Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11413/17
Browse
Browsing Meslek Yüksekokulları / Vocational Schools by Subject "Alternative Tourism"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Metadata only Türk Otomobil Sektöründen Kurumsal Marka Kişiliğinin Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati Üzerine Etkileri(2019-06) Yazıcı, Hacer Neyir; 113404Bacasız sanayi olarak adlandırılan turizm endüstrisinden gelir sağlamak isteyen ülkeler için en önemli hususlardan biri; turist sayısını artırmak ve bu pazardan payelde etmektir. Gün geçtikçe artan bir ivme de seyreden ve alternatif turizm türlerinden olan sağlık turizmi, bazen kişilerin zorunluluğundan; bazen de daha sağlıklı olma isteklerinden ortaya çıkmış olan bir turizm koludur. Sağlık turizmi ve medikal turizm birbirlerinden farklı iki alternatifturizm çeşididir. Sadece tıbbı tedavi amacı güdülen yolculuklar medikal turizm kapsamında incelenirken; spa, termal kaynaklar veya dinlenme amacı ile yapılan diğer turistik faaliyetler genellikle sağlık turizmi içerisinde değerlendirilmektedir.Medikal turizmin yükselen trenddeki arzı birçok ülke tarafından fırsat olarak görülmüştür. Bu talebi karşılamak için gerekli alt yapı, hastaneler, işi gücü, teknolojik donananım ve acente ağları oluşturulmuştur. Asya ülkeleri liderliğinde geliştirilen bu sektör; Ortadoğu ve Güney Amerika coğrafyalarında da rekabet ortamına yol açmaktadır. Türkiye bu rekabet ortamında; özel sektör ve devlet girişimi ile akredite kuruluş, nitelikli başhekim ve personel sayılarında artış sağlamıştır. Bugün Türkiye medikal turizm için en elverişli lokasyonlardan biri haline gelmiştir.Bu çalışmada; alternatif turizm türlerinden medikal turizm üzerinde durulacaktır. Türkiye'nin sahip olduğu potansiyel, sektörel veriler, arz ve alt yapı durumu, SWOT analizi yapılarak yani Türkiye'nin sahip olduğu güçlü ve zayıfyönlerin yanı sıra fırsatlar ve tehditler irdelenecektir.