Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/16
Browse
Browsing Eğitim Fakültesi / Faculty of Education by Subject "/ Early Childhood Education"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Erken Çocukluk Eğitiminden Beklentiler: Ebeveynler Ne Düşünüyor?(Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020) TORAN, MEHMET; Şahin, DeryaErken çocukluk eğitiminin önemli bir parçası olan ebeveynlerin sürecin aktif katılımcıları olduğu için ebeveynlerin erken çocukluk eğitiminden beklentilerinin incelenmesi önem taşımaktadır. Bu önem ile mevcut araştırmada amaç çocuğu erken çocukluk eğitimine devam eden ebeveynlerin erken çocukluk eğitiminden beklentilerini açığa çıkarmaktır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden olan fenomenoloji deseni benimsenerek tasarlanmış, çalışma grubu ise amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu çocukları normal gelişim gösteren ve 2’si özel 3’ü kamuya bağlı bağımsız erken çocukluk eğitimi kurumuna devam eden 14 gönüllü ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiş ve açığa çıkan bulgular yorumlamıştır. Sonuç olarak mevcut araştırmaya katılan ebeveynlerin özellikle çocukların gelişimini desteklemeye, eğitimi nitelikli öğretmenlerin vermesine ve pedagojik uygulamalara yönelik beklentilerinin olduğu, bu beklentilerin ebeveynlerin farkındalıklarına paralel bir şekilde açığa çıktığı söylenebilir.