan Cumalıkızık yerleşiminin, mekan-yaşam biçimlenişinde okunmaktadır. Araştırma tasarımı olan mimari mekan okuması; örnek olay yöntemine dayanmaktadır. Bununla birlikte; çalışmanın süreciyle bütünleşen karşılaşma, etkileşim ve iletişim aşamalarını içeren araştırma yaklaşımı kurgulanmıştır. Karşılaşma aşaması; Cumalıkızık'da mekanla, yaşamla, insanla ve deneyimle karşılaşmayı sağlayacak ön araştırmayı içermektedir. Bu süreçte elde edilen bulgular genişletilerek Cumalıkızık'ın mekan-yaşam biçimlenişi ile etkileşime geçmenin yolları aranmıştır. İki aşamanın verdiği bulgular iletişim adımının yapısını ve başlangıç noktasını tanımlamıştır. Sonrasında iletişim adımının gelişimi, sınırı ve kapsamı kendi iç dinamikleri doğrultusunda şekillenmiştir. Böylelikle mimari mekanın okunması; doğrudan ve dolaylı ilişkileri takip eden, rastlantılar ve geri dönüşlerle beslenen, kendi iç dinamiklerini kendisi oluşturan kurguda ele alınmıştır. Mimari mekanın anlamlandırılması ve okunmasından sonra çalışmanın üçüncü adımı; mimari mekanın çözümlenmesidir. Bütün parçaların toplamından fazladır ilkesinden yola çıkarak, mekanın hissedilen özelliklerinin bağlamları bütüncül olarak tartışılmakta ve çözümlenmektedir. Mimari mekanın çözümlenmesi; bu kapsamda araştırma sonucunu konu edinirken, araştırma sonucunun nasıl ele alınabileceğini de sorgulamaktadır. Araştırma sonucun ne söylediğiyle birlikte, araştırma bütünü içinde sonuca giden yolculuğun ne söylediği önemsenmektedir Çalışmada; mimari mekanın hissedilen özelliklerine yaklaşmanın, ne işe yarayacağı ve uygulamaya nasıl döküleceği ile ilgili bir model ya da kılavuz sunulmamaktadır. Mimari mekanın hissedilen yanını keşfetmenin nasıl gerçekleşebileceğiyle ilgili bir yolculuk önerilmekte ve yöntemlerden birini tasarlamak hedeflenmektedir. Sonuç olarak tez çalışmasında; mekanın hissedilen özelliklerinin kavranması, tartışılması ve sorgulanması, böylelikle çözüme giden yolun keşfedilmesi amaçlanmaktadır.
  • Publication
    Xavier De Maistre’in Odamda Yolculuk Eserinde Mekânın Keşfi
    (Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL
    Çalışma, Xavier De Maistre tarafından, 1794 yılında kaleme alınan, Odamda Yolculuk kitabının mekân anlatısı, konu edinmektedir. Kitap, yazarın kırk iki günlük oda hapsini, özgürlük yorumu olarak edebiyat eserine dönüştürmesidir. Yazar, yolculuk deneyimi üzerinden mekânı yani odasını, bedeni aracılığı ile hem kendisine hem de okuyucuya sorgulatır. Sorgulama; mekân-beden-şey karşılaşmalarına dayalı fenomenolojik bakış açısının ürünüdür. Bu da kitabı, mekânı anlamada, barındığı edebi içeriği ile bir kaynak haline getirmektedir. Çalışmada kitabın oda üzerinden kurduğu mekân anlatısı, fenomenolojik çalışmalara düşünceleriyle yön veren Husserl, Heidegger, Merleau-Ponty ve Bachelerd üzerinden analiz edilmektedir. Bu analiz sonucu yolculuk anlatısı üzerinden, mekân-beden-şey karşılaşmalarına dayanan ve mekânı keşfetmeye imkân veren fenomenolojik bir anlatı yöntemi ortaya konmaktadır. Kitabı biçimlendiren yolculuk deneyimin izleği, çalışmanın akışını ve strüktürünü belirlemektedir. Bu strüktür, mekânın keşfini olanaklı kılan anlatı yöntemi ile sonuç yerine yolculuğun önemsendiği açılıma ilerler. Odamda Yolculuk kitabı üzerinden izleği oluşan mekânın keşfi anlatısı; mekân tasarımı, üretimi ve düşüncesinin alışılagelmiş kalıplarının dışında hangi biçimlenişler ve kavramsal kurgular ile şekilleneceğine ilişkin yöntem önerisi olarak geliştirilmeye açık bir yapı ortaya koyar.
