Cilt 33 Sayı 2 / Volume 33 Issue 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11413/5430
Browse
Browsing Cilt 33 Sayı 2 / Volume 33 Issue 2 by Subject "Aday Öğretmen"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Okul Müdürlerinin Aday Öğretmenlere Rehberlik Etmeleri ile Liderlik Oryantasyonları Arasındaki İlişki(İstanbul Kültür Üniversitesi / Eğitim Fakültesi, 2019-09-19) Karacabey, Mehmet Fatih; 146520; Toran, Mehmet; Yıldız, Rauf; Kulaksız, TaibeBu araştırmada okul müdürlerinin okullarında görev yapan aday öğretmenlere rehberlik edebilme düzeyiyle liderlik oryantasyonları arasındaki ilişkiincelenmektedir.Çalışmada tarama modeliyle Şanlıurfa’da görev yapan 307 aday öğretmenden toplanan veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda okul müdürlerinin okullarında görev yapan aday öğretmenlere rehberlik edebilme ve liderlik oryantasyonlarının orta düzeyde olduğuverehberlik edebilme düzeyleriyle liderlik oryantasyonları arasında yüksek düzeyde ilişki bulunduğubelirlenmiştir.İlkokul ve lise müdürlerinin ortaokul müdürlerine göre aday öğretmenlere eğitim-öğretim alt boyutunda daha iyi rehberlik ettiğisaptanmıştır. Ayrıcaokul müdürlerinin sınıf öğretmenliği mezunu aday öğretmenlere branş öğretmenliği mezunu aday öğretmenlerden daha iyi rehberlik ettiği ve liderlik oryantasyonlarının cinsiyet, okul türü, branş ve görev yerine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.