YED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Life
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/5429
Browse
Browsing YED.JEL Yaşadıkça Eğitim Dergisi / Journal of Education For Life by Subject "ActionResearch"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Open Access Sınıf öğretmenlerinin etkinlik hazırlama ve uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-04) Koç, Mehmet Hilmi; Toran, Mehmet; Kulaksız, TaibeBu çalışmadasınıf öğretmenlerinin etkinlik hazırlama ve uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiş olup nicel ve nitel veri toplama tekniklerinden yararlanılmıştır. Çalışma grubunu, özel bir okulda görev yapan dokuzsınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem türü olarak amaçlı örnekleme yöntemi seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak görüşme, gözlem ve anket yöntemlerinden yararlanılmıştır. Görüşme ve gözlemlerden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş; anketten elde edilen verilerin betimsel istatistikleri çıkarılmış ve eşleştirilmiş örnekler t testi ile öntest ve sontest sonuçları ortaya konulmuştur.Eylem planının uygulanması sonucunda, uygulama öncesine göre, etkinlik hazırlama ve uygulama süreçlerinde olumlu yönde bir iyileşmenin olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğretmenlere, öğrencide düşüncenin oluşumunu sağlayacak etkinliklerin nasıl yapılacağı ile ilgili eğitimler verilmesi gerektiği söylenebilir.