Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı / Industrial Engineering Master's Degree Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6613
Browse
Browsing Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı / Industrial Engineering Master's Degree Program by Subject "Industrial and Industrial Engineering"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Analyzing the adoption of project management methodologies and tools in the Turkish non-governmental organizations(NGOS) working in Syria humanitarian response(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, 2021) Alkhater, Awaad; Ülkü, İlaydaÇeşitli araştırmalar, sivil toplum kuruluşları tarafından uygulanan kalkınma ve insani yardım projelerinin somut olmayan sonuçlar, çok sayıda paydaş ve karmaşık ve riskli ortamlar gibi benzersiz özelliklere sahip olduğunu bulmuştur. Sonuç olarak, geleneksel proje yönetim araçları ve metodolojileri insani yardım ve kalkınma projelerinde benimsenmek için uygun olmayabilir. Bu araştırma, nicel çalışmayı kullanarak Suriye insani yardım müdahalesinde çalışan STK'lar tarafından kullanılan proje yönetimi araçları ve metodolojilerinin benimsenmesini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bir anket tasarlandı ve bu anket STK'lardaki proje yöneticilerine dağıtıldı. 102 katılımcı ankete yanıt verdi. Aanket STK'ların genel bilgileri, benimsenen proje yönetimi metodolojileri ve araçları ve mantıksal çerçeve matrisinin benimsenme düzeyi şeklinde oluşturuldu. Daha sonra veriler bir MS Excel pivot tablosu aracılığıyla analiz edildi. Elde edilen sonuçlar, insani yardım projelerinin ve STK'ların benzersiz özelliklerini ve bu STK'larda farklı proje yönetimi metodolojileri ve araçlarının benimsenme düzeyini gösterdi. Ayrıca, PCM ve PMD Pro metodolojilerinin STK'lar arasında en çok benimsenen metodoloji olduğu bulunmuştur. Mantıksal çerçeve matrisi, maliyet muhasebesi ve proje programının en çok benimsenen proje yönetimi araçları olduğu ve bunu ilerleme raporu, iletişim planı ve arıza yapısı (WBS) çalışmaları takip ettiği tespit edilmiştir.Publication Open Access Causes and effects of construction project delay(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı, 2021) Raiq, Ameer Amer Raiq; Ülkü, İlaydaBina inşaatı projesinde yaşanan gecikme, inşaat sektöründe en sık karşılaşılan sorunlardır ve bu sektörü olumsuz etkilemektedir. Genellikle bu soruna inşaat sektörü ile ilgili birçok faktör neden olmaktadır. Bu araştırma, yapısal projelerin gecikmesine neden olan en önemli nedenlere ve tetikleyicilere ulaşmak, bunları analiz etmek ve her bir nedenin önemini belirlemek için değiştirildi ve inşaat projesinde gecikmelere neden olan 97 neden rapor edildi. İnşaat sektöründe inşaat projelerinin gecikmesine neden olan faktörlerin önemi, faktörlerin ve tarafların önemlerine ve etkilerinin yüzdelerine göre tablolar halinde düzenlendiği (RII) 'ye göre sınıflandırılmış ve son olarak bazı noktalar önerilmiştir. ve elde edilen sonuçlara dayanarak ve bu noktaların zemine uygulanmasının inşaat projelerinin görünür gecikmesini azaltmaya katkıda bulunacağına dair bazı tavsiyeler verildi.Publication Open Access Comparative analysis of health and safety management implementations in construction projects based on industry standards applications: Case studies of Turkey and Afghanistan(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı, 2020) Azhar, Masihullah; Gergin, Zeynepİnşaat sektöründe, sağlık ve güvenlik standartlarının ve yönetmeliklerinin geliştirilmesi, faaliyetlerin doğası ve geçmişte yaşanan yüksek olay ve ölüm oranları nedeniyle ortaya çıkan yüksek riskler sonucunda ortaya