Person: KILIÇ, FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Last Name
KILIÇ
First Name
FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR
Name
3 results
Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Publication Open Access Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Beklentilerinin Belirlenmesi(Kalem Vakfı Okulları, 2022) Öncül, Nuray; Acar, Çimen; Çolak, Aysun; Özkan, Şerife Yücesoy; DALGIN, ÖZLEM; Bozkurt, Sunagül Sani; KILIÇ, FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖRÖğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden beklentilerinin belirlenmesi, nitelikli öğretmen yetiştirme arayışlarına katkı sunması açısından önem taşımaktadır. Bu araş- tırma, Zihin Engellileri Öğretmenliği Programı’ndaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin beklentilerinin ortaya konması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, betimsel desen kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Lisans Programı’nda son sınıfa devam eden ve hâlihazırda Öğretmenlik Uygulaması I dersine kayıt yaptırmış 78 öğretmen ada- yıdır. Veriler, 2017-2018 öğretim döneminde yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğiyle top- lanmış, betimsel olarak analiz edilmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden sosyal, ekonomik, meslekî gelişim, yasal ve yönetsel düzenlemeler açı- sından beklentileri olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının meslekten önce- likli beklentileri arasında; saygın role sahip olma gibi sosyal beklentiler, yüksek maaş ve ekonomik ayrıcalıklar gibi ekonomik beklentiler, hizmet-içi eğitim, seminer ve konferanslara katılma gibi meslekî gelişim beklentileri ve kıyafet serbestliği ya da alan dışı atamaların yapılmaması gibi yasal ve yönetsel düzenleme beklentileri yer almaktadır. Bulgular, öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin sosyal, ekonomik ve mes- lekî gelişim beklentileriyle ilgili daha önce elde edilen araştırma bulgularıyla da ör- tüşmektedir.Publication Open Access Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde Çalışan Özel Eğitim Alan Mezunu Öğretmenlerinin Pandemi Deneyimleri: Bir Odak Grup Tartışması(Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2024) KILIÇ, FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR; Aksoy, FundaCovid-19 küresel salgın süreci eğitim alanında değişimleri beraberinde getirmiştir. Salgın sürecinin eğitim alanında getirdiği değişimler, özel eğitim süreçlerini, özel gereksinimli bireyleri ve özel gereksinimli bireylerle çalışan özel eğitim alan öğretmenlerini de birçok yönden etkilemiştir. Bu araştırma, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan özel eğitim alan mezunu öğretmenlerin Covid-19 küresel salgın sürecinde deneyimlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma alan mezunu altı özel eğitim öğretmeni ile odak grup görüşmesi tekniğiyle gerçekleştirilmiş ve görüşmeden elde edilen verilerin analizi sürecinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgularda, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan özel eğitim alan mezunu öğretmenlerinin Covid-19 küresel salgın sürecinin özel ve mesleki yaşamlarında ve rehabilitasyon merkezlerindeki çalışma koşullarında değişikliklere yol açtığını ifade etmişlerdir. Bu süreçte mesleki, psikolojik ve maddi açıdan desteğe ihtiyaç duyduklarını belirtirken, aynı zamanda öğretmenler çalışma koşullarının ve özlük haklarının iyileştirilmesi gibi konularda önerilerde bulunmuşlardır.Publication Open Access Determining the Opinions of Parents with Children with Special Needs on Digital Games(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2024) DENİZ, RABİA; KILIÇ, FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖRWith the development of technology, interest in digital games has increased in children with typical development and children with special needs. Many digital games with different contents are played by children with special needs. The research was carried out with the parents of diagnosed children aged 6-13 years. The aim of the research is to determine the views of parents of children with special needs on digital games. The research was designed with phenomenology (phenomenology), one of the qualitative research methods, and the data were created and analyzed using content analysis. A semi-structured interview form and a questionnaire containing demographic information were used in the research. As a result of the data, codes were created and thanks to them, themes and sub-themes were reached. In the research, digital game theme and sub-themes were reached. In consequence of them, it was obtained that children with special needs mostly prefer war games, their purpose of playing games is entertainment, they mostly prefer mobile phones while playing games, and they play games for at least two hours a day. In addition to the findings that digital games contribute positively to the educational processes, skills and development of children with special needs, there were also findings that digital games have negative effects such as children not being able to spare time for their lessons and spending all their time in digital games.