Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı / Health Institutions Management Program
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/6808
Browse
Browsing Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı / Health Institutions Management Program by Subject "Automotive Industry"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Türk Otomobil Sektöründen Kurumsal Marka Kişiliğinin Müşteri Memnuniyeti ve Sedakati Üzerine Etkileri(2019-11) Gedikçi Fener, Tuğba; 141799Markalaşma ve markanın doğru ve etkin yönetimi şirketler açısından hayati önem taşımaktadır. Rekabet şartlarının çok yoğun bir şekilde şirketleri farklılaşmaya yönlendirdiği günümüz dünyasında, Kotlerin değindiği "yeni ekonomi" marka olmanın önemini daha da açık olarak gözler önüne sermiştir. Yeni ekonomi, geçmişteki "mass production- kitlesel üretim" modelleri yerine "mass customization- kitlesel bireyselleşme" olgusunu ortaya çıkarmıştır. Pazarlama bilimine göre doğru fiyatla, doğru zamanda, doğru promosyonlarla ve doğru yerde bulunmak bir malın satışı için artık yeterliliğini yitirmiş; müşteri kavramının tüketime bakışı da bu süreçte farklılığa uğramıştır. Artık tüketici ve müşterinin ayrı kavramlar olduğu ve pazarlama yönetiminin yeni müşteriler kazanmak için sarf ettikleri çabadan daha fazlasını mevcut müşterileri elde tutabilmek adına sarf etmeleri gerektiği aşikardır. Günümüz iş dünyasında, işletmeler için en değerli varlık müşterileridir. İşletmelerin de en temel amacı en değerli varlıkları memnun etmek ve sürekliliğini sağlamaktır. Sayısız ürün ve hizmet alternatifine sahip olan müşteriyi uzun süre aynı işletmeye bağlı tutabilmek de zorlaşmaktadır. Müşteriler çok kolay bir şekilde kullandıkları ürün ve hizmetleri değiştirebilmektedirler. Loyalty-sadakat kavramı ortaya çıktığından bu yana üretim yapan tüm işletmeler ister mal ister hizmet üretsinler müşterilerinin sadık kalabilmeleri adına çalışa gelmişlerdir. Araştırmanın temel amacı; vakıf üniversitelerinde eğitim gören yüksek gelirli öğrencilerin otomotiv satın alma davranışlarını irdeleyerek, alternatif otomotiv markaları arasından yaptıkları seçimi ve belirli bir markaya yönelik sadakat derecelerini marka kişilikleri nezdinde ölçmektir.