çıkan en büyük başarılardan biridir. Mevcut araştırmanın amacı, seçilen inşaat organizasyonları için, işletme alanı ve bağlılığının getirdiği standartlara göre bir uygunluk değerlendirmesi yapmaktır. Çalışma amacının yerine getirilmesi için, ISO ve OSHA tarafından uluslararası standartlara dayalı bir sağlık ve güvenlik değerlendirme kontrol listesi geliştirilmiştir. Kontrol listesi dört ana bölümden oluşmaktadır: operasyonel veriler, sağlık ve güvenlik kayıtları, sağlık ve güvenlik planı ve sağlık ve güvenlik gereksinimlerinin uygulanması. Sağlık ve güvenlik kontrol listesini kullanan değerlendirme iki firmaya uygulanır: biri Türkiye'de, diğeri Afganistan'da. Veriler, saha ziyaretlerine ek olarak firmalar tarafından sağlanan dokümantasyon ve veriler temel alınarak toplanmaktadır. Değerlendirmenin sonuçları, Türk firmasının daha iyi sağlık ve güvenlik kayıtları ve sağlık ve güvenlik gerekliliklerinin uygulanmasını gösterdiğini, Afgan firmasının ise biraz daha iyi bir sağlık ve güvenlik planına sahip olduğunu göstermektedir. Türk ve Afgan firması için kesin puanlar sırasıyla 132 (Kabul Edilebilir) ve 119 (zayıf) olmuştur. Çalışmanın bulgularına dayanarak, her iki firmaya da projelerinde sağlık ve güvenlik planlama ve uygulamalarını ve daha sonra kayıtlarını geliştirmeleri için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Sağlık ve güvenlik değerlendirmesi; ISO; OSHA; Türkiye; AfganistanPublication Open Access Termoform makinaları üreten bir firmada yalın altı sigma uygulaması(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı, 2021) Ünal, Ayşe Seçgin; Gergin, ZeynepGünümüzde işletmelerin en önemli sorunlarından biri başarının sürdürülebilirliğidir. Birçok işletme kendisini kanıtlamasına rağmen kısa süre içerisinde pazardaki yerini kaybedebilmekte veya başarı oranı azalabilmektedir. İşletmelerin başarı oranlarını düşürmeden sürekli olarak yenilikler yaparak pazardaki yerini koruması ve müşteri memnuniyetini sürekli olarak yüksek oranda tutması gerekmektedir. Bu amaç ile işletmeler sürekli olarak süreçlerini iyileştirmeye ve işletme içerisindeki israfları azaltmaya uğraşmaktadırlar. Bu amaç bağlamında israfları azaltmaya yönelik "Yalın Yönetim" felsefesi ve kalitenin de yükseltilmesi için süreçleri analiz etmeye yardımcı olan "Altı Sigma" yöntemleri literatürde yaygın olarak karşımıza çıkmaktadır. Son dönemlerde ise, bu iki yönetim felsefesinin bir arada kullanılması ile "Yalın Altı Sigma" yöntemi geliştirilmiştir. Bu birleşik yöntemin uygulanmasının temel amacı, işletme içerisindeki israfları azaltmak için Altı Sigma uygulama adımları ile Yalın Üretim yöntemlerini uygulamaktır. Bu çalışma sipariş üzerine Termoform makineleri üreten bir işletmede bu bütünleşik yöntemin uygulanması yoluyla süreçlerin iyileştirilmesi amacıyla başlatılmıştır. Son yıllarda termoform makineleri ile üretilen tek kullanımlık plastik kaplara olan talep artmıştır ve makine müşterileri sipariş ettikleri makinalarının ivedilikle sevk edilmesini istemektedirler. Makinelerin arızasız çalışması da yine yatırımcılar için oldukça önemli bir kriterdir. Bu çalışma ile işletmede makinelerin hatasız ve daha kısa terminlerde üretilmesini sağlamak için Yalın Altı Sigma projesi uygulanmıştır. Çalışma kapsamında işletmedeki depolama alanları ve montaj hattı incelenerek, tespit edilen israfların ortadan kaldırılması hedeflenmiştir. Böylece makinenin müşteriye teslim süresinin azalması, üretim kapasitesinin artması ve montaj hatalarının ortadan kalkması bağlamında müşterilerin işletmeye olan güveninin artması sağlanacaktır. Yapılan iyileştirmeler ile üretim hızı %20 arttırılmıştır. Çalışmanın başında 3,4 olarak