Yenilik Yönetimi Yüksek Lisans Programı / Innovation Management Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/9033
Browse
Recent Submissions
Item Open Access Bilişim Teknolojilerinin Eğitimdeki Rolü ve Üstün Yetenekli Öğrenciler Üzerine İstanbul Özelinde Araştırma(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2023) GÜNDÜZOĞLU, KENAN; Hatice Nazan ÇağlarÜstün yetenekli öğrenciler, genellikle daha yüksek akademik başarı gösterirler ve daha fazla öğrenme gücüne sahip olurlar. Bu nedenle, bilişim teknolojilerinin (BİT) bu öğrenciler için ne kadar faydalı olduğunu anlamak önemlidir. (BİT), öğrencilerin bilgiye erişimini, öğrenme sürecini ve öğrendiklerini uygulamalarını kolaylaştırabilir. Ancak, BİT faydasının sınırlı olduğu ve yanlış kullanımının da olumsuz etkileri olabileceği unutulmamalıdır. Bu nedenle, üstün yetenekli öğrencilerin bilişim teknolojilerinden nasıl yararlandıklarını ve bu teknolojileri ne sıklıkta kullandıklarını belirlemek, öğrenme sürecini optimize etmek için yararlı olabilir. Bu araştırma, üstün yetenekli öğrencilerin BİT yararlanma düzeylerini, nasıl yararlandıklarını ve bu teknolojileri hangi sürelerde kullandıklarını incelemektedir. Bu çalışma, farklı değişkenler arasındaki ilişkiyi anlamlandırmak için yapılmıştır Bu araştırma, 2022-2023 yılları arasında İstanbul ilindeki Bilim ve Sanat Merkez'lerine kayıtlı 151 ortaöğretim öğrencisini kapsamaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır ve betimsel bir araştırmadır. Bu model, araştırmanın amacına uygun olarak, üstün yetenekli öğrencilerin BİT yararlanma düzeylerini ve bu düzeylerin farklı değişkenlerle nasıl ilişkili olduğunu belirlemek için uygulanmıştır. Üstün yetenekli öğrencilerin bilgisayar, internet, cep telefonu, tablet bilgisayar ve eposta gibi bilişim teknolojilerinin hangi amaç ve seviyelerde kullanıldığını ölçmeyi amaçlamıştır. Verilerin toplanması için ortaokul ikinci kademe öğrencileri için geliştirilen Özmusul (2011)' a ait "Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği" ve araştırmacının oluşturduğu form kullanılmıştır. Bilgi formu oluşturulurken M.Aydın (2016)'nın bilgi formundan yararlanılmıştır. Analizler için t testleri ve Kruskal Wallis – H testi uygulanmıştır.