  • Publication
    Pandemi ile Evde Yaşam: Covid-19 Süreci ve Sonrası İçin Konut Tasarım Stratejileri
    (Yildiz Technical Univ., 2022) ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL; Eke, Armağan Seçil Melikoğlu
    Makalenin temel amacı, koronavirüs hastalığı-19 (COVID-19) pandemi sürecinde evlerde yaşanan değişim ve dönüşümlerin sorgulandığı araştırma süreci sonunda, mevcut konut stokunun kullanım olanakları ve yeni yapılacak konutlar için ortaya konulan tasarım stratejilerini tartışmaya açmaktır. Bu doğrultuda, COVID-19 sürecinin evlerde neden olduğu değişimler, talepler ve beklentiler nitel ve nicel araştırma tekniklerinin bir arada diyalektik bir yapı içinde kullanıldığı araştırma tasarımı ile sorgulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar bütüncül olarak analiz edilerek, mevcut konut stokunun kullanım olanakları ve yeni yapılacak konutlar için tasarım stratejileri geliştirilmiştir. Tasarım stratejileri farklı olasılıkları ve olanakları tartışmaya imkân vermesi için kurgulanan üç adet Ev + [COVID] çalıştayı kapsamında geliştirilmiştir. Bu çalıştaylarda öğrenciler tarafından, mekâna müdahale biçimleri, çoklu kullanım senaryoları, hijyen sistemleri ve iç-dış ilişki çözümleri olmak üzere dört tasarım stratejisi, tasarım önerilerine dönüştürülmüştür. Tasarım stratejilerinin odağına baktığımızda pandemi öncesi konutta mobilya ve dekorasyon düzeyinde kalan kullanıcı müdahalelerinin kapsamının genişletilmesine ihtiyaç duyulduğu anlaşılmaktadır. Kullanıcının ihtiyaç duyduğu değişikliği yapmasını olanaklı kılacak düzeyde dönüştürülebilir ve değiştirilebilir sistemsel çözümlere gereksinim vardır. Araştırmadan tasarım stratejisine uzanan bu çalışma ile araştırma sonuçları konut tasarım ve üretim alanı için uygulanabilir tasarım stratejilerine dönüştürülmüştür. Çalışma ile konut tasarımına odaklanan profesyonel uygulayıcılar için bu kapsamda ortaya konulan bilgiler bir rehber niteliği taşımakta, tasarım stratejileri konut tasarım ve uygulamasına yön verme potansiyeli taşımaktadır.
  • Publication
    İç Mimarlıkta Enformel Ortamların Tarihsel Arkaplanı
    (Deniz Yengin, 2020) ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL
    İç mimarlık eğitiminin amacı, öğrencilere mevcut veya var olması planlanan bir yapının olanaklarını ve sınırlarını keşfederek bilgiyi, mekân tasarımına dönüştürebilecek yetkinliği kazandırmaktır. Mesleki yetkinlikle birlikte eğitimin diğer hedefi; entelektüel, sorumluluk duygusuna ve etik değerlere sahip iç mimarlar yetiştirmektir. Böylesi bir eğitim ortamı için öğreten ve öğrenenin karşılıklı iletişimi, çok yönlü gelişime açık olmaları ve kendilerini devamlı yenileyebilmeleri gerekmektedir. Bu gereklilikler düşünüldüğünde iç mimarlık disiplini için deneyime dayalı, esnek ve yaratıcı alanlar sunan enformel ortamlar önem kazanmaktadır. Enformel ortamlar, sundukları deneyim ortamı ile iç mimarlıktaki güncel konuları tartışmaya açmaktadır. Bu ortamlar, iç mimarlık alanındaki beklentiler, eğitimde öne çıkan olgular, o dönemin güncel konuları, mesleğe ilişkin yürütülen çalışmalar hakkında önemli bilgiler içerir. Kapsamları ile enformel ortamlar, iç mimarlık meslek paydaşlarını birleştiren bir alan yaratmakta, aynı zamanda da iç mimarlık tarihine ilişkin belge niteliği taşımaktadır. Çalışmada, doğrudan iç mimarlık ile ilişkili enformel ortamlarının tarihsel arka planı okunmaktadır. Etkinliklerin düzenlenme tarihi, mesleğin ve eğitimin yapılandırılmasına ilişkin neler söylediği, akademisyen ve öğrenci iletişimiyle ilgili neler içerdiği ve hangi kavramların öne çıktığı ortaya konmaktadır. Bu kapsamları ile çalışmanın çıktıları, hem iç mimarlığın tarih yazımına katkı sağlamakta, hem de gelecekte düzenlenecek etkinlikler için rehber niteliği taşımaktadır. Sonuçta, iç mimarlık eğitim ve meslek alanının, enformel ortamlar açısında tarihsel inşasının kaydı tutulmaktadır.
  • Publication
    İÇ MİMARLIK EĞİTİMİ 3.ULUSAL KONGRESİ 
    (İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2015-10) Melikoğlu Eke, Armağan Seçil; Ekmekci, Türkan Oya; GÜZELCİ, HANDAN; ÖZBEK, DERYA ADIGÜZEL; TR30997; TR113306; TR216327