İşletme Doktora Programı / Business Administration PhD Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/90
Browse
Browsing İşletme Doktora Programı / Business Administration PhD Program by Subject "Bireyselleştirilmiş Öğrenme"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Eğitim Sektöründe Büyük Veri Destekli Teknoloji Kullanımı(İstanbul Kültür Üniversitesi, 2022) TOPTAŞ, OĞUZ; Ali ŞenBilgi çağında teknolojinin ve internetin hızla gelişmesinin sonucu olarak hem özel, hem de kamu kurumlarında bilgisayarlar, akıllı cihazlar gibi bir çok algılayıcılarla toplanan bilgiler devasa veri yığınları oluşturmuştur. Kullanıcıların teknolojik aletleri kullanması sonucunda da geçmişte ürettikleri bu loglar, bilinen hakkında fikir yürüterek geleceğe yönelik tahminlerde bulunma konusunda insanlara yardımcı olur. Ancak bunun için elde edilen verilerin (data) analiz edilmesi zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Bu da günümüzde verilerin analiz edilmek üzere belli bir ortamda toplanmasıyla oluşan "Büyük Veri"yi (Big Data) oluşturmuştur. Günümüzde hızla artan rekabet ortamında özellikle eğitim sektöründe rekabet gücünü elde tutmak ve sektördeki eğitim kalitesini artırmak da, Geleneksel Yaklaşım'dan ziyade elde edilen dataların analizi sonucu yapılan planlamalar ile mümkün olabilmektedir. Geleneksel Yaklaşım'ın eğitim sektörüne katkıları kısıtlı olmakla birlikte aynı zamanda "kurum kültürü algısından" öteye geçememektedir. Bu nedenle her sektörde olduğu gibi eğitim sektörünün başarısında da "Büyük Veri ve teknoloji kullanımı" gereksinimi kaçınılmazdır. Bu çalışmanın amacı eğitim kurumlarında Büyük Veri (Big Data) ve teknoloji kullanımının eğitim kalitesine etkisini irdelemektir. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma modeliyle basit seçkisiz örnekleme ile yapılan "Eğitim Kurumlarında Büyük Veri ve Teknoloji Kullanımı" konulu anket ve sosyodemografik bilgi formu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda eğitim sektöründe Büyük Veri kullanımının eğitimde kaliteyi ve verimliliği artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalişmada, "eğitimde Büyük Veri kullanım alanlarına", "gerçek hayattan örnek uygulamalara" ve "eğitimde Büyük Veri kullanımına yönelik endişelere" yer verilmiştir. Çalışmamızda Büyük Veri konusu değerlendirilirken; "eğitim sisteminde bireyselleştirilmiş öğrenmenin sağlanması, öğrenci performansının iyileştirilmesi, eğitimde verimsiz süreçlerin belirlenmesi, başarıya göre ders içeriklerinin yeniden yapılandırılması, öğrenci performansının takip edilmesi, vb." gibi Büyük Veri ile "yapılanlar ve yapılabilecekler" ele alınmıştır.