İngiliz Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans Programı / English Language and Literature Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/80
Browse
Browsing İngiliz Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans Programı / English Language and Literature Master's Degree Program by Subject "Critical Thinking"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access On critical reading: A classroom approach(İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı, 2004-06) Güder, Feride Zeynep; Direkçigil, NebileBu çalışmanın amacı, yazılı dilin nasıl analiz edileceğini öğretmek için okuma dersindeki değişikliği vurgulayan, eğitim alanındaki bilişsel ve eleştirel düşünme yaklaşımlarından çıkmaktadır. Bu çalışmanın genel amacı öğrencilerin akademik başarıları olurken, başlangıç amacı eleştirel okuma için ayrılmış süreyi arttırmak ve öğrencilerin yazarın stili, kelime seçimi ve konu hakkındaki kendi fikirlerini ifade etmelerine izin veren okuma çalışmaları düzenlemektir. Bu yüzden, bu çalışma İngilizce bağlamında üniversite hazırlık sınıflarında "okuma" dersindeki özel problemlerle ve eleştirel okumanın temel konularıyla ilgilenmektedir. Çalışmanın altında yatan görüş eleştirel okumanın çeşitli yönlerini araştırmaktır. Eğer bir çok beceri ve bilgiyi içeren eleştirel okuma çalışmaları veya mental aktiviteler uygun bir şekilde uygulanırsa, İngilizce okuma dersleri üniversite seviyesindeki İngilizce dil öğrencilerinin akademik başarıları için ilk adım olacaktır. Araştırma sorusu eleştirel okumanın, eleştirel dil yaklaşımına bağlı olarak nasıl geliştirileceği üzerine yoğunlaşmaktadır. Tek bir sınıfa yönelik sınıf içi araştırmadaki metodolojik konular ve muhtemel çözümler, dördüncü bölümde, araştırma metodolojisinde açıklanmıştır. Lewin'in iki ana bölümlü bir döngüden oluşan araştırma modeli uygulanmıştır. Bu süreçte problem tanımlanmış ve yedi aşamalı çözüme yönelik ders içi çalışmalar yapılmıştır. İlk üç aşama olan tanımlama kısmında, araştırma grubunun eleştirel okuma problemleri analiz edilmiş ve onlara göre bir yaklaşım mevcut programa eklenmiştir. Mülakat sonucu ve çalışmanın geneli göstermiştir ki, EFL eleştirel okuma ve düşünceyi kapsayacak ve pratik düzenleme yolunu önerecek mucizevi ve açık bir formül yoktur. Eleştirel okuma çalışmaları hedefin kendisi değilde hedefe giden bir yol olduğu için, öğrencilerin ne derece eleştirel okuma alışkanlığı kazandığı daha önemlidir.