ölçülen hatasız üretim sigma seviyesi ise %17,5 arttırılarak, 4,0 değerine ulaştırılmıştır.Publication Open Access The effects of marketing brand communities on the customer satisfaction-loyalty: Lighting utilities brands in Jordan as case study(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı, 2020) Ghanimeh, Ziad Abu; Tarhan, İbrahim Ethemİnternet ve sayısal ağ kullanımı günümüzde oldukça hızlı bir şekilde artmaktadır. İşbu, sayısal ağ platformlarında engelli olan çeşitli araçlar kullanarak markaları ve markaların ürünlerini değerlendirme gücüne sahip çevrimiçi toplulukların formüle edilmesine yardımcı olmuştur. Bundan dolayı, şirketlerin markalarını güçlendirmek ve müşterileri arasında marka sadakatini artırmak amacıyla dijital platformları hayati bir pazarlama kanalı olarak uyarlamasına yol açmaktadır. Bu çalışma, dijital pazarlamanın müşteri memnuniyetini etkileyen marka toplulukları üzerindeki etkisini, ve bir marka güveni yaratan marka sadakatini araştırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışma, marka toplulukları arasındaki ilişkileri dijital platformar ile, müşteri memnuniyetini ve marka güvenini test etmektedir. İlaveten, müşteri sadakatini yaratan müşteri güveni üzerindeki dijital platformların etkisini de incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler Ürdün'deki elektrik mühendislerinden kolay örnekleme yöntemini kullanarak çevrimiçi toplanmıştır. Aydınlatma üretim firmaları dijital platformlar bağlamında kullanılmıştır. Anketi 105 katılımcı yanıtlamıştır. Araştırma sonuçları araştırılan yapılar arasında oldukça önemli bir ilişki olduğunu göstermiştir. Örneğin, araştırma, marka toplulukları tarafından dijital platformların kullanılmasının ve müşteri memnuniyetinin marka güveni üzerinde önemli etkisi olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, sonuçlar marka güveninin marka sadakati üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir.Publication Open Access The impact of human resource management on organizational performance(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Bilimleri Bilim Dalı, 2021) Hussain, Muhaddas; Tarhan, İbrahim Ethemİnsan kaynakları yönetimi kurumsal performans ile İnsan Kaynakları uygulamaları arasında çok güçlü bir bağ kurmuştur. İnsan kaynakları yönetimi (İKY) genel itibariyle kurum hedeflerini gerçekleştirmek için tüm etkinlikleri, politikaları, gelişmeleri ve seçme yapma, tazminat etme, ve eğitim süreçleri dahil çalışan ilişkilerini kapsayan temel süreçtir. İnsan kaynakları yönetimi kurumun performansını artırmak için her departmanın ve işçinin maksimum derecede katkı sağlamasını ve doğru zamanda doğru kişinin seçilmesini temin eder. Bu çalışma, İKY ve Kurumsal Performans'ın (KP) üzerindeki etkisi arasındaki ilişki ölçülmüştür. Bu araştırmada veriler Pakistan, Türkiye, Bangladeş, Hindistan, Bahreyn, Kanada, ve İtalya gibi farklı ülkelerden toplanmıştır. Bu çalışma örneği N=50'dir, yöneticiler ve yüksek yetkiye sahip kişilerden toplanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi kontrol etmek için anket (5 Nokta Likert Ölçeği) kullanılmıştır. Veriler sosyal bilimler için istatistiksel paket (SPSS) programı ile analiz edilmiştir. İlişkiyi araştırmak için korelasyon ve çok doğrusal regresyon testi kullanılmıştır. Sonuçlar İnsan Kaynakları Yönetiminin (İKY) Kurumsal Performansla (KP) olumlu ve anlamlı bir şekilde ilişkili olduğunu göstermiştir, ve IKY, sanayinin genel performansı üzerinde derin bir etkiye sahiptir. Bu araştırma, her türlü organizasyon için faydalı olabilir. Bu çalışma insan kaynakları yöneticileri, personeli ve gelecekteki araştırmacılar için de yeni kapılar