Publication:
Türk Otomobil Sektöründen Kurumsal Marka Kişiliğinin Müşteri Memnuniyeti ve Sedakati Üzerine Etkileri

No Thumbnail Available

Date

2019-11

Authors

Gedikçi Fener, Tuğba

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Markalaşma ve markanın doğru ve etkin yönetimi şirketler açısından hayati önem taşımaktadır. Rekabet şartlarının çok yoğun bir şekilde şirketleri farklılaşmaya yönlendirdiği günümüz dünyasında, Kotlerin değindiği "yeni ekonomi" marka olmanın önemini daha da açık olarak gözler önüne sermiştir. Yeni ekonomi, geçmişteki "mass production- kitlesel üretim" modelleri yerine "mass customization- kitlesel bireyselleşme" olgusunu ortaya çıkarmıştır. Pazarlama bilimine göre doğru fiyatla, doğru zamanda, doğru promosyonlarla ve doğru yerde bulunmak bir malın satışı için artık yeterliliğini yitirmiş; müşteri kavramının tüketime bakışı da bu süreçte farklılığa uğramıştır. Artık tüketici ve müşterinin ayrı kavramlar olduğu ve pazarlama yönetiminin yeni müşteriler kazanmak için sarf ettikleri çabadan daha fazlasını mevcut müşterileri elde tutabilmek adına sarf etmeleri gerektiği aşikardır. Günümüz iş dünyasında, işletmeler için en değerli varlık müşterileridir. İşletmelerin de en temel amacı en değerli varlıkları memnun etmek ve sürekliliğini sağlamaktır. Sayısız ürün ve hizmet alternatifine sahip olan müşteriyi uzun süre aynı işletmeye bağlı tutabilmek de zorlaşmaktadır. Müşteriler çok kolay bir şekilde kullandıkları ürün ve hizmetleri değiştirebilmektedirler. Loyalty-sadakat kavramı ortaya çıktığından bu yana üretim yapan tüm işletmeler ister mal ister hizmet üretsinler müşterilerinin sadık kalabilmeleri adına çalışa gelmişlerdir. Araştırmanın temel amacı; vakıf üniversitelerinde eğitim gören yüksek gelirli öğrencilerin otomotiv satın alma davranışlarını irdeleyerek, alternatif otomotiv markaları arasından yaptıkları seçimi ve belirli bir markaya yönelik sadakat derecelerini marka kişilikleri nezdinde ölçmektir.
Brandiııg and proper and effective management of the brand are vital for companies. In today's world where competition conditions lead companies to differentiate very intensively, the importance of being a new economy brand, which Kotler refers to, was even more evident. The new economy has created the phenomenon of yerine mass customization custom instead of the "mass production kit models of the past. According to marketing science, at the right price, at the right time, with the right promotions and in the right place, it is 110 longer sufficient for the sale of a good; The concept of customer consumption has also changed in this process. it is clear that coıısumer and customer are separate concepts and that marketing management should make more efforts to retain existing customers than their efforts to win new customers. In today's business world, customers are the most valuable asset customers. The most basic objective of the enterprises is to satisfy the most valuable assets and to ensure their continuity. lt is also difficult to keep the customer who has numerous product and service alternatives connected to the same busirıess for a long time. Customers can easily change the products and services they use. Since the concept ofloya1ty-Ioyalty, all the manufacturing companies have been working in order to keep their customers faithful. The main purpose of the research; The aim of this course is to measure the buying behavior ofhigh-income students who are studying in foundation universities and to evaluate their choice among alternative automotive brands and to measure their brand loyalty to a particular brand.

Description

Keywords

Marka, Marka Sadakati, Otomotiv Sektörü, Brand, Brand Loyalty, Automotive Industry

Citation