açacaktır. Anahtar Kelimeler: İnsan Kaynakları Yönetimi, Kurumsal PerformansPublication Open Access The impact of total quality management in increasing customer satisfaction for banking sectors(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı, 2021) Hussain, Mohsin; Tarhan, İbrahim EthemBankacılık rekabeti artmaya devam ettikçe, banka hesaplarını elinde tutan topluluk hizmet kalitesinin artırılması beklemektedir. Bu çalışmanın temel amacı, Bankacılık şirketlerinin Toplam Kalite Yönetimini kullanarak müşteri memnuniyetini artırmalarındaki etkiyi kontrol etmektir. Söz konusu anket online olarak yayınlandı ve veriler Pakistan'da bankacılık hizmetleri kullanan rastgele müşterilerden toplandı. Yanıtlayan kişi sayısı 200'dür. Sosyal Bilimler için İstatitik Paketi (SPSS) ver.20.0 sırasıyla tanımlayıcı, regresyon, normallik, korelasyon ve güvenilirlik istatistiksel analizleri hesaplamak için kullanılmıştır. Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk normallik testlerine göre, veriler normal bir şekilde dağıtılmıyordu. Sonuçlar, Toplam Kalite Yönetiminin algılanan hizmet kalitesi üzerinde olumlu ve önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca toplam kalite yönetimi ile müşteri memnuniyeti arasında olumlu, güçlü ve önemli bir ilişki vardır. Sonuç olarak, incelenen kuramsal kavramsal çerçeve; toplam kalite yönetimi, algılanan hizmet kalitesi ve tüketici memnuniyeti gibi kalite faktörleri arasındaki önemli ilişkiyi doğrulamış ve önerilen hipotezleri desteklemiştir. Bankacılık sektörleri müşteri memnuniyetini artırmak için yeni stratejik planlara giriştiklerinde bu temel faktörleri de dikkate almak isteyebilirler. Kalite hizmetlerin sürdürülmesinden ve sağlanmasından sorumlu olan kişiler de bu yapıları ayrıca karşılamalılardır.Publication Open Access The role of leadership in enhancing the TQM performance(İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı, 2021) Aburahmah, Razan; Tarhan, İbrahim EthemKalite Yönetimi (TKY) 21. yüzyılda ulusal bir konu haline gelmiştir. Liderlik, TKY'nin başarılı ve etkili bir şekilde uygulanması ve sürdürülmesi için çok önemli bir faktördür. Kalite yönetim süreci, bir kuruluşun yaptığı işinden ayrı bir faaliyet olarak düşünülemez. Aksine, bir kuruluşun işinin önemli bir parçası olarak sayılmaktadır. Ayrıca, etkili ve uygun liderlik olmadan kalitenin geliştirilmesi mümkün değildir. Bu doğrultuda, bu konu üzerine yapılan çalışmalara bakıldığında, araştırmacıların TKY'deki liderliğin rolü ve performansı hakkındaki bakış açıları arasında bir farklılık görülmesine rağmen, bu çalışmada toplam kalite yönetimi unsurlarının uygulanmasında liderliğin rolünü ve bunun bir kuruluşun performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu çalışma, (reform sport group) sanayi sektöründeki bir şirketler grubu olarak inceleyerek ve TKY unsurları ile organizasyonların performansı arasında bir etki ve ilişki olup olmadığını öğrenmek için yapılmıştır. Bu bağlamda araştırmacı, nicel bir araştırma yöntemi kullanmıştır. Sonuçlar, TKY'nin müşteriye odaklanan unsurları, liderlik taahhüdü, sürekli giliştirme, yönetim ve idare sistemi, operasyonel prosedürler ve stratejik politikaların hepsinin organizasyonun performansı üzerinde olumlu ve önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, organizasyonun performansının artma derecesi veya düşüşler, belirli TKY değişkenleri tarafından ölçüldüğü görülmüştür. Bu nedenle, bir kuruluşun performansının başarısı, liderin TKY unsurlarını uygulamadaki başarısına bağlıdır. Dolayısıyla lider, TKY uygulaması hakkında ne kadar anlayış gösterse ve bilgiye sahipse, o kadar fayda elde edilebilecektir.